Pirelli-topic

Kiitokset kaikille vastanneille. Lämppärini eivät ole säädettävät ja en ole mitannut miten lämpöiseksi lämppärit lämmittää kumin. Mitä nyt olen ennen renkaan vaihtoa lämmittänyt renkaat noilla, niin lämpöiset on renkaat, mutta pinta ei kuitenkaan polta kättä, tosin en hirveen kauan ole lämppäreitä pitänyt vaan sen verran, että termari sammuttaa ne ja sitten vielä hetken pitänyt. Tuo 1.9 ajattelin laittaa kylmäpaineeksi ja renkaan lämmettyä paineet sitten nousee, oisko n.2.2-2.4bar lämminpaineet mutuna? Otan lämppärit mukaan ja vaikka vielä suuntaa antavan infrapuna mittarin niin voi katella lämpöjä sillä. Kuuma Päivä tulossa huomisesta ennusteen mukaan, oisko ollut 26c alastaroon...

E:valmistajan suosituksia en ole tsekannut, ne vois kattoa vielä illalla.
 
Moro. Onkos pirelli miehet alustoja ruuvannu alastaron uuden pinnan vuoksi? 19.5 mp tuen päivillä kävin ja kovasti yritti repiä oikeeta sivua taka renkaasta. Kuumarepeämän alkua oli. Sc1 supercorsa. Paineiden säätelyä 1.55- 1.75 bar kokeiltiin.. ja reboundii lisäilin hieman (oli ennestään tosi löysällä). Tämä auttoi hieman mutta ei poistanut ongelmaa. Kaasun avaamist tarkkailin havaittuani ongelman. Alusta on sen verta jämäkkä et ajatus oli hieman löysäilllä puristus puolelta säätöjä. Niin ja avauksissa luistaa jos luistaa.
 
Moro. Onkos pirelli miehet alustoja ruuvannu alastaron uuden pinnan vuoksi? 19.5 mp tuen päivillä kävin ja kovasti yritti repiä oikeeta sivua taka renkaasta. Kuumarepeämän alkua oli. Sc1 supercorsa. Paineiden säätelyä 1.55- 1.75 bar kokeiltiin.. ja reboundii lisäilin hieman (oli ennestään tosi löysällä). Tämä auttoi hieman mutta ei poistanut ongelmaa. Kaasun avaamist tarkkailin havaittuani ongelman. Alusta on sen verta jämäkkä et ajatus oli hieman löysäilllä puristus puolelta säätöjä. Niin ja avauksissa luistaa jos luistaa.
Mä ruuvasin vakio takaiskaria kaikki menovaimennukset minimiin. Sc1. 4 seos. Ja tosiaan riparia lisää. Suht nätisti kului.
 
Selailin nettikauppoja ja tuossa yhden toimijan hinnat renkaille kotiin toimitettuna, ilman muita alennuksia:

Takarengas 190/55/17 (W)

Pirelli Diablo

- Rosso II 147,50
- Rosso Corsa 189,00
- Rosso III 189,30
- Supercorsa SP 197,40
- Rosso Corsa II 202,60

Eturengas 120/70/17 (W)

Pirelli Diablo

- Rosso II 112,10
- Rosso Corsa 122,00
- Rosso III 137,00
- Supercorsa SP 149,40
- Rosso Corsa II 148,50

Hinta etu+taka ilman asennusta

- Rosso II 260,-
- Rosso Corsa 311,-
- Rosso III 326,-
- Supercorsa SP 347,-
- Rosso Corsa II 351,-

Missä olisi paras tehopainosuhde? En käy nykyään radalla kuin vähän karvoja polttamassa reunoista, ehkä 5-10% ajosta. Eli pitäisi hiukan löytyä ominaisuuksia myös cruisailuun.
Rengassatsi saisi olla hinnaltaan alle 400 euroa, asennettuna alle tai irtovanteille. Onnistuuko sarvikuonojen maassa?
 
Vanha Rosso Corsa. Vaik tiiä, kuinka paljon kauemmin SP:tä kadulla oikeasti kestää.
 
Alkaa olla pikkuhiljaa uusien renkaiden hankkimisen aika. Olen ollut nykyisiin Pirelli Diablo Rosso III:iin melko tyytyväinen, mutta ehkä pykälää rataisampaa rengasta voisi seuraavaksi laittaa alle. Alustavasti olen katsellut Pirelli Diablo Rosso Corsa II:sta, se varmaan riittää hyvin keskiryhmän kyyteihinkin katuominaisuuksia unohtamatta? Mutta entä takarenkaan koko? Alkuperäinen koko on 180/55-16, mutta olisiko 180/60-17 parempi ratahommiin, vai onko sillä suurempaa merkitystä? Pyörä siis Yamaha R6 2005.
 
Alkaa olla pikkuhiljaa uusien renkaiden hankkimisen aika. Olen ollut nykyisiin Pirelli Diablo Rosso III:iin melko tyytyväinen, mutta ehkä pykälää rataisampaa rengasta voisi seuraavaksi laittaa alle. Alustavasti olen katsellut Pirelli Diablo Rosso Corsa II:sta, se varmaan riittää hyvin keskiryhmän kyyteihinkin katuominaisuuksia unohtamatta? Mutta entä takarenkaan koko? Alkuperäinen koko on 180/55-16, mutta olisiko 180/60-17 parempi ratahommiin, vai onko sillä suurempaa merkitystä? Pyörä siis Yamaha R6 2005.

Toisessa topicissa jo todettiinkin, että vaikuttaa pyörän geometriaan. Pidon suhteen keskiryhmässä tuskin on mitään isommin havaittavaa eroa, 55 vain kuluu reunempaan asti.
 
Toisessa topicissa jo todettiinkin, että vaikuttaa pyörän geometriaan. Pidon suhteen keskiryhmässä tuskin on mitään isommin havaittavaa eroa, 55 vain kuluu reunempaan asti.

Kyllä, 55 on käytetty aika lailla reunaan (ja vähän ylikin...) eli ei tuo 60-sarjainen varmaan pöllömpi ole 120/70 -etusen kaveriksi.
 
Toisessa topicissa jo todettiinkin, että vaikuttaa pyörän geometriaan. Pidon suhteen keskiryhmässä tuskin on mitään isommin havaittavaa eroa, 55 vain kuluu reunempaan asti.

Käytännössä ero alustan säädöille on milli tai kaksi perän korkeudessa.
 
Minkälainen konsensus Alastaron uusimmasta asfaltista on nyt muodostunut? SC1 kului takaa reippaanlaisesti molemmista "kyljistä" ja lähti ns. repeämään.
 
Onko kellään faktatietoa, että voiko tollasen supercorsa sc2 takasen kääntää ympäri, että sais toisenkin puolen kulutettua? Kuviolla tuskin mitään väliä ja eiköhän se rakennekkin sen kestä kö ko?
 
Onko kellään faktatietoa, että voiko tollasen supercorsa sc2 takasen kääntää ympäri, että sais toisenkin puolen kulutettua? Kuviolla tuskin mitään väliä ja eiköhän se rakennekkin sen kestä kö ko?

Voi hyvin kääntää, ja isoin osa harrastajista tätä tekeekin.

Kuviollinen tykkää vaan sitten kulua vähä nopeammin kääntämisen jälkeen. Slicksi kestää sitä paremmin.
 
FB_IMG_1568062367442.jpg

Oikea puoli on jo merkissä, jollei vähän ylikin. Vasemmassa on vielä reilusti varaa. Jos nyt käännän ton seuraavalle ratapäivälle, niin onko odotettavissa, että kankaat tulee esiin parin setin jälkeen?
 
^

No vähän riippuu, että kuinka nopeasti tämä tilanne on tullu vastaan. Alastarolle varmaan menossa?

Kai toi nyt vähintään pari settiä, mutta tod. näk. neljä settiä menee.
 
Itse en enää tolla ajais, Alastarolla kuitenki kuluu vasempikin sivu kohtuulisen paljon.

Tosin riippuu vähän kuskin vauhdista, mutta tuo alkaa luistelemaan aika hyvin.
 
Oolrait. Alastarolle tosiaan menossa ja enkka 1.30.23 jäi harmittavan lähelle 1.2 alkuisesta.
 
Ok.
Kyllähän tuo sunnuntaina jo vähän tuntui lipsuvan avauksissa (paisto 2013, tai 2015 en muista), mutta yllätyin, miten nätisti se ilmoitteli itsestään. Oli itseasiassa ihan kiva harjoitella hallitsemaan pientä sladia.
 
Ok.
Kyllähän tuo sunnuntaina jo vähän tuntui lipsuvan avauksissa (paisto 2013, tai 2015 en muista), mutta yllätyin, miten nätisti se ilmoitteli itsestään. Oli itseasiassa ihan kiva harjoitella hallitsemaan pientä sladia.

Ns. roskisrenkaat on ihan parhaat, kun haluaa opetella miltä mopon luistaminen tuntuu. Ja revennyt luistaa vielä helpommin. Toki pitää siinä kohtaa ymmärtää, että mitä on alla ja jättää se enin agressiivisuus kaasun kanssa varikolle.
 
Niinkuin Nitrous tuossa sanoi, harrastelumielessä voi ajaa tuollaisella täysin loppukylkisellä renkulalla, kunhan ei tosiaan avaa sillä laidalla juuri yhtään ja kiusaa vaan toista laitaa. Joskus testailin kun oli aivan sileänä pirelli toiselta laidalta, ja ei kiinnostanut rengashommat, vain toiselta kyljeltä avaamalla ei jäänyt kuin reilun sekunnin kierrosajastakaan. Tahtoo sanoa, että yleensä harrastelija avaakin kaasun liian ajoissa ja pitäis olla malttia.

Jollain dunlopin täysin lopulla kumilla olen tainnut jonkun ennätyksenikin tehdä, mutta pirelliä karsastan kun alkaa olla alle milli pintaa. Kääntyy mukavemmin kun takanen vähän luistelee. Joku varmaan sanois että avaan liian aikaisin...
 
Back
Ylös