Pirelli-topic

Kerrohan mielellään kokemuksia kun tulee IV Corsasta, tulee nimittäin seuraavaksi renkaaksi itselle.:)
Supercorsa SP v3 kesti mulla trumpassa 4300km sisältäen 3 ratapäivää johon olen tyytyväinen mutta tarkoitus "downgradeta" askeleen kun suurin osa on kuitenkin katuajoa.


Täytyy laittaa havaintoja kun on päässyt niillä kurvailemaan:)
 
Kerrohan mielellään kokemuksia kun tulee IV Corsasta, tulee nimittäin seuraavaksi renkaaksi itselle.:)
Supercorsa SP v3 kesti mulla trumpassa 4300km sisältäen 3 ratapäivää johon olen tyytyväinen mutta tarkoitus "downgradeta" askeleen kun suurin osa on kuitenkin katuajoa.

Mä ajoin Pirellin Corsa Nelosia yhden setin viime kesänä. Takanen meni vaihtoon 9 863 km:n kohdalla. Etunen pari tuhatta aiemmin koska kului Eurotourneella vähän niinkuin kulmikkaaksi, ei ollut enään ympyrä vaan murtoviiva. Oli varmaan väärät paineet kun hulluna helteessä työnnettiin.
Takanen kesti hämmästyttävän hyvin erittäin tehokkaan pyörän alla ja välillä melko ronskiakin ajoa. Mutkateitä, autobaanaa, vähän rataakin koska joskus mukava silläkin vehkeellä radalla vetää. Voisin ostaa samat kumit uudelleen, ei mitään ongelmaa ja pitoa riittämiin. Ostin kuitenkin Corsa III koska oli joku tarjous...
 
Minulla on ollut Power GP:t RSV4:ssa ja tuollaisiksi enempi radalle tarkoitetuiksi renkaiksi kestävät yllättävän hyvin ajoa.
Toimivat myös hyvin jopa sadekelillä mikä sekin on yllättävää noin harvalla kuviolla.
Omissa on nyt noin 11-12.000km ja ovat menossa huomenna vaihtoon, ei vielä sakkorajalla mutta on käyty sen verran usein radalla (hidasta ajoa) että alkaa olla jo pito vähän huono.
 
Ja vielä että mitä kokoa taakse ku niitäkin on vaikka mitä? 190/55?

Tuo lienee suurimmassa osassa tonnisia sporttipyöriä ns vakiokoko eli se ei mene vikaan. 190/50 on ihan väärä profiili rata-ajoon. Kääntyy mutkaan kuin silitysrauta.

200/55 käy myös. Itse en ole juuri eroa huomannut 190/200 välillä. Toki jos heti peräkkäin ajaisi, niin voisi huomata.

Itsellä nyt 200/55, koska tarjous...
 
Mitkä seokset kannattaisi ottaa (etu/taka) Pirelli Diablo Superbike Slickseistä. Pääosa ajeluista tapahtuu Alastarolla. Pyörä -20 Rykkönen ja vauhdit alta 1:30 Alastarolla.
 
SC1 eteen ja taakse sitten kakkonen tai jopa kolmonen.

Kakkosella alottaa vaikka, ja jos alkaa kulua silmissä, niin kovempaa vain taakse.

Kyyti jos/ kun kasvaa niin sitten alkaa se kakkonen olla ajankohtainen edessä.

Mun arvaus.

Edit: siis reenailuun

Uus rata syö takasen oikeata kylkeä aika makiasti.
 
Mitkä seokset kannattaisi ottaa (etu/taka) Pirelli Diablo Superbike Slickseistä. Pääosa ajeluista tapahtuu Alastarolla. Pyörä -20 Rykkönen ja vauhdit alta 1:30 Alastarolla.

Melkein suositan Dunloppia tässä kohtaa. MS3 eteen ja MS4 taakse (120/70 & 195/65). Ovat halvempia ja kestävät enempi kierroksia.
 
SC2 (ja K2) on kyllä pirun hyviä eturenkaita. Se eturenkaan valinta nyt on vähän kuskikohtaista. Alastarolle taakse SC2 humppaan ja SC1 kun ajetaan enemmän tosissaan ja puristamalla.
 
Aijaa. Kuulin, että vaihdot Schwalben Nobby Niciin!

Epäilen, että nuo kryptiset sanat viittaa fillarihommiin. Jos näin niin pelasta mun ratarengasbudjetti ja osta toi 450SMR pois.

Ja ettei menis ihan offtopiciksi niin noista etusista: SC2 kuumalla ja/tai jos kuski prässää sitä sen verran, että SC1 alkaa sulamaan alle. SC2 siis vähän jäykemmällä rungolla. Pehmeempi runkonen SC1 pysyy lämmössä pienemmällä kuormituksella.
 
Katsoin lompakkoon, talliin ja sohvan toiseen päähän. En osta :D

Ostin juuri yhden ison mukin toissakesänä halkeaman kehittäneen tilalle, että eikö toi jo lasketa? Viissataakolkyt. Taitaa olla tilavuus ja hinta aika samoissa tullien ja alvien jälkeen.

Ja tuota kakkosta kanssa meinasin, että jos aletaan prässätä mutkiin isona poikana, voi SC1 alkaa sulaa alle.

Mulla ei tuota ongelmaa.
 
Näkee sitten ens kesänä miten ne SC2:set kestää kylmää/kuumaa/omaa vauhtia ja siitä sitten viisastun (ehkä).
 
Näkee sitten ens kesänä miten ne SC2:set kestää kylmää/kuumaa/omaa vauhtia ja siitä sitten viisastun (ehkä).
Takasen hyvinvointi riippuu joissakin tapauksissa myös hyvin pitkälle siitä, millanen takavaimennin on, missä kunnossa ja säädöissä.
Ts paskalla vaimentimella/ säädöillä tappaa optiminkin renkaan yhessä setissä, vs hyvällä vaimentimella/ säädöillä pystyy venyttämään epäoptimin takarenkaan toimintaikkunaa huomattavastikkin, varsinkin harrastelijavauhdeissa.
 
Alusta on juuri huollettavana TTM Factorylla. Bituboa edessä, takana ja ohjausiskarissa. En usko, että pystyn moneen aikaan tekniikkaa syyttämään, jos homma ei kehity tai kumit irvistää. Heikoin kohta tekemisessä löytyy satulan päältä.
 
Back
Ylös