scuuba
New member
Yksi mahdollinen kuoppa tuossa on. Olettaen että ko takakeppi on rataorientoitunut, niin siinä tapauksessa yleensä säädöillä on jonkin verran tai hyvin paljonkin vaikutusta. Käänteisesti tarkoittaen sitä että jos säädöt on pari naksua pielessä, niin voi hyvinkin syödä rengasta hieman siitä(kin) syystä.Alusta on juuri huollettavana TTM Factorylla. Bituboa edessä, takana ja ohjausiskarissa. En usko, että pystyn moneen aikaan tekniikkaa syyttämään, jos homma ei kehity tai kumit irvistää. Heikoin kohta tekemisessä löytyy satulan päältä.
Eli kannattaa katsoa takarenkaan pintaa sillä silmällä joka setin jälkeen, ja jos ei itse osaa tulkita renkaan pintaa, niin kysyy joltain joka osaa. Säästää helposti satoja euroja per kesä kun vaimennukset on suurin piirtein optimit.
Kaupan päälle tulee neutraalisti, yllätyksettömasti ja tasapainoisesti toimiva mopon alusta.
Jos taasen on enemmän vakio/katuorientoitunut keppi, niin niissä säädöillä on yleensä vähemmän vaikutusta. Mutta niiden perus ongelma hyvin usein on se että vaimennusalueet ylipäätään on lähtökohtaisesti väärällä tontilla, eli säätöalueet ei riitä siirtämään katukeppiä ratakepiksi, ja rengas kärsii vaikka miten päin naksuttelisi.
. Mutta onpa tosiaan takapaineet matalat lämpimänä, täytyy vissiin olla tekniikka kohdallaan, että saa käsipelillä kumit vaihdettua. Olivat suht jäykkiä rungoltaan jo silloin aikoinaan. Nyt kun mainitsit tuon 1.4 aloin kuitenkin miettimään olikohan se jo mun aikana tuota luokkaa…vika kisa ajettu 2012…

