Pirellin Diablo Corsat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pronka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pronka

New member
Tässä huomasin sateessa pyörää tankatessani, että viimekesänä ostamastani takanakista näkyi nippu rautalankoja jo tässä vaiheessa.. Sivujen vesiurat edelleen hyvät.. Mitä helvttiä?!? Renkaalla ajettu vähän päälle 4000 kilsaa. Aiemmin Michelinit ja Dunlopit kestäneet helposti sen 9000-11000 km.. Ja ajotyylissä ei ole ollut mitään eroa, ehkä jopa rauhoittunut. Olenkohan ostanut viallisen renkaan vai onko Pirelli tosiaan täysi paska?

kyllähän pehmeempi kumiseos kuluu nopeempaa.., ei kaikki renkaat
kestä edes 2tkm kun pyörällä ajetaan eikä hyssytellä... nopee ajo/tehokas
pyörä vaan syö rengasta.. vaikkei sitä polttaiskaan..laita misukan pilot road 2
niin kestää taas yli 10tkm..

Tässä huomasin sateessa pyörää tankatessani, että viimekesänä ostamastani takanakista näkyi nippu rautalankoja jo tässä vaiheessa.. Sivujen vesiurat edelleen hyvät.. Mitä helvttiä?!? Renkaalla ajettu vähän päälle 4000 kilsaa. Aiemmin Michelinit ja Dunlopit kestäneet helposti sen 9000-11000 km.. Ja ajotyylissä ei ole ollut mitään eroa, ehkä jopa rauhoittunut. Olenkohan ostanut viallisen renkaan vai onko Pirelli tosiaan täysi paska?
Olisko myös ollut liian pienet paineet renkaassa.... Noissa kun saa olla sen 3.0 bar takana katukäytössä... Ja ne reunat saa kulumaan radalla... Normaali päivittäisessä käytössä ei ne reunat tahdo kulua lainkaan

IMO Diablo Corsa on saakelin hyvä rengas, mutta taitaapa olla niin että se on väärä sinun käyttöösi

8-10tkm on mulla kestäneet nuo Corsat. Katuajossa kannattaa paineina pitää edessä 2.7-2.8 ja takana 3.2-3.3 baria.

mulla kestäny noin 9000km... nyt alkaa olla aika lopussa..
+160kmh vauhdissa nakki kuumeni todella paljon ja suli silmissä.. hierrettä rullaantu renkaasta paljon..
ihan vaan suoraa baanaa ajaessa..
toi lämpeeminenhän on vaan hyvä juttu.. mutta ei mikään kestävin matkarengas.

Kyllä se Pirelli itsellänikin oli vaihtokunnossa jo 7000km jälkeen. Pito oli kyllä hyvä. Etunen on kyllä vieläkin ajettavassa kunnossa. Kyllä sillä vielä sinne 10 000 hujakoille ajelee.

n. 9tkm ZX6R:ssä. Vaikea kuvitella parempaa rengasta meikäläisen etanavauhdeille. Nyt kun tuota Corsaa ei enää ole niin arpominen seuraajasta...

Paineina olen pitänyt ohjekirjasta suoraan 2,5/2,9.

Mulla meni Corsa III takaa vaihtoon kuudessa tonnissa. Keskeltä oli aika sileäksi kulunut, reunoilla kyllä oli varaa mutta mutta.

Edessä menee vieläkin sama. Aika kovia paineita pidätte, mulla on manuaalin mukaiset 2.3/2.5 ollut. Tosin etunen on osoittanut lipsumisen merkkejä. On muuten kylmänä liukkaat renkaat sano. Edit: Lämpöisenä kyllä kivat.

Mulla kesti normaali Diablo takana Euroopan reissulla kesällä -07 reilun 4500 km. Baanaa reilu 1500 km ajoa ja mutkateitä vuoristossa kovilla kiihdytyksillä reilun 2000 km. Ei huono jos Corsa kestänyt saman verran...

+160kmh vauhdissa nakki kuumeni todella paljon ja suli silmissä.. hierrettä rullaantu renkaasta paljon..
Jaa, vai että siitä se kuluminen on johtunut.. No.. tästä eteenpäin ostan mahdollisimman kovia ja venäläisiä renkaita, niin ei tarvitse ihan heti olla vaihtamassa. Se nyt on ihan sama kuoleeko sitä renkaan kulumisen aiheuttamaan vtutukseen vai seinään..

Vähän ot mutta sama juttu auton renkaissa.. Nykypäivän continentalit kestää hädin tuskin 15 tkm, kun ovat niin perhanan pehmeitä. Ja mitä hyötyä on "hyväpitoisista" renkaista, kun nopeusrajoitukset Suomessa ovat sitä luokkaa, että se sokea dementoitunut isoäiti voisi ajaa täysperävaunurekkaa takaperin mustalla jäällä, ja vielä turvallisesti.

Ai niin ja paineet oli pyörän valmistajan suositukset.. en muista, oisko ollut 2.8 tms..

Taisit vastata itse omaan kysymykseen. Osta matkarengas niin kestää. Sporttirengas niin ei.
Jokin vastaava katurengas kuin tuo diablo esim metzeler M1 pitää kyllä kuin tauti vaan ei kestä kun sen max. 3000 kilsaa kadulla.
Kokeile vaikka joku Z6 tai pilot road, pitää kyllä ihan hyvin.

Eli se sun pirellis on aivan paska ja varmaan viallinen, eikä sen tarvitsisi olla edes pehmeää seosta ku on nuo nopeusrajoituksetkin... 
biggrin.gif

pitkissä baana vedoissa KANNATTAA LASKEA PAINEITA renkaasta saman lai ku
esim: radalla ajaessa koska rengas lämpenee huomattavan paljon peräpohjolan
köryttelyä enemmän.
itekkin opin kantapään kautta nyt kesällä ku ku10-ärrällä
laski jotai 40kilsaa +270 vauhtia joista viimeset 10km mittari seiso 299kmh.. kierrokset tosin seilaili 12400 ja 13300 välillä 6 vaihteel niin pilot power2 alkoi sulaan
rypylälle keskeltä.. sit kesä lomille lähtiissä kohti satamaa oli lähtiissä ihan ok rengas.. jotai 4500km ajettu ja satamassa ku katto nii mitä vittua?? melkeen sakkorengas...eikä ollu ku 430km traaven satamaan matkaa kämpiltä.. no tulevaisuudessa tietää.. samal pyöräl/ vastaavalla kumilla tulin maita myöten sit takas saksaan haaparannasta ruottin läpi ja siltojen kautta tanskan läpi ja saksaan lähtiis 2.5mm pintaa rengas misukan pilot power.. perillä tasan sakko merkillä.. kilsoja 2800.. paineet 2.4bar.. että sellasta..

Taisit vastata itse omaan kysymykseen. Osta matkarengas niin kestää. Sporttirengas niin ei.
Jokin vastaava katurengas kuin tuo diablo esim metzeler M1 pitää kyllä kuin tauti vaan ei kestä kun sen max. 3000 kilsaa kadulla.

Eli se sun pirellis on aivan paska ja varmaan viallinen, eikä sen tarvitsisi olla edes pehmeää seosta ku on nuo nopeusrajoituksetkin... 
biggrin.gif
Tuo nyt ei kyllä ole ihan noin mustavalkoista:

Kirjoitin jo aiemmin toiseen ketjuun mutta laitetaan sama tähänkin:

sanoi:
Nyt on kokemusperäistätietoa tuosta mitä aiemmin mutuna heitin: Kaverilla 1000 GSXR ja renkaina Pirelli Diablo Supercorsa. Edessä soft ja takan medium. Mulla Diablo Corsa III:n 1000RR Honda. Reissussa 5100km, 6 päivää alppiteitä, yksi ratasessio Brnossa ja reissun jälkeen päivä Kemorassa (300km rataa) ja päivä Motoparkissa (260km rataa). Molempien kumilla ajanee vielä about 2-4 tkm katuajoa ja 2-3 ratapäivää kaiken tämän jälkeen.

Tällä kokemuksella nuo käytetyt kisakumit (maksaa 120-140 e/sarja) lienee hinta/laatu/ominaisuussuhteiltaan parhaat ainakin tuollaiseen "kilokyykkyyn".

Tai sitten meidän pyörät vaan on niin lussuja ettei ne syö takarengasta...

Multa muuten löytyis käytettyjä kadulle sopivia diablo super corsa SC2:ia pari settiä (180/55-17+120/70-17), pitäis inventoida ne ja laittaa myynti-ilmo.. Ainakin toiset on ajettu vain radalla, eli keskeltä "uusia".

Mulla meni Corsa III takaa vaihtoon kuudessa tonnissa. Keskeltä oli aika sileäksi kulunut, reunoilla kyllä oli varaa mutta mutta.

Edessä menee vieläkin sama. Aika kovia paineita pidätte, mulla on manuaalin mukaiset 2.3/2.5 ollut. Tosin etunen on osoittanut lipsumisen merkkejä. On muuten kylmänä liukkaat renkaat sano. Edit: Lämpöisenä kyllä kivat.
Liian pienet paineet kadulle.. Takanakkiin 3 bar niin kestää kilosessakin yli 7000km takarengas.

Itte oon ajellu viime vuodet vaan Corsilla, koska on niin loistava rengas! Pitää, kestää ja toimii. Kestääkin jopa paremmin, kuin moni selvästi huonomman pidon tarjoava kilpailija.

biggrin.gif

sanoi:
Nyt on kokemusperäistätietoa tuosta mitä aiemmin mutuna heitin: Kaverilla 1000 GSXR ja renkaina Pirelli Diablo Supercorsa. Edessä soft ja takan medium. Mulla Diablo Corsa III:n 1000RR Honda. Reissussa 5100km, 6 päivää alppiteitä, yksi ratasessio Brnossa ja reissun jälkeen päivä Kemorassa (300km rataa) ja päivä Motoparkissa (260km rataa). Molempien kumilla ajanee vielä about 2-4 tkm katuajoa ja 2-3 ratapäivää kaiken tämän jälkeen.

Tällä kokemuksella nuo käytetyt kisakumit (maksaa 120-140 e/sarja) lienee hinta/laatu/ominaisuussuhteiltaan parhaat ainakin tuollaiseen "kilokyykkyyn".

Kieltämättä hyvin tuntuu pirelli kestävän teidän reissuilla. Minkälaisilla paineilla ajatte pitempiä siirtymiä? Itse olen aina pitänyt n. 3 baria takana ja 2.6 edessä. Onkohan takasessa liikaa sitten pidemmille nopeille siirtymille, sillä ei tollaisia kilometrimääriä ole kestänyt yksikään kumi mulla. Ajo on sekalaista katuajoa, ei rataa. Parhaiten on kestänyt 750:lla pilotpower n.5000 km

Nyt on alla contiracet ja hyvät rinkulat ajaa, mutta aika liukkaiksi käyvät näillä ulkolämpötiloilla. Liikenteen mukana mentäessä ei lämpeä vielä ollenkaan ja on aivan pirun liukas.
Lämpösemmällä kelillä nuo pitivät 3 barin paineilla melkein heti kuin tauti.
Eli kyllä katuajoon tarkoitetut kumit ovat parempia ainakin näin syksyllä.

biggrin.gif

sanoi:

Kieltämättä hyvin tuntuu pirelli kestävän teidän reissuilla. Minkälaisilla paineilla ajatte pitempiä siirtymiä? Itse olen aina pitänyt n. 3 baria takana ja 2.6 edessä. Onkohan takasessa liikaa sitten pidemmille nopeille siirtymille, sillä ei tollaisia kilometrimääriä ole kestänyt yksikään kumi mulla. Ajo on sekalaista katuajoa, ei rataa. Parhaiten on kestänyt 750:lla pilotpower n.5000 km

Nyt on alla contiracet ja hyvät rinkulat ajaa, mutta aika liukkaiksi käyvät näillä ulkolämpötiloilla. Liikenteen mukana mentäessä ei lämpeä vielä ollenkaan ja on aivan pirun liukas.
Lämpösemmällä kelillä nuo pitivät 3 barin paineilla melkein heti kuin tauti.
Eli kyllä katuajoon tarkoitetut kumit ovat parempia ainakin näin syksyllä.
Takana 3.2-3.3 ja edessä 2.9 baria

Aika vaikeaa huomata koska diablosta kuluu vaijerit näkyviin kun ei ole keskellä kumia kuviota.
Hyvä rengas mielestäni,vanhassa pyörässä oli vähemmän tehoa,enemmän painoa ja dunlop.Vähän väliä suti kiihdytyksessä.
Uudessa pirellit ja takakumin kun vaihtoi niin pirelli tuli tilalle.

Back