Taisit vastata itse omaan kysymykseen. Osta matkarengas niin kestää. Sporttirengas niin ei.
Jokin vastaava katurengas kuin tuo diablo esim metzeler M1 pitää kyllä kuin tauti vaan ei kestä kun sen max. 3000 kilsaa kadulla.
Kokeile vaikka joku Z6 tai pilot road, pitää kyllä ihan hyvin.
Eli se sun pirellis on aivan paska ja varmaan viallinen, eikä sen tarvitsisi olla edes pehmeää seosta ku on nuo nopeusrajoituksetkin...
Tuo nyt ei kyllä ole ihan noin mustavalkoista:
Kirjoitin jo aiemmin toiseen ketjuun mutta laitetaan sama tähänkin:
sanoi:
Nyt on kokemusperäistätietoa tuosta mitä aiemmin mutuna heitin: Kaverilla 1000 GSXR ja renkaina Pirelli Diablo Supercorsa. Edessä soft ja takan medium. Mulla Diablo Corsa III:n 1000RR Honda. Reissussa 5100km, 6 päivää alppiteitä, yksi ratasessio Brnossa ja reissun jälkeen päivä Kemorassa (300km rataa) ja päivä Motoparkissa (260km rataa). Molempien kumilla ajanee vielä about 2-4 tkm katuajoa ja 2-3 ratapäivää kaiken tämän jälkeen.
Tällä kokemuksella nuo käytetyt kisakumit (maksaa 120-140 e/sarja) lienee hinta/laatu/ominaisuussuhteiltaan parhaat ainakin tuollaiseen "kilokyykkyyn".
Tai sitten meidän pyörät vaan on niin lussuja ettei ne syö takarengasta...
Kieltämättä hyvin tuntuu pirelli kestävän teidän reissuilla. Minkälaisilla paineilla ajatte pitempiä siirtymiä? Itse olen aina pitänyt n. 3 baria takana ja 2.6 edessä. Onkohan takasessa liikaa sitten pidemmille nopeille siirtymille, sillä ei tollaisia kilometrimääriä ole kestänyt yksikään kumi mulla. Ajo on sekalaista katuajoa, ei rataa. Parhaiten on kestänyt 750:lla pilotpower n.5000 km
Nyt on alla contiracet ja hyvät rinkulat ajaa, mutta aika liukkaiksi käyvät näillä ulkolämpötiloilla. Liikenteen mukana mentäessä ei lämpeä vielä ollenkaan ja on aivan pirun liukas.
Lämpösemmällä kelillä nuo pitivät 3 barin paineilla melkein heti kuin tauti.
Eli kyllä katuajoon tarkoitetut kumit ovat parempia ainakin näin syksyllä.