Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No sullahan on hyvääHonda CBF1000 kaipaa huoltoon 6tkm välein. Pääseekö jollain pitemmälle? 6tkm ainakin on lyhyt pätkä, saa parit huollot kesään tehdä![]()
Tuntuvat muuttavan. RC8 kottaraisessa huoltoväli oli 7500km, mutta muuttui viime kuussa 10 tuhanteen kilometriin ja päivittivät huollossa mittaristoonkin tiedot.En tiedä muuttavatko valmistajat huoltovälejä kun esim. öljyt parantuvat koko ajan.
Tuo "nyt" taitaa olla sekin jo historiaa, sillä monet autovalmistajat ovat jo siirtyneet 30tkm/2v huoltoväleihin - viimeistään siinä vaiheessa kun sukkanauhat ovat vaihtuneet uusien moottorien myötä takaisin kettinkeihin. Tosin esim. Renaultilla on aina ollut erikseen ns. normaali käyttö (esim. Keski-Eurooppa) 30tkm/2v ja vaikeat olosuhteet (kuten Suomi) 15tkm/1v. Se miten tuon nyt kukakin tulkitsee, kuinka "vaikeat" olosuhteet täällä ilmaston lämpenemisen vuoksi varsinkaan Etelä-Suomessa sitten on...Sama juttu oli autossakin, valmistaja suositteli autolle vuonna kivi ja miekka öljynvaihtoa 10tkm välein mutta nyt on 15tkm/1 vuosi välein.
Osta matalaviritteisempi Blade, sillä pääsee 12tkm.Honda CBF1000 kaipaa huoltoon 6tkm välein. Pääseekö jollain pitemmälle? 6tkm ainakin on lyhyt pätkä, saa parit huollot kesään tehdä![]()
Takuu säilyy kun saa leiman huollosta. FJR ja K1200RS ovat näemmä luotettavimmat pelit, kun valmistaja lupaa 10tkm ajoa ilman huoltoa.Jos itte huoltaa niin ei tarvii odotella eikä maksaa turhista![]()
Niin ja autoissahan paljonkin nykyään mennään huoltoon sen mukaan miten auton tietokone kehottaa eli jos ajaa pääasiassa pitkää matkaa maantietä (vähän käynnistyksiä, vähän kylmänä käyttöä) niin kilometreissä voi päästä hyvinkin pitkiin huoltoväleihin. Työkaverin Bemarissa (520 dA eli vieläpä diesel joissa ennenmuinoin oli lyhyemmät huoltovälit kuin bensavehkeissä) tuli eka huolto vasta 32 tkm kohdalla eikä tuo edes varmaan minkäänlainen ennätys ole.Tuo "nyt" taitaa olla sekin jo historiaa, sillä monet autovalmistajat ovat jo siirtyneet 30tkm/2v huoltoväleihinSama juttu oli autossakin, valmistaja suositteli autolle vuonna kivi ja miekka öljynvaihtoa 10tkm välein mutta nyt on 15tkm/1 vuosi välein.
Oikeissa autoissa on, esim. koreanihmeisiin vaihdetaan kaikki osat puolenvuoden välein, jotta takuu säilyyNiin ja autoissahan paljonkin nykyään mennään huoltoon sen mukaan miten auton tietokone kehottaa eli jos ajaa pääasiassa pitkää matkaa maantietä (vähän käynnistyksiä, vähän kylmänä käyttöä) niin kilometreissä voi päästä hyvinkin pitkiin huoltoväleihin. Työkaverin Bemarissa (520 dA eli vieläpä diesel joissa ennenmuinoin oli lyhyemmät huoltovälit kuin bensavehkeissä) tuli eka huolto vasta 32 tkm kohdalla eikä tuo edes varmaan minkäänlainen ennätys ole.Tuo "nyt" taitaa olla sekin jo historiaa, sillä monet autovalmistajat ovat jo siirtyneet 30tkm/2v huoltoväleihinSama juttu oli autossakin, valmistaja suositteli autolle vuonna kivi ja miekka öljynvaihtoa 10tkm välein mutta nyt on 15tkm/1 vuosi välein.
En ole perehtynyt asiaan, miten on, onko missään prätkissä jo tuollaisia huollontarpeen ilmaisimia vai viedäänkö kaikki huoltoon matkamittarin perusteella?
tuon takuun säilymisestä, se on aivan sama vaikka ite huollat.Takuu säilyy kun saa leiman huollosta. FJR ja K1200RS ovat näemmä luotettavimmat pelit, kun valmistaja lupaa 10tkm ajoa ilman huoltoa.