• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

PK-Torstai

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tr3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pyydän jo etukäteen anteeksi seuraavaa "kissan pöydälle nostoa".

Viimeinen PK-Torstain kokemukseni on parin vuoden takaa jolloin pitkää (30-40 mopoa) letkaa vedettiin nopeudella tikkari + 40.
Olin kärkiviisikossa, tuota "miniminopeutta" tosissaan pidettin jopa 40-alueilla. Melko kohtuuton nopeus "piha-alueilla".
Mielestäni letka-ajeluita, ainakaan pitkiä letkoja ei pidä vetää tuollaisella tyylillä, itselleni tuo ajelu on ollut toistaiseksi viimeinen PK-Torstai.
Uskon että monet pelkäävät noita vauhteja ja niistä kuultuja "kauhu-juttuja". Ja poliiseja.

Ei, en ole kukkahattu, päinvastoin.

Uskokaa tai älkää, tekstini on tarkoitettu rakentavaksi.
Todella toivon että letka-ajelut jatkuvat. Toivottavasti myös jatkossa näemme hitaat, touringit, äkkilähdöt, torstait jne. Letka-ajelut ovat varmasti .ORG!:n kantavia voimia.

Pliis, ei herneitä nenään. :thumbup:

Hyvä, olen mukana.
Ja osallistun muittenkin vetämiin tikkari/tikkari+ letkoihin. Ja jos vauhti sitten riittää niin TouRinkeihin ja muihin kinkereihin.
Kyllä se yhdessä ajaminen on kuitenkin tän lajin suola.

Mulle suurin yllätys PK-noviisina oli se, ettei siellä kuitenkaan jääty risteyksiä merkkaaman, vaikka olin sivustolla olevat säännöt hyvin tarkkaan lukenut ja näin oletin. Se antoi ehkä väärän mielikuvan, ettei tässä mikään "hätä" ole, eikä tarvitse kotiloita ohitella ihan omien taitojen riskirajoilla.

Kyllähän ne pitäisi merkata. Edellä ajavan "vika" jos ei jää merkkaamaan.

Mulla jäi tällä viikolla väliin PK-ajot, muuttokiireitä yms. paskaa.

Toissaviikon PK-letka oli vauhdiltaan just eikä melkein, eli näissäkin on vähän makuasioita. Silloin ainakin piha-alueilla himmattiin letkan nopeutta.

Ne -Anu-:n tiistai hitaat oli kyllä hyviä, vauhti sopiva aloittelijallekin ja uudetkin uskalsi silloin tulla mukaan.

Juttu on niin, että sitä uutta massaa pitäisi saada joka vuosi mukaan, muuten hiipuu laji. Siitä massasta sitten aina jokunen innostuu enemmänkin letkailemaan, ja niin laji pysyy pystyssä. Se on aivan sama kuvio myös harraste urheilussa.

Back