Pleksi CBR 600F:ään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja k23811
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

k23811

New member
Uusimman mallinen CBR 600F on ajossa ja voisin kokeilla, auttaisiko pleksin vaihto pariin probleemaan:

- matkustajan kanssa yli satasen vauhdissa oma pää alkaa kääntyilemään ilmavirrassa hitaasti mutta voimakkaasti puolelta toiselle. Tätä ei tapahdu yksin ajettaessa, voiko syynä olla myös kypärän (X-lite 801) malli, ettei tykkää matkustajan läsnäolosta?

- mittaristo heijastelee hitusen ja tummempi pleksi vähentäisi valon määrää (ei mikään iso ongelma...)

Pituuteni on 173cm eli ilmavirta ei nytkään ota ihan mahaan... Onko jollain kokemuksia muista kuin orggisplekseistä CBR:ssä?

Mulla tulee ilmavirta orkkispleksillä suoraan kaulaan, olen 178cm. Kaverilla kans kyseinen pyörä ja tuplakupla- pleksilla, eikä tuuli enää häiritse. Ite kans hankkimassa sellasen kun tästä kerkiää..

touring malli poistaa juuri nuo pyörteet mutta melu nousee.. ja vaikka on tumma pleksi niin mittaristoon heijastuu yhä.. tuplakuplaa saako näihin? jos saa niin erooko paljon tuosta matka mallisesta?

Tuli sitten hommattua kanssa se tuplakupla. Ulkonäkö kyllä parani, mutta meteli kasvoi..

Pyöränä 600F - 04. Kropalla pituutta sulka päässä 170 cm. Kypäränä Shoein Raid.

Aiemmin jo 60 km/h:n vauhdissa ilmavirta aiheutti sellaista huminaa, ettei viitsinyt edes kaupungissa ajella ilman korvatulppia
confused_orig.gif
. Kovemmissa nopeuksissa humina vaan lisääntyi mutta ilmavirta ei riepotellut oikeastaan pahemmin. Armas vaimonikaan ei valitellut takapenkillä (muusta kuin ajotavasta
tounge.gif
).

Tälle kesälle hommasin Puigin tuplakuplan (maahantuojana Duell Bike-Center) joka poisti tuon huminan käytännössä kokonaan. Nyt ajelen jopa lyhyitä maantiepätkiä ilman tulppia. Ilmavirran riepotteluun tuo uusi pleksi ei mainittavasti vaikuttanut (ehkä olen sen verran lyhyt). Takapenkille se tosin aiheutti pikkuisen enemmän "puistelua" mutta ei mitenkään häiritsevästi.

Toisinsanoen olen erittäin tyytyväinen hankintaan. Tulinhan siitä kaupanpäälle "race"-ulkonäköäkin
tounge.gif
.

Itsellä on ollut vm.2000 CBR:ssä musta tuplakupla MRA kaksi kesää. Mittaristo näkyi todella hyvin, oli tyylikäs pleksi (kun on koko musta pyöräkin). Vaihtelun vuoksi vaihdoin tänä kesänä orggiksen -> mittaristo näkyy auringonpaisteesa huonommin, varsinkin merkkilamput. Tuulensuhinassa en ole eroja huomannut, suhisee kummallakin pleksillä, kypäränä Shoei Raid.

Itselleni tuli kanssa MRA:n pleksi ja kypäränä kans Shoei Raid (taitaa olla yleinenkin CBR- kuskien keskuudessa
wink.gif
)
ja humina tosiaan kyllä meikäläisellä ainakin lisäänty orkkispleksiin nähden. Pituutta on n.178cm.

matkustajan kanssa yli satasen vauhdissa oma pää alkaa kääntyilemään ilmavirrassa hitaasti mutta voimakkaasti puolelta toiselle. Tätä ei tapahdu yksin ajettaessa, voiko syynä olla myös kypärän (X-lite 801) malli, ettei tykkää matkustajan läsnäolosta?
Itselläni ollut hieman samoja ongelmia. Pituuteni on 179cm ja kypäränä Shoei XR-1000. Olen kerinnytkin tässä jo suunnitella plexinvaihtoa, koska ajoviima tulee suoraan kaulaani.

Millaista plexiä suosittelisitte?

Itse olen 178 cm pitkä. Kävin vetäsemässä tyypit 2000 vuosimallin Cebarillani ja totesin täsmälleen saman. Ajoviima suoraan kaulaan.

Täytyypä harkita uuden pleksin ostoa....
sport05.gif

Auttaako toi tuplakupla tämmöseen ongelmaan, kun orkkis plexi peittää rundimittarin yläosan?
Olis kiva nähdä koko mittaristo, pituutta 182cm.

Mä olen 179cm ja -00 CBR vakiomallisella pleksillä, enkä mä ole huomannut mitään ikäviä ilmavirtoja kaulalle. Kypäränä mulla on Shoei Z-one. Onkohan mussa jotain vikaa
nixweiss.gif

Auttaako toi tuplakupla tämmöseen ongelmaan, kun orkkis plexi peittää rundimittarin yläosan?
Olis kiva nähdä koko mittaristo, pituutta 182cm.
Kyllähän se auttaa!
Oon 184cm pitkä ja hyvin näkee, pleksinä on MRA:n hiukan kantikas tuplakupla. Ajattelin kyl ens kesänä kokeilla heittää orggiksen takaisin, kun mielestäni kypärään osuva ilmavirta lisääntyi tuplakuplan takia...
confused_orig.gif

Melko varmasti auttaa, itse olen 190 pitkä ja hyvin näkyy mittaristo, originaalipleksillä en ole edes koittanut...

Taas aloitan vanhan treatin, mutta kävi näin että pyörä kumoutui ja pleksi halkesi.:jippikaijee: Mistä saisin nyt tähän heti uuden tilalle? Soittelin jo purkaamoihin ja liikkeisiin mutta kaikki on tilaustavaraa...

Taas aloitan vanhan treatin, mutta kävi näin että pyörä kumoutui ja pleksi halkesi.:jippikaijee: Mistä saisin nyt tähän heti uuden tilalle? Soittelin jo purkaamoihin ja liikkeisiin mutta kaikki on tilaustavaraa...

Meillä AVK:lla olisi ainakin yksi '05 pleksi, jossa jotain pintanaarmua. Hintaa tuolla on 15€. Laittele mulle meiliä henri.kontio (ät) avk.fi jos kiinnostaa, niin hierotaan tuosta kaupat :)

täällä on niin siistiä porukkaa että oli tullut jo 2 viestiä, ja ostin molemmat. :jpstyle: kiitos kuitenkin tarjouksesta. tästä kausi taas alkaa!

Back