Poliisi haluaa kieltää MP:t

Olen samaa mieltä. Kielletän vain. Myös laskettelu, jalkapallo ja kamppailu-uheilu. Ovat ihan turhia ja niissäkin tulee onnettomuuksia. Ei paljon, mutta yksikin on liikaa.

Ja pistäkäähän ne polkupyöräkypärät päähän, lapsoset. Ja kintaat käteen.
 
Mutta kyllä tuosta nuo kohdat 7.3 ja 7.4 ihmetyttää. Mitähän nuo kielletyt alueet olisi, jotain paremman väen asuin alueitako?
Pari juttua on ollut tasta kielletyista alueista: toinen olisi nama kansallispuistot, esim Lake District.  Siella mukamas mpt pitavat niin kovaa metelia, etta tavallinen autoileva kansa ei tykkaa enaa kayda.  Toinen juttu oli, etta joku kylapahanen halusi kieltaa moottoripyorien ajamisen kylan alueella, ellet asu siella.  Kyla on kahden miitinkipaikan valissa, joten liikennetta riittaa.  Siita kun tuli negatiivista ja pilailevaa julkisuutta, kylakomitea yritti vaittaa, etta tarkoittivat kylan lahella maastossa ajelua, se kun pilaa maaston.  Eivathan he julkisella tiella ajelua voi estaa, sen vaan unohtivat.

Luulisin lelukommentilla ACPOn viittaavan siihen, etta heidan mielestaan porukka ajaa moottoripyorilla ei tarpeen vaan halun vuoksi.  Ilmeisesti, jos tarvitsisimme omaa kuljetusta joukkoliikenteen puuttuessa, ostaisimme auton.
Mä olen ymmärtänyt myös että lähes kaikki soratiet ovat yksityisteitä joilla ajelu ilman lupaa on ilman muuta kielletty.Suomessahan se raja menee siinä että vaikka tie on yksityistie mutta se saa tai on saanut avustusta joko kunnalta tai valtiolta sillä ajamista ei voi kieltää.
Joka tapauksessa hienot täsmennykset Geckolta,kiitos vaan.
 
Pari juttua on ollut tasta kielletyista alueista: toinen olisi nama kansallispuistot, esim Lake District.  Siella mukamas mpt pitavat niin kovaa metelia, etta tavallinen autoileva kansa ei tykkaa enaa kayda....
Siitä huolimatta kuulostaa aika erikoiselta jos esim. kansallispuistoon saa mennä autolla mutta ei MP:llä
nixweiss.gif


Osaatkos Gecko tarkemmin valottaa tätä ACPOa, jos oikein ymmärsin kyseessä on joku poliisipäälliköiden klubi. Mutta puhuuko yhdistys koko Britannian poliisin äänellä vai onko kyseessä vain joku pieni ryhmä johon kuuluminen on omasta halusta kiinni?
 
Osaatkos Gecko tarkemmin valottaa tätä ACPOa, jos oikein ymmärsin kyseessä on joku poliisipäälliköiden klubi. Mutta puhuuko yhdistys koko Britannian poliisin äänellä vai onko kyseessä vain joku pieni ryhmä johon kuuluminen on omasta halusta kiinni?
The Association of Chief Police Officers (ACPO) is an independent, professionally led strategic body.

In the public interest and, in equal and active partnership with Government and the Association of Police Authorities, ACPO leads and coordinates the direction and development of the police service in England, Wales and Northern Ireland.
In times of national need ACPO, on behalf of all chief officers, coordinates the strategic policing response.

The Association of Chief Police Officers (ACPO) is not a staff association (the separately constituted Chief Police Officers' Association fulfils that function). ACPO's work is on behalf of the Service, rather than its own members.

The Association has the status of a private company limited by guarantee. As such, it conforms to the requirements of company law and its affairs are governed by a Board of Directors.

It is funded by a combination of a Home Office grant, contributions from each of the 44 Police Authorities, membership subscriptions and by the proceeds of its annual exhibition.

ACPO's members are police officers who hold the rank of Chief Constable, Deputy Chief Constable or Assistant Chief Constable, or their equivalents, in the forty four forces of England, Wales and Northern Ireland, national police agencies and certain other forces in the UK, the Isle of Man and the Channel Islands, and certain senior non-police staff. There are presently 280 members of ACPO.

Eli, siihen kuuluu nakojaan poliisin ylin johto. Poliisit itse kuuluvat paikalliseen Police Authorityyn, eli Lontoossa the Metropolitan Police Authorityyn, jotka sitten kuuluvat Association of Police Authorityyn. Poliisit voivat kuulua Unison-nimiseen ay-liikkeeseen.

Yleensa kaikki poliisin tiedotukset yms tulevat nimenomaan Police Authoritylta. Sitten on tietysti Independent Police Complaints Commission, joka tutkii kaikki valitukset.

Lontoossahan on muuten viisi eri poliisia: the Met (eli Scotland Yard), City Police (vain Cityn neliomailin alueella), British Transport Police (junat yms), Military Police ja Royal Parks Police. Met toimii tavallaan koko maan ylimpana poliisina, eli jos jossain tarvitaan lisaapua, joko Briteissa tai vaikkapa Pitcairn Saarilla, Metista lahetetaan joukkoja. Met myos tutkii muita poliisivoimia, jos on esim korruptioepailyja.
 
Kielsi ne britit kasiaseetkin yhden ampumatapauksen perusteella. Enemman siellakin kuolee pyorilla kuin ammuttuina. Miettikaa sita ja sen soveltamista Suomeen...
tounge.gif
 
Ilmeisesti tuo on herättänyt muuallakin äläkkää, kun ACPO on erikseen pukannut tiedotteen joka luonnollisesti kiistää kaiken. Linkki

sanoi:
Ref:256/08 November 10, 2008
ACPO comment on motorcycle safety measures

Following the publication of evidence submitted to the Transport Select Committee on behalf of ACPO and recent media reports, David Griffin, Deputy Chief Constable of Humberside Police and ACPO lead on motorcycle safety said:

“ACPO does not advocate the prohibition of motorcycle use on public roads. It is nonsense to suggest that ACPO is seeking a ban on motorcycles, given that most police forces in the UK actively deploy and consider motorcycles to be a key part of their transport infrastructure.

“ACPO’s evidence to the Select Committee referred to consideration of restrictions on the use of off-road motorcycles in environmentally sensitive areas where noise and environmental damage have arisen as a significant concern to local communities. This evidence was given in response to a specific request for ideas for potential future consideration and has not been developed into a formal ACPO position. It is not intended to suggest restrictions on the access of law-abiding road-using motorcyclists to areas of outstanding natural beauty or national parks.

“In evidence to the Transport Select committee on motorcycling in 2006, ACPO specifically supported the environmental and congestion benefits that power two-wheelers can bring. ACPO does not have a position on imposing specific power limits on motorcycles and supports the industry’s voluntary code on top speed restriction. Alongside a range of other road safety bodies in the UK and Europe, ACPO believes it may be appropriate in future to consider restriction on high-powered machines with extraordinarily high top speed capabilities.

“As a body ACPO is committed to working closely with the Industry, the Standards Agency, Motorcycle Trainers’ Association and riding groups such as the BMF and MAG to collectively consider sensible measures and policies that can reduce the unacceptable misery and catastrophic loss caused by the excessively high casualty and death rates of motorcyclists in the UK, whilst at the same time preserving a legitimate form of transport for both leisure and work purposes.

“I hope this provides clarification and removes any doubt and confusion over ACPO’s position on motorcycle safety.”
 
one might consider if our congested roads are any longer fit for purpose for these motorised toys.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Tässähän oli näköjään käännösvirheestä kyse. Suomeksi käänettynä tuossa sanotaan aivan selvästi, että

"tiemäärärahoja tulee kasvattaa merkittävästi, koska ruuhkaisilla teillämme mahtuu hädin tuskin vetämään hupiajoa ollenkaan"
 
Mutta kyllä tuosta nuo kohdat 7.3 ja 7.4 ihmetyttää. Mitähän nuo kielletyt alueet olisi, jotain paremman väen asuin alueitako?
Pari juttua on ollut tasta kielletyista alueista: toinen olisi nama kansallispuistot, esim Lake District.  Siella mukamas mpt pitavat niin kovaa metelia, etta tavallinen autoileva kansa ei tykkaa enaa kayda.  
Luulisin lelukommentilla ACPOn viittaavan siihen, etta heidan mielestaan porukka ajaa moottoripyorilla ei tarpeen vaan halun vuoksi.  Ilmeisesti, jos tarvitsisimme omaa kuljetusta joukkoliikenteen puuttuessa, ostaisimme auton.
Lake Districtin alueen kyttäpomohan oli tunnettu prätkänvihaaja joka oli ollut, jos ei nyt oikeassa raastuvassa niin ainankin sisäisessä kurinpidollisessa käsittelyssä, lauottuaan pyörävastaisia kommentteja joista seurasi kantelu tasapuolista poliisitoimintaa koskevan lain nojalla...

Ko. tekopyhä äitinsän*ssija joutui ilmeisesti sittemmin eroamaan kärähdettyään riuskasta ylinopeudesta kotilolla... [Arvaan nauroinko maha kippurassa.]
 
Back
Ylös