Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä olen ymmärtänyt myös että lähes kaikki soratiet ovat yksityisteitä joilla ajelu ilman lupaa on ilman muuta kielletty.Suomessahan se raja menee siinä että vaikka tie on yksityistie mutta se saa tai on saanut avustusta joko kunnalta tai valtiolta sillä ajamista ei voi kieltää.Pari juttua on ollut tasta kielletyista alueista: toinen olisi nama kansallispuistot, esim Lake District. Siella mukamas mpt pitavat niin kovaa metelia, etta tavallinen autoileva kansa ei tykkaa enaa kayda. Toinen juttu oli, etta joku kylapahanen halusi kieltaa moottoripyorien ajamisen kylan alueella, ellet asu siella. Kyla on kahden miitinkipaikan valissa, joten liikennetta riittaa. Siita kun tuli negatiivista ja pilailevaa julkisuutta, kylakomitea yritti vaittaa, etta tarkoittivat kylan lahella maastossa ajelua, se kun pilaa maaston. Eivathan he julkisella tiella ajelua voi estaa, sen vaan unohtivat.Mutta kyllä tuosta nuo kohdat 7.3 ja 7.4 ihmetyttää. Mitähän nuo kielletyt alueet olisi, jotain paremman väen asuin alueitako?
Luulisin lelukommentilla ACPOn viittaavan siihen, etta heidan mielestaan porukka ajaa moottoripyorilla ei tarpeen vaan halun vuoksi. Ilmeisesti, jos tarvitsisimme omaa kuljetusta joukkoliikenteen puuttuessa, ostaisimme auton.
Siitä huolimatta kuulostaa aika erikoiselta jos esim. kansallispuistoon saa mennä autolla mutta ei MP:lläPari juttua on ollut tasta kielletyista alueista: toinen olisi nama kansallispuistot, esim Lake District. Siella mukamas mpt pitavat niin kovaa metelia, etta tavallinen autoileva kansa ei tykkaa enaa kayda....
The Association of Chief Police Officers (ACPO) is an independent, professionally led strategic body.Osaatkos Gecko tarkemmin valottaa tätä ACPOa, jos oikein ymmärsin kyseessä on joku poliisipäälliköiden klubi. Mutta puhuuko yhdistys koko Britannian poliisin äänellä vai onko kyseessä vain joku pieni ryhmä johon kuuluminen on omasta halusta kiinni?
sanoi:Ref:256/08 November 10, 2008
ACPO comment on motorcycle safety measures
Following the publication of evidence submitted to the Transport Select Committee on behalf of ACPO and recent media reports, David Griffin, Deputy Chief Constable of Humberside Police and ACPO lead on motorcycle safety said:
“ACPO does not advocate the prohibition of motorcycle use on public roads. It is nonsense to suggest that ACPO is seeking a ban on motorcycles, given that most police forces in the UK actively deploy and consider motorcycles to be a key part of their transport infrastructure.
“ACPO’s evidence to the Select Committee referred to consideration of restrictions on the use of off-road motorcycles in environmentally sensitive areas where noise and environmental damage have arisen as a significant concern to local communities. This evidence was given in response to a specific request for ideas for potential future consideration and has not been developed into a formal ACPO position. It is not intended to suggest restrictions on the access of law-abiding road-using motorcyclists to areas of outstanding natural beauty or national parks.
“In evidence to the Transport Select committee on motorcycling in 2006, ACPO specifically supported the environmental and congestion benefits that power two-wheelers can bring. ACPO does not have a position on imposing specific power limits on motorcycles and supports the industry’s voluntary code on top speed restriction. Alongside a range of other road safety bodies in the UK and Europe, ACPO believes it may be appropriate in future to consider restriction on high-powered machines with extraordinarily high top speed capabilities.
“As a body ACPO is committed to working closely with the Industry, the Standards Agency, Motorcycle Trainers’ Association and riding groups such as the BMF and MAG to collectively consider sensible measures and policies that can reduce the unacceptable misery and catastrophic loss caused by the excessively high casualty and death rates of motorcyclists in the UK, whilst at the same time preserving a legitimate form of transport for both leisure and work purposes.
“I hope this provides clarification and removes any doubt and confusion over ACPO’s position on motorcycle safety.”
one might consider if our congested roads are any longer fit for purpose for these motorised toys.
Lake Districtin alueen kyttäpomohan oli tunnettu prätkänvihaaja joka oli ollut, jos ei nyt oikeassa raastuvassa niin ainankin sisäisessä kurinpidollisessa käsittelyssä, lauottuaan pyörävastaisia kommentteja joista seurasi kantelu tasapuolista poliisitoimintaa koskevan lain nojalla...Pari juttua on ollut tasta kielletyista alueista: toinen olisi nama kansallispuistot, esim Lake District. Siella mukamas mpt pitavat niin kovaa metelia, etta tavallinen autoileva kansa ei tykkaa enaa kayda.Mutta kyllä tuosta nuo kohdat 7.3 ja 7.4 ihmetyttää. Mitähän nuo kielletyt alueet olisi, jotain paremman väen asuin alueitako?
Luulisin lelukommentilla ACPOn viittaavan siihen, etta heidan mielestaan porukka ajaa moottoripyorilla ei tarpeen vaan halun vuoksi. Ilmeisesti, jos tarvitsisimme omaa kuljetusta joukkoliikenteen puuttuessa, ostaisimme auton.