• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Poliisi lähettää terveisiä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hannes
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Heti sitten kinneristä valokuva ja tänne kun kohdalle sattuu!
biggrin.gif

Taisin tuossa joku aika jo sanoa, miksi meitä rahas.. eikun sakotetaan.
Jos joku vielä väittää tosissaan, että liikenneturvallisuus olisi syy number uno, uskoo varmaan myös joulupukkiin. Niin on mennyt asia päin  
033102ass_1_prv.gif

Eihän nuo peltip**lliisit mistään voi tietää vaaransiko kuvaan päässyt oikeasti millään lailla liikennettä, oliko sitä edes. Ja olen edelleen vakaasti sitä mieltä, ettei edes Suomen virkamiehet SUURESSA viisaudessaan  
bowdown.gif
ole niiiiiin viisaita, että ovat löytäneet liikenneturvallisuuden kannalta optiminopeudet. Sillä kun on liikettä on myös törmäysvaara, eli vielä on paljon alennettavaa nopeuksissa  
crazy.gif

Loppu ylinopeuksien mukaan sakottamisessa on spekulaatiota. Toisessa tilanteessa 100 km/h on ihan hyvä nopeus, ja toisessa tilanteessa on 60 km/h liian kova nopeus samalla tieosuudella, oli sallittu sitten mikä tahansa.
V*ttaa tuo virkamiesten ylinopeusmantran hokeminen ja kaikkien liikenevien varojen kohdentaminen mitä v*ttumaisimpiin pyydyksiin rahan keräystä varten, kun muu liikenneturvallisuustyö on jäänyt aivan kesannolle ja tienkäyttäjiä vaan rahastetaan niin että tukka lähtee. Vielä nämä kerskuvat että terveisiä vaan meiltä! Voi  
bawling.gif

Mutta pakko se vaan on yrittää  
062802moto_prv.gif
vaikka kyllä tuo Esterin p**se saisi jo pikkuisen soukemmalle mennä, kun vettä tulee aika lahjakkaasti, ainakin Espoossa. Sain GS:n uuden tehoputkenkin paikalleen, mut mee nyt tonne "koskeen" kokeilemaan.  
veryangry.gif

Ymmärrän helpommin ylinopeuksia, kännyyn höpöttämistä ja
vaikka kännissäkin ajamista, mutta ilman turvavyötä .. jaa-a ..
mihinköhän sillä pyritään. Siinä on hieman samaa makua, kuin
uhkauksessa "Jos et ole kunnolla, niin mä pidätän hengitystä
niin, että mä tuun siniseksi."
Luitte ihan oikein .. siis ymmärrän .. en hyväksy.

Muuten olen samoilla linjoilla kuin Psmo. Kaikkea muutakin voisi
harrastella liikenneturvan eteen, kuin ylinopeuksia. Ruuhka-aikoina
jurnuttaa erityisesti, kun ajetaan risteyksiin pääsemättä niistä
lävitse .. koko systeemi puuroontuu. Nyt kesällä sitä ei tapahdu,
mutta syksymmällä se taas alkaa. Muistui mieleen tossa
Mannerheimintien ja Reijolankadun risteyksessä, kun rekka tukki
ihan koko risteyksen kaksien valojen ajan - siinä oli kunnon
tungos ratikoita ja kaikkea. Sitten tuli ambulanssi ja siitähän
soppa meinas syntyä. Ambulanssit kulkevat ratikoille varattua aluetta,
mutta kun ratikat eivät voi väistellä. Sääliksi kävi sitä
potilasta. Onneksi en ollut siinä itse. Ajelen siitä aamuin illoin,
ja ainakin siinä tuo tunkeminen on ainaista.

Toinen sellainen pinnaa natisuttava juttu on, kun olet kohtelias
ja annat tietä tai päästät väliin, mutta se toinen, jolle olet
kohtelias, katselee aivan muualle. Kyllä sen verran voisi
liikenteestä olla kiinnostunut, että edes vähän seurailisi mitä
on tekeillä, mutku ei. Sitten ihmetellään, kun ei suju. Voihan
vitalis.
confused_orig.gif

Eipä silti .. eivät nämä jutut maailmoja kaada .. samapa se,
mutta joustavuudessa olisi paljon parantamisen varaa.
smile_org.gif

PS. Tietääkö kukaan teistä, että miksi noita hautakiviä pitää
kaadella? Onko siinä jostain riitistä kyse vai onko se vaan niinku
jännää?

Tää Suomi niminen valtio on menny ihan täys holhouslinjalle tässä ylinopuksien tutkaamisessa.  
sad_orig.gif
Olin käymässä tänä kesänä (2004) Ruotsissa ja Norjassa ajoin yhteensä n. 4000 km vastaan tuli muutama poliisi (4 kpl), eivätkä olleet kiinnostuneita reippaasti ajavasta mopoilijasta pätkän vertaa. Minusta poliiseilla luusi olevan paljon tekemistä oikeiden rikollisten metsästämisessä.

Olen kuullut, että tuo Liikkuva poliisi suomessa onkin sellainen oikeiden poliisien halveksima joukko, joka tekee vain kevyet ja mukavat työt autosta istuen (lue föönää ja sakottaa  maanteillä normaaleja autoilijoita/mopoilijoita). No tälläinen lusmuamis ilmiö oli tunnettu jo aikoinaan armeijassakin, joten ei kai sille mitään voi..  
tounge.gif

Mielestäni valta suomessa pitäisi olla kansalla, joten eikös ne kansanedustajat voi tehdä mitään tälle järjettömälle ylinoupeuksien ratsaamiselle? Poliiseille pitäisi antaa paremmat ohjeet noupeusvalvonnasta ja siihen liittyvistä toimenpiteistä.

Muutaman kerran olen ylinopeussakon saanut ja olen sitä mieltä, että jokaisessa niissä ei todellakaan ole ollut kyse liikenteen vaarantamisesta.  
mad.gif

Jos tilastot osoittavat, että ylinopeusten määrä on kasvussa, niin eikö se silloin ole merkki siitä, että kansalaisten oikeustaju ei ole nykyisen käytännön kannalla?  
omg.gif
Eikö tällöin pitäisi nopeusrajoituksia nostaa. Aluksi vaikka 140 km/h moottoriteille ja 120 km/h hyville maanteille.

Dooris---sä oot nähnyt meidän naapurin liikenteessä :;):onneks jäi JO ratsiassa kiinni :häähää:ja masa seisoo nyt ilman kilpiä hällä pihalla
smile_org.gif

Toinen sellainen pinnaa natisuttava juttu on, kun olet kohtelias
ja annat tietä tai päästät väliin, mutta se toinen, jolle olet
kohtelias, katselee aivan muualle. Kyllä sen verran voisi
liikenteestä olla kiinnostunut, että edes vähän seurailisi mitä
on tekeillä, mutku ei. Sitten ihmetellään, kun ei suju. Voihan
vitalis.
confused_orig.gif

Eipä silti .. eivät nämä jutut maailmoja kaada .. samapa se,
mutta joustavuudessa olisi paljon parantamisen varaa.
smile_org.gif

PS. Tietääkö kukaan teistä, että miksi noita hautakiviä pitää
kaadella? Onko siinä jostain riitistä kyse vai onko se vaan niinku
jännää?
Sitä joustavuutta oli jo pikkuisen havaittavissa tuossa takavuosina, kun jokapuolella ylistettiin Ruotsin sujuvaa liikennettä. Mutta arvaattehan mitä Suomessa tapahtui. Virkavalta, lähes ylintä poliisijohtoa myöten, tarttui asiaan ja kielsi/sakotti mm. pientareelle väistämisen ja hetkellisen ylinopeuden ohituksessa. Nämähän tuo joustavuutta liikenteeseen ja joku voi jopa nauttia ajamisesta, kun liikenne soljuu mukavasti eteenpäin. Ja tähän on puututtava. Suomessa EI saa olla mukavaa, sen torjumiseen olemme saaneet kyvykkäät ja toimeliaat virkamiehet. Jos ittee v*ttaa, pannaan kansalle kaksin verroin v*tutusta.  
shaun.gif
tä on!

Mitä hautakivien kaatamiseen tulee, johtuu se -kun ei oomitään tekemista- ilmiöstä.  
Jos nuoret esim. kaivaisi 50 m. käsin lapiolla ojaa oikein kivisessä maastossa joka päivä ja peittäisi sen seuraavana päivänä, luulen ettei mieleen tulisi mennä enää illalla kiviä kääntelemään, edes hautausmaalle.
Tai sitten se on joku KIVENnäisaine puutostila.  
biggrin.gif

Back