• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Poliisia pakoon...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja freely
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.

freely

New member
Poliisia karkuun...

Näitä uutisia ei haluaisi lukea. Jos tekee se päätöksen syystä tai toisesta että haluaa karkuun "polliisia", niin kyllä silloin täytyisi myös ojien välissä pysyä...paitsi jos on enska alla.

Varmaan ollut kaverilla tuttu tiekin kun jutun mukaan asustelee tuolla suunnalla, eli tuntenut joka mutkan ja kurvin. Oisko liikaa adrenaliinia veressä vai savea, kosteutta tms... tiellä. Villi veikkaus kuitenkin; taito ja vauhti eivät ole kohdanneet kun on hirveä halu ollut päästä karkuun...
 
Fiksu kaveri kun veti pellolle. Tyhmempi olis vetäny metsään. Käänty vielä tollaselle pienemmälle tielle jossa pellolle veto suuremmalla todennäköisyydellä ei taklaa muita. Poliiseja karkuun ajamisesta kanssa pointsit, kun kerran tulee sakot niin otetaan saman tien isommat sakot, jonnekin valtion kirstuunhan tuo uppoaa – ja siten siis hyvinvointivaltion palveluiden rahoitukseen. Alan piukkuhiljaa tässä itsekseni miettien vakuuttumaan, että taisi kaveri vielä katsoa heinäpellon, jotta ei mene niitä viljapellon puinnin yhteydessä muodostuvia "tikkuja" vaikka silmään.
062802moto_prv.gif


Summa summarium: onneksi tästä (ilmeisesti) selvittiin pelkätään rahalla ja motoristien maineen hulluuntumisella.
 
Oisko liikaa adrenaliinia veressä vai savea, kosteutta tms... tiellä.
Eilen pistin merkille kun pitkästä aikaa kävin maaseudulla ajelemassa että hyvin monessa paikkaa ja pitkällä matkalla oli paitsi savea, myös irtohiekkaa, kiviä, nestevanaa.. sen kosteuden lisäksi. Aika hissukseen tuli ajeltua, joku customi (no ok, Night Rod) kyllä päästeli edellä karkuun arviolta 105@60, ja pimeisiin mutkiin
wink.gif
 
Olis mielenkiintoista tietää mikä noiden karkuunlähtemisien onnistumisprosentti on..
Joku kesä sitten käväisi itselläkin mielessä, mutta taisi olla viisaampi vaihtoehto pysähtyä ja ottaa 500 € sakot. Olis joutunut muuten ajamaan kilpaa kahden mp-poliisin kanssa. Sellaset kun tuli heti kohta pysäytysauton perässä.
 
Olis mielenkiintoista tietää mikä noiden karkuunlähtemisien onnistumisprosentti on..
Joku kesä sitten käväisi itselläkin mielessä, mutta taisi olla viisaampi vaihtoehto pysähtyä ja ottaa 500 € sakot. Olis joutunut muuten ajamaan kilpaa kahden mp-poliisin kanssa. Sellaset kun tuli heti kohta pysäytysauton perässä.
Jos on tuttu tie, hyvä keli, eikä paljon liikennettä ja toisena osapuolena on laiskanpulskea nelipyöräinen, niin prosentti lähentelee sataa. Tosin yritteliäimmät ajelevat poliiseja karkuun myös esimerkiksi kuorma- tai pakettiautoilla tai trukeilla.
On noista paoista poliisien omiakin tilastoja julkaistu, mutta niiden puolueettomuutta voi epäillä. Kukapa haluaisi kirjoittaa kirjan aiheesta "minultapa pääsi viikko sitten paskat housuun".
 
Olis mielenkiintoista tietää mikä noiden karkuunlähtemisien onnistumisprosentti on..
Joku kesä sitten käväisi itselläkin mielessä, mutta taisi olla viisaampi vaihtoehto pysähtyä ja ottaa 500 € sakot. Olis joutunut muuten ajamaan kilpaa kahden mp-poliisin kanssa. Sellaset kun tuli heti kohta pysäytysauton perässä.
Jossain statistiikassa oli annettu että 40% pääsee karkuun. Siitä kun huomioi, että mukana on piripäätä, 5 promillen kännissä ajelevaa yms, niin selvänä, omalla pyörällä, tutuilla teillä yms. helpotuksilla voi todennäköisyydet olla aika paljon paremmat.

Perkeleen tyhmäähän se on, mutta esim. allekirjoittanut ei saanut karkuunlähtöyrityksestä mitään lisärangaistusta alkuperäiseen törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen verrattuna. Olen aiemminkin sanonut, että suosittelisin nykyisiin säädöksiin sellaista muutosta, että ylinopeusrangaistuksia pienemmiksi ja karkuun ajamisesta suoraan ehdollista. Jos pakoon ajaminen olisi erityisen törkeää (esim. 200kmh kaupunkialueella), niin mun puolesta vaikka linnaa pari kuukautta. Nykyinen rangaistusjärjestelmä kannustaa kokeilemaan onneaan jos 50kmh ylinopeutta tai yli 1,2 promillea on taulussa.
 
Olis mielenkiintoista tietää mikä noiden karkuunlähtemisien onnistumisprosentti on..
Joku kesä sitten käväisi itselläkin mielessä, mutta taisi olla viisaampi vaihtoehto pysähtyä ja ottaa 500 € sakot. Olis joutunut muuten ajamaan kilpaa kahden mp-poliisin kanssa. Sellaset kun tuli heti kohta pysäytysauton perässä.
Jossain statistiikassa oli annettu että 40% pääsee karkuun. Siitä kun huomioi, että mukana on piripäätä, 5 promillen kännissä ajelevaa yms, niin selvänä, omalla pyörällä, tutuilla teillä yms. helpotuksilla voi todennäköisyydet olla aika paljon paremmat.

Perkeleen tyhmäähän se on, mutta esim. allekirjoittanut ei saanut karkuunlähtöyrityksestä mitään lisärangaistusta alkuperäiseen törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen verrattuna. Olen aiemminkin sanonut, että suosittelisin nykyisiin säädöksiin sellaista muutosta, että ylinopeusrangaistuksia pienemmiksi ja karkuun ajamisesta suoraan ehdollista. Jos pakoon ajaminen olisi erityisen törkeää (esim. 200kmh kaupunkialueella), niin mun puolesta vaikka linnaa pari kuukautta. Nykyinen rangaistusjärjestelmä kannustaa kokeilemaan onneaan jos 50kmh ylinopeutta tai yli 1,2 promillea on taulussa.
Ehtoollinen olisi minunkin mielestä erittäin hyvä vaihtoehto tolkuttomalle sakolle. Mielestäni rikollisella tulisi olla oikeus vaatia sakon muuttamista ehtoolliseksi, jos hän kokee saaneensa liian pienen rangaistuksen.
buttrock.gif

Kyseessähän on nimenomaan rangaistus, eikä rahankeruu?
 
Juu eipä noista karkuun päässeistä puhuta mitää. Kaverit pääs useampaaki otteesee tänäkin kesänä karkuun ja kukapa nyt ei pääsis autoa karkuun...? Itse en edes vittiny yrittää kun oli 2mp poliisia, suosiolla vaa otin sen 5kk ajokiellon vastaan
tounge.gif
Tossaki tapauksessa olis ehkä kannattanu kuitenkin ajaa koko rahan edestä, eikä pysähtyy.
withstupid.gif
Ja ite en kyl peileihi nii hirveesti kattele jos yli 200 ajan että eipä toi ihme oo jos ei oo huomannu pysäytysmerkkiä...
 
Jossain statistiikassa oli annettu että 40% pääsee karkuun. Siitä kun huomioi, että mukana on piripäätä, 5 promillen kännissä ajelevaa yms, niin selvänä, omalla pyörällä, tutuilla teillä yms. helpotuksilla voi todennäköisyydet olla aika paljon paremmat.
Tuttu alue, oma pyörä jonka tuntee ja selvinpäin liikkeellä niin autoa pääsee melko pienelläkin riskillä karkuun.

MP-poliisia en lähtisi karkuun.
 
No, tämä kaveri tuli mua vastaan 40:n alueella (jossa hidastustöyssyjä) viittä vaille miljoonaa. Kyseessä vielä kylätaajama ja lapsia oli tienposkessa pyöräilemässä...
Täysin järjetöntä vetoa!
Säikäytti kunnolla vaikka olinkin kotilolla liikkeellä. Sillä tiellä jossa tuo sitten pari minuuttia myöhemmin ajoi ulos, ei ole soraa eikä savea tiellä eikä ollut liioin märkääkään eilen...
 
Perkeleen tyhmäähän se on, mutta esim. allekirjoittanut ei saanut karkuunlähtöyrityksestä mitään lisärangaistusta alkuperäiseen törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen verrattuna.
Ei ole ehkä sattumaa että partio ottaa aika tarkasti raskauttavat asianhaarat talteen näissä tilanteissa. Eli jos ei ole perustetta rapsia eri teonnimillä niskaan, niin huolehditaan että tulee asteikon kireämmästä päästä.

Varsinaisesta Juutanan näkökulmasta olen samaa mieltä. Vanjokikin kun otti ja lähti, niin ehkä asettuu seuraavassa duunissa maahan jossa saa alle sadan tonnin sakot 75@50...

Aina pakoonlähtijöille taputellessa voi kerrata omat viimeiset ratasessiot, marginaalit kun vedetään limitillä ja odottamattomien tapahtumien tapahtumatiheyden pakoreitillä vs. radalla.
 
Kyllä siinä saa vähän kylmähermoinen olla kun poliisia karkuun lähtee. Jos siinä on valkoisia 2-pyöräisiä niin kynnys kyllä nousee toiseen potenssiin.

Kyllä sitä pari kertaa on tässä joutunut arpomaan sakkoruletin ja kahvanväännön väliltä tänä kesänä.
 
Mulle on aika samantekevää, mitä itse kukin valitsee kiskaistessaan narun kireälle kun punaista ja sinistä alkaa vilkkua peilissä. Vinkkinä kuitenkin heitän, että siinä vaiheessa kun tekee valintoja, joista tiedossa on törkeää liikenteen vaarantamista ja ehtoollista tai sankkaa sakkoa, kannattaa kuitenkin hetki miettiä onko jo sen leipäpuun syrjässä, jossa haluaa elämäntyötään jatkaa. Monissa ammateissa tehtävissä taustaselvityksissä tuollaiset (kiinnijäämiset) saattavat näkyä aika pitkään ja (vain ehkä) joidenkin valitsijoiden mielissä muodostaa mielipidettä työpaikan hakijan luonteesta.
 
Monissa ammateissa tehtävissä taustaselvityksissä tuollaiset (kiinnijäämiset) saattavat näkyä aika pitkään ja (vain ehkä) joidenkin valitsijoiden mielissä muodostaa mielipidettä työpaikan hakijan luonteesta.
Ok. Ehdollinen on siis kovempi rangaistus kuin sakko. Miksei sakkoa voi siis muuttaa ehdolliseksi vankeudeksi edes tekemällä tarvittaessa lisää "rikoksia"? Ainoa keksimäni syy on se, että valvonnan yksinomaisena tarkoituksena on kerätä rahaa, eikä rangaista rikoksesta. Keksitkö jonkun muun syyn?
 
valvonnan yksinomaisena tarkoituksena on kerätä rahaa, eikä rangaista rikoksesta
Jos kerran valvonnan yksinomaisena tarkoituksena on rahankeruu, sittenhän onnettomuudet eivät lisääntyisi siinä hypoteettisessa tapauksessa, että valvonta poistettaisiin kokonaan, eikö niin?

Onko veikkauksia, minkälaiseksi kävisi meininki tien päällä, ja mihin suuntaan menisivät onnettomuustilastot, jollei kellään olisi mitään huolta siitä, että setä siniset saattavat liputtaa tiensivuun? Varmasti sellainen vapaus tehdä mitä lystää tietyn kansanosan kalsareita kastuttaisi.

Esimerkiksi Pakistanissa, Intiassa ja Indonesiassahan poliisit eivät puutu liikenteeseen käytännössä millään tavalla, jollei kolaria ole jo tapahtunut. Ainoa poikkeus voi olla se, jos he äkkäävät, että tuollapa menee turisti, jonka reissukassasta voisi käydä pikkuisen ammentamassa omaansa. Suosittelen käydä hieman tarkastelemassa, minkälainen liikenne kyseisissä maissa oikein on.
 
valvonnan yksinomaisena tarkoituksena on kerätä rahaa, eikä rangaista rikoksesta
Jos kerran valvonnan yksinomaisena tarkoituksena on rahankeruu, sittenhän onnettomuudet eivät lisääntyisi siinä hypoteettisessa tapauksessa, että valvonta poistettaisiin kokonaan, eikö niin?

Onko veikkauksia, minkälaiseksi kävisi meininki tien päällä, ja mihin suuntaan menisivät onnettomuustilastot, jollei kellään olisi mitään huolta siitä, että setä siniset saattavat liputtaa tiensivuun? Varmasti sellainen vapaus tehdä mitä lystää tietyn kansanosan kalsareita kastuttaisi.

Esimerkiksi Pakistanissa, Intiassa ja Indonesiassahan poliisit eivät puutu liikenteeseen käytännössä millään tavalla, jollei kolaria ole jo tapahtunut. Ainoa poikkeus voi olla se, jos he äkkäävät, että tuollapa menee turisti, jonka reissukassasta voisi käydä pikkuisen ammentamassa omaansa. Suosittelen käydä hieman tarkastelemassa, minkälainen liikenne kyseisissä maissa oikein on.
Sinulle voisi tulla vaikeuksia. Itse olen ajanut vuosia maissa, joissa ajoon ei puututa mitenkään jos ei aiheuta kolaria. Hyvin toimi (myös tilastoiden mukaan).
PS Jos Pakistaniin tai Intiaan asetettaisiin suomalainen kyttäysjärjestelmä, 100 miljoonaa ihmistä tukehtuisi savuun jo ensimmäisenä päivänä ja loput kuolisivat janoon.
 
olen ajanut vuosia maissa, joissa ajoon ei puututa mitenkään jos ei aiheuta kolaria. Hyvin toimi (myös tilastoiden mukaan).
Täytynee ihan ensin kuitenkin määritellä, mikä oikein on ´hyvin toimiva´? Varmaan se laeista piittaamattoman yksilön näkökulmasta saattaisi olla sitäkin.

Tilastoista puheenollen, Hesari julkaisi joku aika sitten väittämän, jonka mukaan Intian tieliikenteessä kuoli pari vuotta sitten hieman vajaat 100.000 ihmistä.

Paljonkos arvon nimimerkki Vetomies muuten omaa omakohtaista ajokokemusta esimerkiksi Intian liikenteessä?

Ja jottei nyt karkaa jutut turhan kaukaisiksi: voitko väittää kirkkain silmin, että jos Suomesta poistettaisiin liikennevalvonta 1.1.2011, niin kyseisen vuoden onnettomuustilastoihin ei muodostuisi havaittavaa piikkiä vaikkapa vuoteen 2010 verrattuna?
 
Esimerkiksi Intian liikenne lienee 'hyvin toimiva' siinä suhteesa, että siellä ei ole mitään mahdollisuuksia ajella moottoripyörällä kahtasataa yleisesti käytetyillä teillä.
cool.gif
 
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back
Ylös