• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Poliisit kärkkymässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SQ89
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
se on paljon helpompaa mittailla ääniä kuin pysäyttää jokainen ja puhalluttaa se....

sanoi:
Auto lähestyy mittauskohtaa 50 km/h nopeudella, ja aloituskohdassa kaasu painetaan pohjaan.
...
Koe tehdään kakkos- ja kolmosvaihteilla
...
moottoripyörille mittaustapa on samanlainen
Turvallista matkaa herra konstaapeli. Kakkosella vaan tuppi nurin.
062802moto_prv.gif
buttrock.gif

Koe tehdään kakkos- ja kolmosvaihteilla molempiin ajosuuntiin ja toistetaan riittävän moneen kertaan.
...kunnes meluraja ylittyy.
thumbs-up.gif

"Kuulohavainnon perusteella ensisijaisesti selvitetään, onko pakoputkisto ja äänenvoimakkuus määräysten mukainen."
Tosi direktiivien mukaista.
033102ass_1_prv.gif

Kuka sanoo mikä on jonkin mielestä liian kova ääni?
Kyllä se on se db-mittari mikä kertoo totuuden, sillä eri äänen taajuudet saattavat kuulostaa hyvinkin lujilta vaikka mittari kertoo aivan toista.

Taas on jollain "herralla" laitoksella syttynyt lamppu
idea3.gif

Voisivat keskittyä johonkin oleellisen lainvalvontaan, eikä ratsailla moottoripyöriä pelkästään oletetun melun takia.
V**tu mitä älykääpiöitä.
Taas nostaa holhousyhteiskunta päätään: "Jos mulla ei ole kivaa, ei saa muillakaan olla".
kaboom.gif
Mistäköhän se johtuisi
idea3.gif

Osa meistä "kunnon" kansalaisista soittelee vähemmistäkin syistä poliisille!
Itsellä oli joskus vit**mainen naapuri joka soitti useammankin kerran poliisille mun pyörästä, kun mukamas piti liian kovaa ääntä"
No, poliisit oli kyllä asiallisia mua kohtaan, kun tiesivät sen, ettei kyseinen naapuri ensimmäistä kertaa ollut soittanut poliisille jostain"häiriötekijöistä"!

"Säännösten mukaan 15.4.1992 jälkeen käyttöönotetuilta moottoripyöriltä vaaditaan muutoskatsastus, jos pakoputkistoa on muutettu alkuperäisestä poikkeavaksi, pelkkä äänenvaimentimen muutos riittää.
Eli siis, muutoskatsastusta ei tarvitse tehdä kun vaihtaa änkkärin samalla.
idea3.gif

Tää mittaus ainakin itellä osui vastaan jo kuukausi sitten ja maanantainahan on kuulustelut kyseisestä asiasta. Mut mietityttää miten poliisi meinaa suorittaa mittauksen tienpäällä? Kysyin asiaa katsastus asemalla ja ainakaan järvenpäässä sitä eivät pystyneet suorittamaan lain puitteissa. Liian kova taustamelu kyseisellä konttorilla niin onhan se kumma jos mitataan keskustan hälyssä onnistuneesti. Ihan vitun sama millä ne sen mittaa jos mittaavat väärissä olosuhteissa! Ja kaikille jotka olette saaneet sakon kyseisen asian tiimoilta niin valitusta peliin...

Hei kaikki minua viisaammat! (No, nyt puhuttelen tosi isoa joukkoa...
biggrin.gif
)

Mites on, kun on pläkkäri, siinä Yoshimura Rs3, siihen Yoshin oman RS3 killerin kohta kiinnitän (kun saan siihen kiinnityssysteemin tehdyksi, prkle kun ei mennyt suoraan, originaali osa!).

Voinkos marssia konttorille hakemaan hyväksyntää?
nixweiss.gif

-Mitataanko äänet?
-Katsotaanko papereista, että OK, ja merkinnät otteeseen?
-Vai laitetaanko minut rautoihin?
-Pitääkö etsiä originaalit putket?
-Lopetanko moottoripyöräilyn?
crazy.gif

Vai... Meniskös se äänistä läpi ilman killeriä
033102bebe_1_prv.gif

Ja kysehän on 99 mallista. Jos se jotain merkitsee
nixweiss.gif
Itse katsastin pakon edstä kun kilvet lähti...
Ei mitannut ääniä kun korvakuulolla ja sanoi moottoripyörältä kuulostaa...

Katsotaan paperit että vastaavat putkistoa ja löytyykö e-leimat jne ja tulee merkintä otteeseen...

Ei laiteta rautoihin ellei ole poliisi paikalla..

En suosittele orginaaleja
biggrin.gif

Suosittelen laittamaan killerit mutta aina voi kysyä mittausta ilman killereitä jos vaikka menis läpi...

Putkihan ei ole enää e hyväksytty jos killeriä pitävä hitsattu nupikka on irroitettu ja ilman sen irroittamista ei killeri irtoa. Joten ei sen pitäisi katsastuksestakaan ilman killeriä mennä läpi. Näin olen itseni antanut ymmärtää.

Mun mielestä moottoripyörät ei ole äänien suhteen ongelma... ei niitä niin paljoa suomessa ole kui "karvanoppa" corollia joissa on linnunpönttö perseessä....

Ratsais vaan noita teini autoja ahkerasti nii johan tulis hiljaista...
veryangry.gif

Putkihan ei ole enää e hyväksytty jos killeriä pitävä hitsattu nupikka on irroitettu ja ilman sen irroittamista ei killeri irtoa. Joten ei sen pitäisi katsastuksestakaan ilman killeriä mennä läpi. Näin olen itseni antanut ymmärtää.
Ei joo ole ja johtuu siitä että ei db mene rajojen sisään ehkä? siis aika tapuskohtainen toiset putket on laillisia ilman killereitäkin kunhan ne vaan katsastaa
033102ass_1_prv.gif

Mun mielestä moottoripyörät ei ole äänien suhteen ongelma... ei niitä niin paljoa suomessa ole kui "karvanoppa" corollia joissa on linnunpönttö perseessä....

Ratsais vaan noita teini autoja ahkerasti nii johan tulis hiljaista...
veryangry.gif
Enpä menis sanomaan; tuossa just mietin millaisia ääniä on öisin kuulunut ja kyllä useimmiten on kuullostanut siltä että kierroksia on ollut toisella kymmenellä ja harvempi Teini-DX siihen pystyy.

Taas on jollain "herralla" laitoksella syttynyt lamppu  
idea3.gif

Voisivat keskittyä johonkin oleellisen lainvalvontaan, eikä ratsailla moottoripyöriä pelkästään oletetun melun takia.
V**tu mitä älykääpiöitä.
Taas nostaa holhousyhteiskunta päätään: "Jos mulla ei ole kivaa, ei saa muillakaan olla".
kaboom.gif
Eikös poliisi ole töissä veronmaksajilla ja kun veronmaksaja valittaa niin alainen toimii...

Meidän kylällä aikanaan asusteli muuan tyyppi, joka mökäputkisella Kawallaan herätti runsaasti närää kun kylätiellä oli 60-rajoituskin. Kylällä kaivattiin poliisipalveluja ja en tiedä saiko niistä osansa muutkin kuin mainittu tyyppi, joka paineli tutkaan hieman yli 150 km/h...

Ei tuota äänten mittailua kauaa jatku, ohi menevä ilmiö vain. Huomaavat pian että ei sillä saa rahaa valtion kassaan läheskään samalla tavalla kuin ylinopeuksien kyttäämisellä
confused_orig.gif

Tipahteleekohan sakkoja pelkästään liian suuresta melusta vai sakottaako polizei myös pyöriä joihin on vaihdettu E-hyväksytty putki ja joita EI ole muutoskatsastettu?? Otappa nuista selevää

Hei kaikki minua viisaammat! (No, nyt puhuttelen tosi isoa joukkoa...
biggrin.gif
)

Mites on, kun on pläkkäri, siinä Yoshimura Rs3, siihen Yoshin oman RS3 killerin kohta kiinnitän (kun saan siihen kiinnityssysteemin tehdyksi, prkle kun ei mennyt suoraan, originaali osa!).

Voinkos marssia konttorille hakemaan hyväksyntää?
nixweiss.gif

-Mitataanko äänet?
-Katsotaanko papereista, että OK, ja merkinnät otteeseen?
-Vai laitetaanko minut rautoihin?
-Pitääkö etsiä originaalit putket?
-Lopetanko moottoripyöräilyn?
crazy.gif

Vai... Meniskös se äänistä läpi ilman killeriä
033102bebe_1_prv.gif

Ja kysehän on 99 mallista. Jos se jotain merkitsee
nixweiss.gif
Itse katsastin pakon edstä kun kilvet lähti...
Ei mitannut ääniä kun korvakuulolla ja sanoi moottoripyörältä kuulostaa...

Katsotaan paperit että vastaavat putkistoa ja löytyykö e-leimat jne ja tulee merkintä otteeseen...

Ei laiteta rautoihin ellei ole poliisi paikalla..

En suosittele orginaaleja
biggrin.gif

Suosittelen laittamaan killerit mutta aina voi kysyä mittausta ilman killereitä jos vaikka menis läpi...
Do dii! Nyt löytyi kokemusta..
smile_org.gif

Mut-mut-mut, siinä RS3:ssä ei ole E hyväksyntää. Se kun on isketty pläkkäriin vuonna '00. Ja silloin kait niitä E merkkejä ei ollu
nixweiss.gif

Löytyykös jostain katalookista katsastussedällä sitten niitä E -hyväksyttyjen putkien listaa? Ja onkos siinä Yoshin RS3 sopivaksi black&deckkeriin havaittu?
nixweiss.gif

Joo, vielä on killeri kiinnittämättä... Onneksi sain uuden takarieskan. Meinasin ajaa vanhan Pirellin Diablon kulutusmerkkiin, mutta pinta repesi ennen...
omg.gif

Niin jotta, kannattaa sitten jättää esim 1mm pintää ENNEN sitä kulutusmerkkiä. Jos ajaa yhtä vähän mutkia kun minä ajan (siinä se meni loppukin katu-uskottavuus...)
biggrin.gif
biggrin.gif

Kyllä nää poliisit keksii ihania juttuja <3 Mulla on tällä hetkellä täysin tyhjä putki eikä E-leimoista tietoakaa
biggrin.gif
Voi tulla vielä mukavia jutustelu hetkiä setä sinisien kanssa
crazy.gif
Mutta enpäs aijo ajelujani vähentää näitten järjettömien desibelirajojen mittauksien takia
tounge.gif
Päästelen menemään vaan rennosti ja jos pysäyttävät ja valittavat nii sitteppä jutellaan mukavia
sport05.gif

Back