• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Poliisit kärkkymässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SQ89
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hei kaikki minua viisaammat! (No, nyt puhuttelen tosi isoa joukkoa...
biggrin.gif
)

Mites on, kun on pläkkäri, siinä Yoshimura Rs3, siihen Yoshin oman RS3 killerin kohta kiinnitän (kun saan siihen kiinnityssysteemin tehdyksi, prkle kun ei mennyt suoraan, originaali osa!).

Voinkos marssia konttorille hakemaan hyväksyntää?
nixweiss.gif

-Mitataanko äänet?
-Katsotaanko papereista, että OK, ja merkinnät otteeseen?
-Vai laitetaanko minut rautoihin?
-Pitääkö etsiä originaalit putket?
-Lopetanko moottoripyöräilyn?
crazy.gif

Vai... Meniskös se äänistä läpi ilman killeriä
033102bebe_1_prv.gif

Ja kysehän on 99 mallista. Jos se jotain merkitsee
nixweiss.gif
Itse katsastin pakon edstä kun kilvet lähti...
Ei mitannut ääniä kun korvakuulolla ja sanoi moottoripyörältä kuulostaa...

Katsotaan paperit että vastaavat putkistoa ja löytyykö e-leimat jne ja tulee merkintä otteeseen...

Ei laiteta rautoihin ellei ole poliisi paikalla..

En suosittele orginaaleja
biggrin.gif

Suosittelen laittamaan killerit mutta aina voi kysyä mittausta ilman killereitä jos vaikka menis läpi...
Do dii! Nyt löytyi kokemusta..
smile_org.gif

Mut-mut-mut, siinä RS3:ssä ei ole E hyväksyntää. Se kun on isketty pläkkäriin vuonna '00. Ja silloin kait niitä E merkkejä ei ollu
nixweiss.gif

Löytyykös jostain katalookista katsastussedällä sitten niitä E -hyväksyttyjen putkien listaa? Ja onkos siinä Yoshin RS3 sopivaksi black&deckkeriin havaittu?
nixweiss.gif

Joo, vielä on killeri kiinnittämättä... Onneksi sain uuden takarieskan. Meinasin ajaa vanhan Pirellin Diablon kulutusmerkkiin, mutta pinta repesi ennen...
omg.gif

Niin jotta, kannattaa sitten jättää esim 1mm pintää ENNEN sitä kulutusmerkkiä. Jos ajaa yhtä vähän mutkia kun minä ajan (siinä se meni loppukin katu-uskottavuus...)
biggrin.gif
biggrin.gif
En tiedä noista putkista missä ei e-leimaa tai papereita. oma katsastus kesti noin 1,5h, johtuen katsimiehen tietämättömyydestä mut loppu hyvin kaikki hyvin. noista e-leimoista/ papereista kannattaa kysellä maahantuojalta ni eiköhän selvii enemmän. Ilman noita papereita ei kannata katsii mennä
nixweiss.gif

Se olisi kyllä oikeus ja kohtuus että kaikki huutoputkipyörät laitettaisiin katsastukseen ja äänimittaukseen. Alkaa pikkuhiljaa *ituttamaan nämä inisevät nelikot joissa on paljon melua tyhjästä.

Ei mitään uutta auringon alla: seiskyt luvun alussa ajoin -56 Internationalilla jossa oli megafoni, ei käynyt muuten kun oli vanha raaseri ja kuuluvuus oli n5km. Poliisit ottivat kilven, milloin kiinni saivat ja leimakonttorilta Helsingin hernesaaresta kävin sen aina takaisin hakemassa. Joskus nauratti kun poliisien vehkeet ei kulkenu tarpeeksi kovaan ja siinä oli se perus syy miksi vainottiin, kyllähän ne piirit oli silloin pienet. Tuli niistä mun pyörän äänistä silloin joku lehtijuttukin, se kun pamautti niin oli kuin tykistökeskityksestä..

Mul O DX-Corolla ja siin o suora putki ja aivan sairaan hienot äänet!! Aromipesää tulee ovista ja ikkunoista kun poljen kierroksia!!!

No ei.
Ei oo Corollaa mulla ja ei niillä isoilla äänillä ihan oikeesti saa pesää eikä ne tee kenestäkään yhtään parempaa kuskia, ainoastaan sellaisen joka näyttää (tai lähinnä kuullostaa) kuurolta idiootilta joka ei osaa ottaa muita huomioon.

"Mitä sää mua mittaat, mee tuon isomman roiston perää...!"

Älkäämme hyvät motoristiveljet ja -sisaret vajotko samalle tasolle kuin tuo muu rahvas, joka pyrkii korjaamaan kaikki maailman ongelman "noiden muiden" toilailuista.

Jos putki pitää vaihtaa tai ajotapaa säätää, niin kaipa se säätäjä tietää millaiseen vaihtaa ja mitä määräyksiä asiasta on annettu. Jos ei tiedä, niin sitten pitää joko eurovaluutan voimalla delegoida vaativa tehtävä palvelusväelle tai tehdä koko homma hämärän turvin tekonsa seuraukset tuntien.

Veikkaan ettei poliisin tarvinnut itse keksiä melumittausideaa. Maakuntalehtien yleisönosastoa, vaikkapa Kalevan juttutupaa lukenut tietää kyllä ei-motoristien mielipiteen mölyputkista. Jos jaksaa kirjoittaa yleisönosastoon, jaksanee myös pyytää ratsiaa kotikadulleen?

En tiedä mitä mattamusta avokypärä päässä uusissa hapsu- ja niittikamppeissa eessuntaas huojuen jalatmaassa hidasajoa tepasteleva minun ikäiseni äijä mustalla kustomilla kaukovalot päällä ja suorat putket paukkuen on hakemassa.

Mutta rispektiä siltä ei keneltäkään moottoripyöräilystä mitään ymmärtävältä kyllä saa.

Sporttiin huutoputki jotenkin tuntuu kuuluvan paremmin. Suuren nopeakäyntisen italialaistwinin murina Termignonin hiilikuituputkiin on yksi kauneimmista tuntemistani musiikkikappaleista.

Back