• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Polttelee.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tisha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Miten Suomessa on, tuleeko vakuutusyhtiöiltä takaisin asiakkaille rahaa jos on ollut ns. vähä ongelmainen vuosi yhtiöllä.

Itellä täällä Ruottissa on nyt viimiset kolme vuotta tullut about 150-200€ kerta summana kerran vuodessa takaisin vakuutusyhtiöltä (siis ihan rahat tilille).

Eihän tuo sinällään paljoa ole, mutta ihan hieno idea kutenkin.
Taas asiat ruottissa paremmin
eek.gif

Eihän täällä mitään tule muuta kuin bonusten muodossa, eli maksut halpenee. Tietysti ruottissakin käytössä?

Jos tää kerran luisuu vakuutuskeskustelun puolelle, niin kiitos teille hyvät herrasmiehet kun osallistutte mun korjausten ja vakuutusten maksuun
inlove.gif
inlove.gif
tarjoon kaikille pullakahvit kun nähdään
inlove.gif

Kustannusarvion sain eilen mutta enpä taida kertoa kun luulen että monen tähän keskusteluun osallistuneen mopokaan ei ole yhtä kallis hintalapultaan kun mitä jammu center ilmoitti (ja työn osuus oli vain 4 tuntia, huom, eli "kallis" tuntiveloitus ei selitä mitään)
pftroest.gif

Muistakaa myös se että vak.yhtiöllä on ns. vahinkohistoria tallessa. Jos et ole vahinkoja aiheuttanut, saat paremmat alet. Mullahan se meni nyt tässä sekä koti- että mp-täyskaskon osalta perseelleen. Mutta so what! Loppuvkosta haen pyörän ajoon takas ja teen siitä pula-ajan fighterin muoveja ootellessa.

Ja toi mun pyörähän on sitten matkapyörä, ei se oo mikää sporttipyörä. Eihän se kuljekaan mihinkään
lookaround_orig.gif

Edelleen, polttelee ihan v*tusti
062802moto_prv.gif
Stadissa on ihan täysin passeli ajokeli. Uus kypärä ja lömpimät kamat täytyy vaan shopata eka. Wuppiiii!

Kyllä polttelee...eilen piti käydä pyörää tallissa käynnistelemässä ja vähän ääniä kuuntelemassa
tounge.gif

Mutta tosiaan ei vielä mitään asiaa tien päälle, lunta maassa lähes metri ja tiet niin lumisia, jäisiä ja polanteisia että on vain odotettava kevään etenemistä...
wink.gif

Miten Suomessa on, tuleeko vakuutusyhtiöiltä takaisin asiakkaille rahaa jos on ollut ns. vähä ongelmainen vuosi yhtiöllä.

Itellä täällä Ruottissa on nyt viimiset kolme vuotta tullut about 150-200€ kerta summana kerran vuodessa takaisin vakuutusyhtiöltä (siis ihan rahat tilille).

Eihän tuo sinällään paljoa ole, mutta ihan hieno idea kutenkin.
Taas asiat ruottissa paremmin  
eek.gif

Eihän täällä mitään tule muuta kuin bonusten muodossa, eli maksut halpenee. Tietysti ruottissakin käytössä?
On juu bonus systeemit käytössä, mutta ei minun käsittääkseni niin pitkälle kuin suomessa anneta alennusta vaikka kuinka on enkeli tiellä. Että sinällään se taitaa kompensoitua tuossa.

Poltteli, ei vaan Tourancet pidä sohjossa. Talvitallista matkaa asfaltille on kuitenkin sen verran ettei onnistu millään tällä kelillä.

Mullahan se meni nyt tässä sekä koti- että mp-täyskaskon osalta perseelleen.
Minkä takia tuossa jotain kotivakuutuksesta meni?

Ja sitten ihan asiaankin, olisin varmaan tälläkin hetkellä jo tien päällä, mutta mopo kun seisoo vanhempien takapihalla tallissa, jonne pääsemiseksi pitäisi raivata 15m hankea pois edestä, niin hillitsee pikkasen.
tounge.gif

Kai ne siitä sulaa...

Mullahan se meni nyt tässä sekä koti- että mp-täyskaskon osalta perseelleen.
Minkä takia tuossa jotain kotivakuutuksesta meni?
Ajokamat kypärää lukuunottamatta menee kotivakuutuksesta. No kotivakuutuksessa ei ole bonusjärjestelmää mutta se henk.koht. vahinkohistoria... Hinnathan varmaan sitten nousee myös kotivakuutuksessa, meillä kaikilla
tounge.gif

Tänään meinasin että koska pyörän korjaus tulee joka tapauksessa kestämään ainakin 6 viikkoa niin menen ja ostan jonkun vanhan riiskan joka käy ja kukkuu. Polttelee sen verran vaikka pää ei vielä käännykkään....
062802moto_prv.gif

^
Ajokamat kotivakuutuksesta? Mutta onko kotivakuutuksissa mitään bonussysteemeitä? En o tutkinu mut itellä ei ainakaan o.

Tänään meen kattomaan mikä on lumitilanne pyörän varaston edessä, henkisesti olen valmistautunut ainakin puolimetrisen lumikerroksen lapioimaan
smile_org.gif
Mutta luulen että aika surkealta (=jäiseltä) näyttävät tiet ja saa kuun loppua odotella et pyörän sais liikkeelle, eihän tääl Turussakaan ole reitti pyörän paikalle viel sula.

Jaa, eipä tonne kylmään oo mikään hinku vielä ajelemaan. Mut tuskinpa tossa enää montaa viikoa menee ni pääsee jo lämmittelemään moottoria..

brumbrum
sport05.gif

Kyllä alkaa kuume nousemaan kun näitä juttuja lueskelee
smile_org.gif
Lappeenrannassa tosin on vielä reilusti lunta ja pakkasta tänäkin aamuna -11
crazy.gif

Onneks tähän väliin osuu vielä lautailureissu alpeille, joten jos sen jälkeen sitten pääsis jo pikkuhiljaa
062802moto_prv.gif

Polttelee kyl, mut se hieman hillitsee kun tiet on aamusin ja iltasin viel jäässä.
sad_orig.gif

Päivällä pystyis ajamaan. Kuume nousee...

Prätkä ois ny valmis kaikkine kilkkeineen.
Ei prkl, mua ei enää polttele oon ns. tulessa.

frontpic.jpg

cockpit.jpg

t:kekke

On se ihmisen mieli ailahtelevainen. Kesällä kun hiukan ripsii vettä, ei voi mennä ajelemaan, mutta keväällä taas voi hyvin lähteä jääpaakkujen sekaan pujottelemaan. No, kukin tavallaan, minä odottelen vielä muutaman viikon.

Ei oo kyllä kevät edenny yhtään tänäänkään. Kuivahkonkylmää vaikka melko aurinkoista. Ei tämmösestä tuu yhtään mitään. Tarttis saada ensviikoks jo kelejä kun tarttee koeajaa vehettä, että onko kunnossa vai ei, että rempataanko vaikoeikö ja että mitä ja kuin. Ja sitte on tämmöstä vaan.
sad_orig.gif

Kesällä kun hiukan ripsii vettä, ei voi mennä ajelemaan, mutta keväällä taas voi hyvin lähteä jääpaakkujen sekaan pujottelemaan. No, kukin tavallaan, minä odottelen vielä muutaman viikon.
Mä ainakin aion ajaa pärrällä kaikki ajoni(mitkä mahdollisia)kesällä.
Saanu täs talven aikana autoilusta tarpeekseen, meinaa hermo mennä.  
mad.gif
Sama vika, ei haittaa sadekeli. Mulla on myös vedenpitävät kamat, itse asiassa neljät, ja sitten kaheksat mitä pidetään kuivalla kelillä. Ja lainapeli on sovittu alle kunhan toi vasemman jalkapöydän murtuma paranee niin että se suostuu vaihteiden vaihtamiseen (mä kun tuppaan käyttämään muitakin vaihteita kun sitä ykköstä.....). Veikkaisin että hermo kestää semmosen.... viikon. Ja sit mennään taas, laitan vaikka jonku kipsihässäkän jalkapöydän ympärille
062802jumpie_prv.gif

Anussa on asennetta
062802jumpie_prv.gif

Alunperin piti saada pyörä ajoon kuun viimenen päivä mutta muutto iski just sille viikonlopulle joten viikko lisäaikaa. Viikolla ei pääse hakemaan.

Back