Polvi maassa kanttaus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wheel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wheel

New member
Eli tässä on tullu omatoimisesti treenattua tuota polvi maassa kanttausta. Lähinnä siis oo kattellu kuvista asentoa ja sitten soveltanu niitä tuolla tien päällä. Rupee pikku hiljaa sujuu. Tuokin homma taitaa olla omanlaisensa taiteenlaji. Onko teillä heittää vinkkejä oikeanlaiseen polvi maassa kanttaamiseen?

Kysäsempä vinkkejä tätä topikkia lainaten kun ajoasennosta puhutaan. Hieman nolottaa pistää linkkejä, mutta olisko kommentteja meikäläisen ajoasennosta? Mitä "pitäis" muuttaa?

Ittellä semmonen olo, että pitäis yläkroppaa saada eteenpäin ja alemmas. Samalla yläkäsi siirtyisi enemmän tankin päälle, jonka olen huomannut helpottavat rennomman asennon saamista. Tietysti kuskikohtaisa juttuja, mutta meneekö pahasti pieleen?

kuva1
kuva2
Kuva3
Kuva4
Kuva5
Kuva6

Niin jokainen ajaa tyylillään. Itselläni pyrin aina pitämään kolme pistettä ... Ulkosyrjän kyynärtaive tankkiin kiinni, takareisi satulalla ja sisäsyrjän päkiä tapilla. Sitten onkin sama laittaako polvea maahan vai nostaako katteeseen kiinni. Pääsääntönä kuitenkin että myös yläkroppa tarvittaessa siirtyy ja painoa saadaan eturenkaalle. Kaikissa paikoissa ei tarvitse siirtää niin voimakkaasti painoa etuselle, mutta kovaa ajettavat paikat on ainakin mulle olleet siten helpompia viedä.

sanoi:
Ulkosyrjän kyynärtaive tankkiin kiinni, takareisi satulalla ja sisäsyrjän päkiä tapilla
Mulle tulee jotenki hutera tunne jos siirrän persettä niin paljon, että pelkkä takareisi on penkillä, mutta toi käsijuttu tuntuu mullakin toimivan. Pitää vaan opetella, että saa oikein lepäämään. Tää on varmaan just niitä kuskikohtaisia eroja. Pitäisköhän tiputtaa muutama kilo pois ni alkais ratsu laukkaamaan ja pääsis siirtymään helpommin eteenpäin kun nyt otaa ajolihas vastaan  
tounge.gif

sanoi:
Kaikissa paikoissa ei tarvitse siirtää niin voimakkaasti painoa etuselle, mutta kovaa ajettavat paikat on ainakin mulle olleet siten helpompia viedä.
Nopeissa mutkissa jopa tuntuu turvallisemmalta olla alempana  
smile_org.gif
tämän lisäksi pyörä tuntuisi kääntyvän helpommin.

Sain hyvän vinkin ulkosyrjän jalan asettamisesta, joka toimi ainakin meikäläisellä hyvin, taas varmaan kuljettajasta kiinni. Jalka reilusti eteen (tappi siihen kantapääkorokkeen reunaan), tuli paljon tukevampi asento ja näin löyty hieman rentoutta lisää. Vielä kerran danke Earthendille.

Tämmöstä tällä kertaa.

Kysäsempä vinkkejä tätä topikkia lainaten kun ajoasennosta puhutaan. Hieman nolottaa pistää linkkejä, mutta olisko kommentteja meikäläisen ajoasennosta? Mitä "pitäis" muuttaa?

Ittellä semmonen olo, että pitäis yläkroppaa saada eteenpäin ja alemmas. Samalla yläkäsi siirtyisi enemmän tankin päälle, jonka olen huomannut helpottavat rennomman asennon saamista. Tietysti kuskikohtaisa juttuja, mutta meneekö pahasti pieleen?

kuva1
kuva2
Kuva3
Kuva4
Kuva5
Kuva6
Itse sanoisin, että siirrä persettä enemmän sisämutkaan ja mutkassa katso, että myös pää on suunnilleen sisäpuolen peilin kohdalla.

nyt olet melko keskellä ja siksi et voi tukea ulkopuolen kättä tankkiin.

tyyleissä on eroja, toiset pitää pään keskemmällä ja toiset sivummalla

valentino_rossi_ahead.jpg

brandstroy.jpg

1015281.w640.jpg

viimeisin ehkä näyttää päänsiirron selvimmin sisäpeilin tietämille.

ei sillä tyylillä oo mitään väliä...pääasia että polvipalat näyttää nakkikiskalla jonotettaessa uskottavilta!!!

062802jumpie_prv.gif

Ei tarvi edes ajaa, ottaa rälläkän käteen missä on karkea lamellilaikka niin avot.

Ei tarvi edes ajaa, ottaa rälläkän käteen missä on karkea lamellilaikka niin avot.
tai lainaa paloja itseään kovemmalle kuskille joka hioo ne radalla katu-uskottaviksi...
wink.gif

Tuo meni vähän offtopic, joten paikataan hiukan. Voisit koittaa tosiaan siirtää enemmän tuota yläkroppaa kurvin puolelle ja päätä sinne peilinpaikkaa kohti. Itselläkin ajoasento hakusessa edelleen, ensin opettelin liikuttamaan persettä pyörän päällä ja nyt myöhemmin olen korjannut asentoa enemmän niin että yläkroppaa reilusti liikkeelle persuksen sijasta.

Tähän auttoi myöskin pieni cliparien siirto eteenpäin jolla sain ulkokurvin käden suoremmaksi ja paremman asennon myös kurvinpuoleiseen käteen. Tuossa gixussa on vaan sen verran matala tankki että tuen saaminen siitä tuntuu vielä hankalalta, pitänee myös laskea clipareita hiven alemmas. Kun siitä saa hyvä tuen niin koko paino ei ole käsien varassa. Jalkoja olen pitänyt aika pitkälti kiinni katteessa joten polvet eivät raavi maata. Mutta se täytyy treenata vielä jotta saisi jonkinlaisen indikaattorin kallistuksesta. Niin ja tietty lisää vauhtiakin tarvitaan jotta pystyy ajamaan riittävän kallellaan...
wink.gif
Polvien sijasta kengänkärjet ottavat useammin kontaktia radan pintaan.

Tyylejä on yhtä monta kuin kuskia ja jokainen varmaan löytää sen itselleen parhaan tavan kokeilemalla ja ajamalla.

Polvien sijasta kengänkärjet ottavat useammin kontaktia radan pintaan.
Itellä ihan sama et kengän kärjet rupee kulumaan ihan liikkaa. rupee kohta varpaat paistamaan kengistä.

tulee ajettu hieman varpaat sisäkaarteeseen päin. jotenkin tuntuu luontevammalta pitää jalkoja niin kuin, että ne olisi suorassa.

tiedä sit miten muut pitävät?

hieman olen harkinnut tappien siirtosarjaa. Mahtasko olla apua?

Niin mutta tiedättekö mistä tää ajotyyli on peräsin.....en kerro?Taitaa meillä suomaisilla olla jotain asiaa myös sinne.Niin tietokilpailu kysymys:kuka suomalainen oli pioneeri tuolla saralla ??
buttrock.gif

Kengänkärkien kulumiseen ei auta muu kuin nostaa jalat niin, että tapeilla on melkeinpä varpaillaan. Muuten joutuu ostamaan uudet kengät joka ratasession jälkeen. Siis nimittäin näissä matkasporteissa, jossa kallistusvarat ovat minimaalliset sportteihin verrattuna. Omassa Sprintissä tappien rajoitintapit ovat aikaa sitten kuluneet pois ja itse tapeistakin menee jo kumia. Kengillä ei ole pahemmin tilaa.

Itellä kans raapii kikserissä jalkatapit maahan kemoran tiukoissa mutkissa. Pitäisiköhän siis ite yrittää roikkua enämmän että pyörä pysyis suorempana? Meinaan vaan että taitaa olla renkaan kallistusvarat siinävaiheessa aika lopuillaan ja pelottaa pitusti et kohta mennään nurin
crazy.gif

Entä perinteisellä nakupyörällä ajettaessa? Ohjaustanko on melko korkealla, joten yläkäsi jää outoon asentoon eikä kyynärpäätä saa nojattua tankkiin. Samoin satulan leveys tekee "roikkumisen" vaikeaksi, jalka ei tahdo ylettää enää jalkatapille. Muutenkin tuo leveys aiheuttaa lomkassa/nivusissa helposti kramppausta, kun ajoasento on jotenkin luonnoton... Täytyy siis tyytyä hiekkapaperi/rälläkkä -systeemiin tai pysyä poissa radalta/nakkikioskin jonosta
biggrin.gif

Entä perinteisellä nakupyörällä ajettaessa? Ohjaustanko on melko korkealla, joten yläkäsi jää outoon asentoon eikä kyynärpäätä saa nojattua tankkiin. Samoin satulan leveys tekee "roikkumisen" vaikeaksi, jalka ei tahdo ylettää enää jalkatapille. Muutenkin tuo leveys aiheuttaa lomkassa/nivusissa helposti kramppausta, kun ajoasento on jotenkin luonnoton... Täytyy siis tyytyä hiekkapaperi/rälläkkä -systeemiin tai pysyä poissa radalta/nakkikioskin jonosta
biggrin.gif
Noo meni se motollakin polvi maahan melko helposti...

Back