Polville lisää lämpöä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kekke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kekke

New member
Ugh! Millaisia patentteja ootte kehitelleet polvien lämmittämiseen ?

Ajoviima viilentää polvet Gorejen läpi pidemmällä legillä, sitä kautta tuloo sitten kylmä koko kropalle.
Muutoin ei oo kylmä, joten en viittis lisätä sen takia 1-2 uutta alusvaatetta alle, kun muutenkin on jo kuin Michelinmies lämpötilan ollessa 2c tietämissä. Polvisuojat auttas, mutta otin ne pois pöksyistä koska painavat ja hiertävät pitemmillä matkoilla.

-k-
singledero.gif

Irralliset polvisuojat lämmittää yllättävän paljon...
Oma (pieni) vaivansa noidenkin pukemisesta tietenkin on.
Toisaalta ainakin itsellä ovat säästäneet monelta mustelmata ja kolhulta.

Ja onhan niitä kaikenlaisia neopreeni ja villa lämmittimiä ihan erikseen polvillekkin.

Itse käytän ranteissa vanhoista sukista modattuja lämmittimiä. Tietysti puhtaista sitten!
062802jumpie_prv.gif
Oon leikannu siten että vaan toi "nilkka" osa on enää käytössä, eli kantapäästä poikki. Sit vaan tuollaiset "lenksut" ranteisiin ja johan pärjää! Ei pääse viima hanskojen ja takin raoista kylmettämään.
Samaa ideaa varmaan vois kokeilla polviinkin, esim vahnasta kerrastosta leikata sopivasti lahjetta jotka sujauttaa lisälämmittimiks polville!

Kysyjä itse kertoikin syyn polvien paleluun. Jos ei polvisuojia tms paksua toplinkia ole polvissa, niin palelee kyllä, jopa kesällä.

Kalliimpi ratkaisu olisi tietenkin vaihtaa pitkittäiseen v-koneeseen, pidemmällä ihmisellä pysyy polvet kivasti lämpimänä venttiilikoppia vasten...
tounge.gif

Katsoitko aloittajan pyörää allekirjoituksesta
wink.gif

Vai tarkoitiko poikittaista konetta (esim. Guzzi)...
Ollut molempia, Guzzissa minulla oli polvilla lämpimämpi.

Totta kyllä että polvarit olisi helpoin ratkaisu!

GSA, saa polvet ison tankin katveeseen suojaan tuulelta ja tuiskulta, kieltämättä hieman kallis ratkaisu ongelmaan
smile_org.gif

Katsoitko aloittajan pyörää allekirjoituksesta
wink.gif

Vai tarkoitiko poikittaista konetta (esim. Guzzi)...
Ollut molempia, Guzzissa minulla oli polvilla lämpimämpi.

Totta kyllä että polvarit olisi helpoin ratkaisu!
Guzzissa kone on pitkittäin, varaderossa poikittain. Koneen suunnan määrittelee kampiakselin suunta

Kiitosta vinkeistä. Mulla jää Varaderossakin polvet kyllä suht "piiloon" tankin taa. Mutta kai se laminaarivirtaus tulee pitkin tankin kylkiä ja siitä polviin.

Taidan kokeilla tämmösiä kun eivät nyt ton enempää maksakaan.
Ajaessa on polvikulma onneksi niin loiva, ettei ole pelkoa siitä että ruttautuisivat polvitaipeeseen ja alkaisivat siellä sitten painaa.
-k-
singledero.gif

Pipo saksilla kahtia ja puolikkaat polvien päälle putkiteipillä kiinni. Tää on erittäin lämmin ja toimiva ratkaisu, henk. koht. kokeiltu.

biggrin.gif

http://www.kevytilmailu.com/index.php?id=5&ala=33

Tosta kun ostat sopivat kamat niin ei tule vilu. Ko vermeet toimii hienosti mp käytössäkin , lämpenee nopeasti ja lämpötilansäätö tosiaan toimii. Goretex ajoasusta voi jättää kaikki lämpövuoret pois , alle vaan urheilukerrasto ja menoksi. Hintaa tietysti tulee mutta ei ne angora yms lisäkkeetkään ilmaisia ole.

Polvisuojat auttas, mutta otin ne pois pöksyistä koska painavat ja hiertävät pitemmillä matkoilla.
kevyet motocross-polvisuojat esim. allrightista, ja ne puetaan ajopuvun alle.

Ei maksa paljon, ei ainakaan itselläni ole hiertäneet, lämmittävät kummasti, JA suojaavat myöskin, jos paha päivä tulee.

Veikkaan että vanhat villasukatkin ajais saman asian?

Kärkiosa pois ja kantapään kohta polvelle. Äitee on pruukannu tekeen sellaisia pitkävartisia sukkia
inlove.gif

Ei nykyaikainen haitekmies sentään villasukkiin ja pipoihin enää alistu. Sähklöämmitys se olla pitää.

Osta pätkä fleece-kangasta ja leikkaa polvisuojan paikalle sopiva palanen. Tuplana tarvittaessa.

Talviajossa laitoin Rukan housujen polvisuojien taskuun sanomalehteä. Toimii - ei pure viima.

Back