• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Polvisuojat katukäyttöön

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja exhaust
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

exhaust

New member
Polvisuojat katukäyttöön

On alkanut kiinnostaa kunnollisten polvisuojusten hankinta. Lähinnä ajofarkkujen alle, koska näissä Richan farkuissa on niin surkea taskusysteemi, että sinne ei saa mitään järkevästi viritettyä.

Voisihan niitä sitten käyttää ehkä texmex housujen kanssakin jos ne olis hyvät.

Silmään on iskenyt Dainese Knee V:
http://www.revzilla.com/motorcycle/dainese-knee-v-guard

Onkos kellään mitään kokemuksia näistä tai muista?

Ps. Olin kunnon orggilainen ja käytin hakua, "polvisuoja" -hakusanalla ei löytynyt ainakaan dedikoitua ketjua aiheesta. :orgmp:

Ei kokemusta, mutta oon miettiny ihan samaa... Nettiä on tullu selattua ja forcefieldin suojat olis melko kiinnostavat. Kokemuksia olis mukava kuulla, että hiostaako tai onko epämukavat ja tms.

mulla on tälläset
http://www.thormx.com/product.jsp?path=2085,2094,2100,8340
suojaa paremmin kuin yhdetkään noista yllä olevista, helppo pukea ja mahtuu housujen alle jos ei millään pilli-farkuilla ajele, ostin alunperin enska käyttöön, mutta nyt on kaikista housuista suojat revitty v*ttuun ja tulee nuo kunnon suojat aina puettua vaikka vaan kadulla ajelisi,

Itellä on nuo Knoxit, perkuleen hyvät on.
Irtosuojia en käytä enää. Nuo tuubit pysyy paikoillaan ja on muutenkin melko huomaamattomat, toisin kuin irtosuojat jotka pyörii lahkeessa kuin hullun m....u

Itse hommasin samat suojat ensi kesäksi, aiemmin ajelin bilteman nivelletyillä mutta ne alkoi purkaantumaan itsestään... Tosin mulla forcet ei suosiolla sovi sartson ajofarkkujen alle, mutta vaihdan farkut verk... mx-housuun.

Ja joo, kunnon polvareiden arvon tajuaa kun kerran konttaa... T. nimim. 15 vuotta sitten polvi asfalttiin ja tunto ei ole vieläkään palautunut kunnolla.

Tuossa voisi toimia myös nuo rullaluistelijoiden polvisuojat jotka löytyy tuosta kaapista. Ajattelin vain ääneen...

Mä olen käyttänyt EVS:n polvareita loose-mallisten crossihousujen alla kesäkuumalla. Toimii ihan jees, vaikka vähän kankeemman oloista kuin kunnon pökien sisään integroidut. Toisinaan farkut + polvarit + crossipökät, helppo töihin tullessa heittää vaan päällimmäiset pois. Ei tarvi kekkaloida kalsareillaan töissä ja kuljettaa farkkuja mukana repussa tms.

Tuossa voisi toimia myös nuo rullaluistelijoiden polvisuojat jotka löytyy tuosta kaapista. Ajattelin vain ääneen...

Ensimmäisellä Kambodzan reissullani ajattelin juuri noin, ja voin kertoa että kun sen muksahduksen jälkeen maasta nousin ei suojat olleet sielläpäinkään mihin ne olin asettanut. Tämä onneksi enskapyörällä pikkuvauhdista joten vauriot ei suuria olleet vaikka suojat eivät paikallaan pysyneetkään.

Forcefieldin tuubisuojat on itsellä tuntuneet parhailta, niiden hankinnan jälkeen on Progripin suojat jääneet kaappiin. Coolmax kangas tuubissa tuntuu miellyttävältä ihoa vasten helteessäkin ja pukeminen on jopa helpompaa kuin remmeillä kiinnitettävien suojien. Mutta jokainen tietysti makunsa mukaan, mulle noi toimii.

Ei vissiin Suomessa vielä kovin yleisiä noi polvisuojat. Äsken kävin parissa isossa mp-kaupassa pk-seudulla pyörimässä, tavoitteena löytää uusi takalaukku ja polvisuojat kun sattuu jo kaikki muutkin suojat olemaan mallia 'erikseen päällepuettavia'. Tosi huonosti oli tarjolla joten joutunee tässä(kin) tapauksessa lähettää rahat ulkomaille. Jotenkin tuntuu oudolta että on isot hienot tilat täynnä tavaraa mutta kun menee jotain tiettyä hakemaan niin ei löydy ei millään. Tiedä sitten erottuuko mun maku niin paljon siitä mainstreamista vai mistä oikein johtuu :right: . Noh, tulipa motonetistä sentään hanskat poistettua :) .

Forcefieldin tuubisuojat on itsellä tuntuneet parhailta,
Kuvien perusteella forcefieldit tuntuisivat hyviltä.
Kokoja on kolme, minkäkokoiset sulla on ja mikä on jalan ympäryysmitta polven ylä tai alapuolelta?
Hiostaako?
Onhan malli ns tuubi, eli ei hiertäviä hihnoja.

nostetaans aihetta:

Forcefieldin tuubisuojat on itsellä tuntuneet parhailta,
Kuvien perusteella forcefieldit näyttäisivät hyviltä.
Kokoja on kolme, minkäkokoiset sulla on ja mikä on jalan ympäryysmitta polven ylä tai alapuolelta?
Hiostaako?
Onko näitä kellään muulla kuin Kriisillä? kiinnostaisi todellakin tuo mitoitushomma.

Laitoin sunnuntaina tilaukseen ne Dainese Knee V:t kun netissä näytti olevan enimmäkseen positiivisia kommentteja ja säärien suojaaminenkin tuntui hyvältä ajatukselta.

Tänään saapuivat ja ainakin näin olohuoneessa tuntuvat ihan hyviltä jalassa. :jpstyle:

Kirjoittelen käyttökokemuksia sitten kun niitä on vähän kertynyt.

No nyt täytyy kyllä sanoa, että ei nää pyörän selässäkään voi kovin huonot olla, koska jo toista iltaa pidän sujuvasti kotona jalassa tuntikausia. Ei hankaa eikä hiosta. Mukavasti hohkaa lämpöä jalkoihin.

Ylimmäinen remmi on kyllä vähän lyhyen tuntuinen, että jos olis paksumpi jalka (mulla on varmaan keskikokoinen) niin en tiedä kiristäisikö.

Jostain syystä vaimo ei pidä tätä touhua ihan normaalina, mutta eikös se aina ole hyvä varoiksi olla polvisyndit jalassa kotona :grin:

No nyt täytyy kyllä sanoa, että ei nää pyörän selässäkään voi kovin huonot olla, koska jo toista iltaa pidän sujuvasti kotona jalassa tuntikausia. Ei hankaa eikä hiosta. Mukavasti hohkaa lämpöä jalkoihin.

Ylimmäinen remmi on kyllä vähän lyhyen tuntuinen, että jos olis paksumpi jalka (mulla on varmaan keskikokoinen) niin en tiedä kiristäisikö.

Jostain syystä vaimo ei pidä tätä touhua ihan normaalina, mutta eikös se aina ole hyvä varoiksi olla polvisyndit jalassa kotona :grin:

Joo mä en käsitä mikä niitä naisia vaivaa. Kauhee valitus siitä ku mä koeajoin uusia hanskoja.
Oli kuulemma sitä mieltä ettei tietokoneen käyttöö varten tarvita tixtex käsineitä suojilla :ohmy:

Back