Poskisuojat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mulleteer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mulleteer

New member
Kattelin netistä moottorin poskisuojia ratakäyttöä varten ja luonnollisesti homma meni odotettua monimutkaisemmaksi.

Suomesta ja ebaystä löysin hiilikuitukoppia jotka ymmärtääkseni liimataan jotenkin (sikaflex?) laturin ja kytkimen kopan päälle.
Mitenkä näiden kanssa onnistuu esim. venojen säätäminen? Sitä varten pitäisi saada suoja irti mutta vähän epäilen ettei lähde ilman vaurioita jos on kunnon liimalla kiinni. Kaadon jälkeen tietty sama rumba.
http://www.rr-store.fi/product_details.php?p=629

Tälläisiä saa jenkkilästä joissa vaihdettavat liukupalat ja pulttikiinnitys.
http://www.woodcraft-cfm.com/Scripts/prodView.asp?idproduct=17865

Orkkiskoppien hinta eLahdesta on suunnilleen samaa luokkaa kuin suojien (150-200€). Jotenka suojat kai hankitaan siksi että öljyt pysyy kaadossa sisällä? Se on tietty riittävä syy minulle ostaa ne.
 
Kattelin netistä moottorin poskisuojia ratakäyttöä varten ja luonnollisesti homma meni odotettua monimutkaisemmaksi.

Suomesta ja ebaystä löysin hiilikuitukoppia jotka ymmärtääkseni liimataan jotenkin (sikaflex?) laturin ja kytkimen kopan päälle.
Mitenkä näiden kanssa onnistuu esim. venojen säätäminen? Sitä varten pitäisi saada suoja irti mutta vähän epäilen ettei lähde ilman vaurioita jos on kunnon liimalla kiinni. Kaadon jälkeen tietty sama rumba.
http://www.rr-store.fi/product_details.php?p=629

Jotenka suojat kai hankitaan siksi että öljyt pysyy kaadossa sisällä? Se on tietty riittävä syy minulle ostaa ne.
Dremeli ja pora käteen ja pultinkannat esiin jne?

Ja joissain tapauksissa pitää myös poskenpalaset ja hiekat pois kone sisältä.
 
R&G:llä on pultattavia poskensuojia. En ole vielä päässyt noita käpistelemään, mutta muuten rg:n kamat on ollut ihan toimivia ja laadukkaita.
 
Moi !

Katso saksan ebay:stä.

Itse löysin sieltä pultattavat suojat GSXR 1000 K4:n.

Myyjä oli joku CT Lange tai sinne päin.


   T:Foku
 
sanoi:
Orkkiskoppien hinta eLahdesta on suunnilleen samaa luokkaa kuin suojien (150-200€). Jotenka suojat kai hankitaan siksi että öljyt pysyy kaadossa sisällä? Se on tietty riittävä syy minulle ostaa ne.

Tuohon samaan päätelmään olen itse tullut. Itellä ei suojia ole ja viime viikolla Ahvenistolla tehdyn empiirisen tutkimuksen mukaan poski kestää liuun lähtönopeuden ollessa 80 kmh kunhan loppumatka mennään hiekalla... Ajaen pääsi pois mutta ainevahvuus oli ilmeisesti jo suht ohkanen.

Saman testin perusteella K8:a suojaa parhaiten orkkisputket jotka on molemmilla puolella. Nyt kaato tuli vasemmalle kyljelle ja ilman putkea, joka otti suuren osan kontaktista, olisi osaa uusittu todnäk aika paljon enemmän.

Tuossa omassa tapauksessa crashpadeistä ei olisi ollut mitään hyötyä. Katteet olisi olleet ruvella joka tapauksessa.
 
Sanokaas mikä liima kestää kuumuutta yli 100'C. Laturin hiilarikoppa ei pysy kiinni, vaikka liima lupaa 100'C keston
sad_orig.gif


e: Moottorisilikoonilla pysyy
 
Gixxerissä on nyt sitten poskisuojat paikoillaan.

Tilaus tuli tehtyä tuolta.

Toimitusaika oli 5 arkipäivää tilauksesta.

Hinta 75£ osille eli noin 90€. Postikuluja reilu kymppi päälle.

Lopputulos: oikea ja vasen.

Vaikuttavat asiallisilta kaikin puolin.

Toimivuutta toivon mukaan ei tule testattua...
 
Tilasin täältä suojat CBR600RR:ään: http://www.motorrad-stecki.de

Lopulliseksi hinnaksi tuli 144€ toimituskuluineen. Tietysti pyörä piti käydä radalla kaatamassa ennenkuin sain nämä asennettua, mutta peittävät nyt hienosti posken naarmut  
cool.gif


Asennus Bilteman silikonilla. Istuvat sen verran jämptisti että jos lähtevät kaadossa irti on pyörä jo sen verran atomeina ettei sillä ole väliä.
 
Moi !

Katso saksan ebay:stä.

Itse löysin sieltä pultattavat suojat GSXR 1000 K4:n.

Myyjä oli joku CT Lange tai sinne päin.


   T:Foku
Et milään onnistuisi onkimaan toimittajaa näin pitkänajan jälkeen vielä muistista esiin? Tai edes että millä hakusanoilla sait Saksasta osuman?
Olisi K3n hakusessa suojat ja toooooosi monilla toimittajilla on vaan uusiin menopeleihin suojia.
 
Noi pultattavat suojat on ihan käteviä, mutta kun laittaa ne kiinni kannattaa laittaa jotkut kunnon prikat siihen pultin alle.

Mulla on Gixxerissä tollaiset R&G kylkisuojat. Kippasin pyörän kesällä ja laturinpuolen suoja lähti irti. Huomasin, että moottori lämmittää suojia melkoisesti ja muovi muuttuu aika pehmeäksi. Suoja tuli sit iskun voimasta pultin kannoista läpi.

Asennusohjeessa mainitaan M6 prikat, mutta pakkauksessa niitä ei ollut. Niinpä en niitä huomannut hommata/asentaa. Joka tapauksessa pultin kantojen alle kannattaa laittaa niin isot prikat kuin mahtuu.
 
Ok, kiitoksia vinkistä, vielä kun tohon 1000 K3 löytäis jostain, LSLn tappien myynti paketin mainoksissa näkyy suojatkin mutta suojia ei sitten osu silmään millään, taidan olla puusilmä
withstupid.gif
 
Näköjään tullut ennenkin tähän ketjuun kirjoitettua.

Mutta päivityksenä aiempaan että tossa ratapelissä on ollut kauden kiinni R&G:n pultattavat suojat. Oikeapuoli on tullut koeponnistettua pariinkin kertaan ja todettu kestäväksi.

Etuna noissa että asennus/vaihto helppoa eli tulee tehtyäkin kun suoja on päässyt elinkaarensa päähän. Noi liimattavat hiilarisuojat ilmeisesti väistyvää old school kamaa.

R&G:n kamaa saa esim. MP-Hotellin kautta.

Edit / Huom!

Tarkennetaan sen verran sekaannuksen välttämiseksi että tossa nykyisessä kilpurissa on ERI suojat kuin katugixxerissä olleet palikat, siis tyyliin tuo.

Noi Teemun alla mainitsemat GB Racingin tuotteet on kai suurin piirtein R&G:n vastaavia.
 
Suosittelen lämpimästi GB Racingin koneenposkien suojia. Niistä on hyviä kokemuksia ja ovat tätä nykyä erittäin monella käytössä kilpureissa.

Eikä ole minkäänlaista omaa lehmää ojassa. Kattellu vaan vierestä niitten asennuksen helppoutta ja kestoa kaadoissa niin aivan ylivertaiset esim. hiilarisuojiin verrattuna. Löytyy omastakin kilpurista nämä suojat nykyään.

GB Racing

Tuolta niiden sivujen kautta tilasin suoraan omani.

Teemu
 
R&G tai GPR on mun suositus myöskin. Helppoa asentaa ja vaihtaa. Pultteihin kannattaa laittaa kierrelukitetta kun ne kiristää, muuten röykkysemmällä radalla joustava suojamateriaali sallii pulttien aukeamisen ja öljyt leviää pitkin pyörän kylkeä.

Nimim. saakelin liukas jalkatappi Räyskälän harjoituksissa...
 
Kiitoksia kaikille vastanneille,
Suzu-ukko, tarkoitus on kaatumatattien lisäksi suojata koppien posketkin (kerrasta oppineena).

Osaako joku vielä sanoa sopiiko jonkun toisen vuosi mallin pultattavat 2003 kikottimeen ? R&Gllä ei ainakaan ole K3 ja K4 poskia lainkaan ja GBRacingkin lähtee tarjoamaan vasta K5 eteenpäin.

Sakujen ebaysta löysin kyllä liimattavat hiilarit mutta veikkaan että noi pultattavat olis kätsymmät . . .
 
Back
Ylös