power commander k5:een

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja loordi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

loordi

New member
Kyselin hintaa jos vaihtais kilo gixxeriin power commanderin ja k&n suodattimen... Asennettuna ja säädettynä maksais noin 750 €. Siihen tietysti slipari vielä päälle, eli hintaa kertyisi yli tuhannen. Kannattaakos tämmönen lysti? Rahaa ainakin palaa jonkin verran, mutta minkälainen hyöty siitä on?
Suunnittelin ensin pelkän sliparin vaihtoa mutta rupesivat suositteleen näitä muitakin hommeleita.
Jos niillä tulee 5 hv ja 5 nm lisää, niin vähän hullulta kuulostaa
kaboom.gif


Lopullinen tarkoitus on kuitenkin saada vaan vähän lisää ääntä maailmaan
smile_org.gif

-ja tietty vähän alavääntöä...
lookaround_orig.gif
 
Mä kans aikoinani mietin samaa ja tyydyin sit pelkkään slipariin. Sillä saa soppelisti ääntä lähtemään ja muutaman lisähepan. Kyllähän ainakin tonnisessa on enämmän tehoa jo vakiona mitä moni osaa käyttää. Kyllä on itelläkin kieli keskellä suuta kun radalla mutkan jälkeen avaa kaasun
thumbs-up.gif
 
itse suosittelisin

SO vaimentaja ja käynti dynopajassa josta löytyy yoshin säätölaatikko vaparisuodattimen voit unohtaa ei mainittavaa hyötyä

hinta laatu suhde tuolla konseptilla hyvä
 
Laita samantien siihen kokoputki niin ei mene commanderi puoliksi hukkaan..
 
nixweiss.gif
Ei kovin helppo valinta... On kuitenki sen verta iso menoerä tuo virittäminen ettei tekis mieli hetken mielijohteesta ruveta rahaa upottamaan. Varsinkin jos mopoon ei kaksista muutosta commanderilla tule...
Olis toinenkin kysymys k5:een liittyen: Mahtaako siinä olla ajonestoa? Avaimessa on semmonen "motikka", mutta mitään valoja ei vilku mittaristossa.
En omista kun yhen avaimen ja tarvis toinen teettää. Siitäkin kuullu kahta eri infoa, että ajonesto on ja ei ole
confused_orig.gif
 
Sliparilla ei tohon pyörään saa hevonpaskaakaan lisää, mutta kokoputkella ja pc:llä saat reilu kymmenen heppaa ja paremman pyörän ajaa. Asian voit tarkistaa esim. Tylyttäjältä.
 
Kyllä sen säätöihin saa kokopaketin noin 500€ ja allekkin.

Tuossa linkki
myydään kilpailukykyseen hintaan voimakomentajaa. Suzukin säädätys 150-200€ niin hommahan on paketissa.
 
Sliparilla ei tohon pyörään saa hevonpaskaakaan lisää, mutta kokoputkella ja pc:llä saat reilu kymmenen heppaa ja paremman pyörän ajaa. Asian voit tarkistaa esim. Tylyttäjältä.
Saa siihen sliparilla säädettynä sen normaalin n. 5hp. Kunhan on suora reikä läpi. Sliparilla vääntö ihan alhaalta pysyy parempana kuin kokoputkella, ja on parempi kuin vakiossa. Eli koko alueelle hiukan lisää. Eikä tartte välttämättä sitä säätöä, tai säätää hiukan omasta boksista osakaasua rikkaammalle.

Täysputkella sitten säädettynä jopa +15hp. Silloin on PC ja hyvä säätö aika ehdoton, jos haluaa siitä ajettavan koko kierrosalueella ja kaikilla kaasunasennoilla. Siltikin alle 5000rpm vääntö kärsii hiukan täysputkella. Eli alakierroksien väännön kustannuksella saa ylös lisää. On siinä hyvin säädettynä silti alhaallakin ihan tarpeeksi.. Ilman säätöjä oli ihan perseestä, kauhea vääntökuoppa siinä 3500rpm korvilla.

Täysputkella venyy sitten varsinkin yläkierroksilla jonkin verran paremmin. Sitten vielä muutamia muita juttuja, niin kohta saatkin pyöräsi jo rikki  
smile_org.gif


Elikäs jos ei ole ihan "tehofriikki" kuten jotkut, niin laittaa vaan se sliparin kiinni eikä tee muuta. Ajelee vaan tyytyväisenä  
smile_org.gif
Saa hiukan lisää tehoa ja ennenkaikkea ääntä ja fiilistä..

EDIT: K5:stä eteenpäin on ajonesto. Kyllä siellä harvakseen vilkkuu sellainen punainen avain mittaristossa..
 
Elikäs jos ei ole ihan "tehofriikki" kuten jotkut, niin laittaa vaan se sliparin kiinni eikä tee muuta. Ajelee vaan tyytyväisenä
smile_org.gif
Saa hiukan lisää tehoa ja ennenkaikkea ääntä ja fiilistä..

EDIT: K5:stä eteenpäin on ajonesto. Kyllä siellä harvakseen vilkkuu sellainen punainen avain mittaristossa..
Eli slipari ostos riittää mulle, säätää penkissä vaan omalla boxilla!? Käsitinkö ny ihan oikein
withstupid.gif


Kun virrat on pois päältä niin mitään valoja ei jää kyllä vilkkumaan mittaristoon.. Avain vaikuttaa just semmoselta mötikältä että ajonesto löytyis. -tai sitten valo vilkuu tooosi harvakseltaan...

Kävin just avainliikkeessä kysymässä alkuperäsen (ja ainoan) avaimen kans jos ne olis nähny jollain laitteella onko ajonestoa, mutta kuulemma näkee vaan autojen avaimista. Mikähän ero niillä ajonestoilla autossa ja mopossa sitten on
veryangry.gif
 
Sliparilla ei tohon pyörään saa hevonpaskaakaan lisää, mutta kokoputkella ja pc:llä saat reilu kymmenen heppaa ja paremman pyörän ajaa. Asian voit tarkistaa esim. Tylyttäjältä.
Huomattavasti halvemmat hevonpaskat ne silti on kun säätää oman boksin sliparilla ja ottaa sen 5 lisä hevosvoimaa verrattuna tuohon koko pakettiin.
Mä oon samoja asioita miettinyt. Lopputulos näistä mietinnöistä on juuri tuo oman boxin säätö. Slipari on jo valmiina. Kalliita lisäheppoja tulee muuten.
 
Eli slipari ostos riittää mulle, säätää penkissä vaan omalla boxilla!? Käsitinkö ny ihan oikein  
withstupid.gif
Juurikin näin. Siihen slipariin et tarvi minkään sortin commanderia vaan ihan oma boksi riittää. Itsellä kävi oman edesmenneen K5:n kanssa siten että ihan normaali säädöt oli parhaat mahdolliset mutta se on ihan yksilö kysymys.

Ja siihen ajonestoon. Kyllä siinä on jos se on K5 mallinen eikä ylivuotinen K4:n. Joten joudut tilaamaan sen avain suzukin liikkeen kautta eikä sitä voi missään paikallisessa teettää.
 
Back
Ylös