• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Powercommander kurassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jii_Koo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jii_Koo

New member
Viime syksynä hankitussa Yamaha FZ-6:en on asennettu Powercommander ja virranulosottopistoke satulan alle. Sinänsä paikka on ihan hyvä mutta kostealla kelillä ajettaessa satulan alla näyttää tältä:
020420111123-001.jpg

Ei varmaankaan ole kovin hyvä PC:lle saada vesikylpyä joka kerta kun pyörällä ajetaan sateella.

Puuttuisikohan minulta joku osa tai suoja pyörästä vai onko muillakin sama tilanne?

Ei sen kotelon nyt noin kovasti kuuluis ravottua. Varmaan joku muovi halki tai puuttuu.

Minulla oli aikanaan 2005 malli fz6 n ja muistaakseni siinä
kuraantui aivan vastaavasti ihan vakiona.

onkohan pc tavallaan valettu silikoniin vai onko se ontto sisältä?
nixweiss.gif

onko kukaan tehny sille ruumiinavausta?

jos sisällä silikonia ni sehän poistais kosteusongelmat ja pehmentäis tärinääki jonkin verran elektroniikalle..

Mulla oli aikanaan uudempi  S-malli, mut eiköhän lähes samanlaiset sisuskalut kuitenkin oo.

Kulkine kesällä jokapäiväisessä ajossa (mm. työmatkat) satoi tai paistoi.

Ei kyl ikuna silti ollu noin kuraisessa kunnossa.

Vaikkei sieltä mitään muovihärpäkettä puuttuiskaan, niin ehkä
kannattaa ettiä se isoin reikä ja tukkia se jollain.

Itse PC ei ole vaarassa jos vain patteri- ja USB-liittimien suojukset on paikallaan.

PC:n piirikortti on suojattu kosteudelta.

062802moto_prv.gif

täytynee yrittää teipillä tiivistää. Mitä muuten tapahtuu jos PC saa kipeää vedestä?

Villi veikkaus, tuossa on Akrapovicin sliparit ja olenko näkeväni tuossa kuvassa myös Shadin perätelineen tankoa (oikealla, alempi ohuempi)
smile_org.gif

Alkuperäinen putken ja lämpösuojan yhdistelmä on sen verran massiivinen, että se suojaa tuota tilaa paremmin ravalta. Akrojen kanssa esimerkiksi satulan avausmekanismi rapaantuu helpommin, joten sitä kannattaa myös puhdistella jos satulan lukitus ei tunnu aukevan.

Mulla tuo kaukalo ei tosin koskaan ollut noin rapainen, vaikka kaatosateessa tuli monet kerrat ajettua. Mutta tosiaan, ei pitäisi PC:n toimintaan vaikuttaa.

Joo, PC itsessään on sellaista silikoni tjs mössöä sisältä täynnä, ainoastaan liitokset, valot ja napit on tuotu siitä ulos että kyllä se kosteutta kestää siinä kun muutkin liitokset mopottimessa.

sanoi:
Villi veikkaus, tuossa on Akrapovicin sliparit ja olenko näkeväni tuossa kuvassa myös Shadin perätelineen tankoa (oikealla, alempi ohuempi)
smile_org.gif
Joo, olet oikeassa. Alkuperäinen äänenvaimenninlaatikko on korvattu Akran slipareilla ja joku peräteline on myös paikoillaan.

Ettei olisi vaan sun vanha pyörä?

No tuo pistoke penkin alla, Powercommendarin sijoittelu ja takalaukkutelineen rauta antoivat olettaa, että olisi tosiaan mun vanha pyörä.

Jos siinä tosiaan on ne Akratkin kiinni ja rekkari päätyy 8:aan niin sitten se on aika saletisti. Lisäksi pitäisi pyörässä pitäisi olla pultattuna kiinni valkoiset vilkunlasit ja takalamppukin on vaihdettu valkolasiseen. Pyörässä pitäisi olla myös kaatumatapit.

Antoiko edellinen omistaja dynolapun muuten mukaan? Minulta voisi löytyä se jostain skannattuna jos kiinnostaa.

Lisäksi minulta taitaa löytyä käyttämätön K&N:n ilmansuodatin, jota et välttämättä kyllä tarvitse, sillä pyörässä on kiinni samanlainen, eli pestävää ja öljyttävää mallia.

sanoi:
Tachometer Lähetetty Huhti. 04 2011,18:47
No tuo pistoke penkin alla, Powercommendarin sijoittelu ja takalaukkutelineen rauta antoivat olettaa, että olisi tosiaan mun vanha pyörä.

Jos siinä tosiaan on ne Akratkin kiinni ja rekkari päätyy 8:aan niin sitten se on aika saletisti. Lisäksi pitäisi pyörässä pitäisi olla pultattuna kiinni valkoiset vilkunlasit ja takalamppukin on vaihdettu valkolasiseen. Pyörässä pitäisi olla myös kaatumatapit.

Antoiko edellinen omistaja dynolapun muuten mukaan? Minulta voisi löytyä se jostain skannattuna jos kiinnostaa.

Lisäksi minulta taitaa löytyä käyttämätön K&N:n ilmansuodatin, jota et välttämättä kyllä tarvitse, sillä pyörässä on kiinni samanlainen, eli pestävää ja öljyttävää mallia.

Tuntuu kaikki täsmäävän. Milloin tämä on ollut sulla?
Kyllä edellinen omistaja ainakin vilautti sitä dynolappua ja se voi olla mukana papereissa mutta jos se on sulla skannattuna niin voisin huolia sen.

Onko tää säädetty K&N suodattimen kanssa?

sanoi:
Tachometer Lähetetty Huhti. 04 2011,18:47

Tuntuu kaikki täsmäävän. Milloin tämä on ollut sulla?
Kyllä edellinen omistaja ainakin vilautti sitä dynolappua ja se voi olla mukana papereissa mutta jos se on sulla skannattuna niin voisin huolia sen.

Onko tää säädetty K&N suodattimen kanssa?
Juu on säädetty K&N:n suodattimen kanssa. Mä myin sen eteenpäin muistaakseni syksyllä 2008.

Back