• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Powercommander...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JKoo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JKoo

New member
Kertokaahan, että minkäslainen homma tuommonen on pyörään asentaa ja miten se toimii? Pyörä on z1000 -03 mihin aattelin sellasen laittaa. Pyörän oon just hankkinu ja siinä on kaikki vakiokamat kiinni. Putki pitää hommata ja vapaavirtaussuodatin myös. Onko siitä PC:stä käytännössä sitte etua, ku voihan sen pyörän käydä säädättään penkissä kohilleen? Maksaa vaan aika perkeleesti toi PC.... mutta maksaa se penkitys ja säätöki....

Paikalleen asennus on ihan plug'n play periaatteella, eli PC tulee mopon oman ruiskuboxin kaapelin väliin. Siksi PC on pyörämallikohtainen, koska liittimet on pyörissä erilaiset. Sen lisäksi vaan maajohto akkuun ja homma on siinä. Tietokone saadaan USB:llä PC:iin kiinni ja siihen voi ladata haluamansa ruiskukartan.

PC:n idea on siinä, että ruiskupeliä ei voi muulla tavalla säätää, kuin tuollaisella ruiskun signaalia muokkaavalla systeemillä.

PC:n voi saada kohilleen valmiilla ruiskukartalla, mut penkityksen sekin vaatii että saa ihan kohilleen kaikki.

Oman boxin ostin täältä, ja hintaa tuli alle 300e.

edit: Haulla löytyy aiempiakin keskusteluja aiheesta..

Tällä puolen lätäkköä http://www.redracingparts.com myy PC:itä aika hyvillä hinnoilla, Z1000:een sopivan mallin saat suomeen toimitettuna varmaan alle 300 Eur:lla. Olen tilannut kyseisestä paikasta kamaa ja hyvin oon toiminut.

kun hengitystä parannetaan imu-, sekä pakopuolella, niin pc:llä saa toiminnan kohdilleen. itellä pc maksoi jotain 360 euroa, carpimotosta italiasta tilattuna kaikkine kuluineen, kyse on usb-mallista.

penkitys nyt on edessä. tuollakin kartalla, joka on sinnepäin kaasuun reagointi parani huomattavasti, empiminen alakierroksilla poistui, kun vehkeessä on nyt konnat, kleeni ja kattio pois, sekä slipari.

USAn tuonnille EU-alueella tulee normaalisti hintaan lisää 22 prosenttia arvonlisäveroa ja ilmeisesti muutama prosentti tullia, joten miten sait uitettua voimakomentajan Suomen ilman noita maksuja?
eek.gif

No eipä hirveen vaikeelta kuulosta tuo PC:n asentaminen. Täytyykö se aina ajaa uusi kartta sisään jos haluaa muuttaa säätöjä?? Onkos siihen lootaan muuten valmiina laitettu mitään ohjelmaa?? Mitä niillä namiskoilla tekee siinä PC: kyljessä?? Kuinka kauan menee suurinpiirtein ku tuolta jenkkilästä tilaa tavaraa?? Nyt iski kyselyikä!!!
biggrin.gif

No eipä hirveen vaikeelta kuulosta tuo PC:n asentaminen.
No se vähän riippuu, sellaisissa mopoissa joissa on 2 ruuttaa per sylinteri PC:n liittimet pitää saada tuonne "alempiin" ja joutuu jonkin verran purkamaan mopoa ja asennusvaiheessa on aika ahdasta. Mutta ei tossa tutkintoja tarvita jos kestää jotenkuten ruuvari kädessä ja malttaa lukea ohjeet.
Täytyykö se aina ajaa uusi kartta sisään jos haluaa muuttaa säätöjä??
Ei, noilla namiskoilla voi säätää kanssa, mutta sitten säädön tarkkuus on Techlusionin luokkaa eli vähän koko PCIII:n idean vastaista.

Onkos siihen lootaan muuten valmiina laitettu mitään ohjelmaa??
Eiköhän noi tule ihan nollakartalla. Netistä saa jotain karttoja (kannattaa huomata euro ja US karttojen ero), mutta kyllä noihin kannattaisi aina teettää custom kartta, sieltä löytyy ne viimeiset hevoset/newtonit ja ajettavuus paranee.
Mitä niillä namiskoilla tekee siinä PC: kyljessä??
Niillä säädetään ruuttaa low, mid ja high kierrosalueilla, mutta jos haluaa tuollaiseen tarkkuuteen tyytyä niin kannattaa hankkia Techlusion. Aika turhat noi napit, IMHO.
Kuinka kauan menee suurinpiirtein ku tuolta jenkkilästä tilaa tavaraa??
Riippuu aivan toimitustavasta, itse käytän sieltä kamaa hankittaessa yleensä USPS Air Parcel:ia jos vaan lähettäjä suostuu sillä lähettämään, kestää 5-10 arkipäivää ja alle 10 kg paketit tulee kohtuu edullisesti. Talvella tuli vanteet USPS Ground Parcel:lla, kesti n. 2kk, mutta ei tullut toimituskulujakaan kuin $50, joka ei IMHO oo kauheasti kahdesta vanteesta.

PCIII:ta ei kannata tällä hetkellä lähteä lätäkön yli tilaamaan, Redracingparts:ltä saa about samaan hintaan. Tietysti jos haluaa kokeillaa tuuriaan tullin kanssa niin voi tuurilla selvitä muutaman kympin halvemmalla. Itse olen hankkinut niin paljon kamaa lätäkön yli että oon varmaan päässyt tullin mustalle listalle eli mun kamat menee aina tulliin luki paketin päällä mitä tahansa. Jos löytyy alle 50 Eur lasku niin sitten tullivapaata, muutoin lyödään alv + tulli, yhteensä noin 26 %.

pakko sanoa jotta jos saa woimakomentajan niin jotta jokukukahywänsä lähettää sen lahjana niin ei alweja ei tulleja sen kummemmin..........aameriikassa on serkkuja onneksi.
biggrin.gif
:D:D
062802moto_prv.gif

USAn tuonnille EU-alueella tulee normaalisti hintaan lisää 22 prosenttia arvonlisäveroa ja ilmeisesti muutama prosentti tullia, joten miten sait uitettua voimakomentajan Suomen ilman noita maksuja?
eek.gif
Kyllä siihen tuli tullit, alvit ja postikulut päälle. 279$=213e, kaverin kanssa postikulut (22e) puoliksi, Kyle laitto paketin päälle kappalehinnaksi á150$, UPS hoiti tullauksen 2x150e mukaan ja toi paketin kotiin.
smile_org.gif
Loppuhinnassa oli vielä mukana Visan maksu ja UPSin tullauspalvelumaksu..

Tuota Kylen puljua voin muutenkin suositella lämpimästi. Näkevät selvästi vaivaa tyytyväisten asiakkaiden saamiseksi. RC51.com:sta voi lukea monet ylistyspuheet aiheesta..

Onkos siihen lootaan muuten valmiina laitettu mitään ohjelmaa?? Kuinka kauan menee suurinpiirtein ku tuolta jenkkilästä tilaa tavaraa??
Jotkut paikat (kuten esim. Kyle) lataa asiakkaan toiveiden mukaisen kartan boxiin, jos heiltä sellainen löytyy, muuten homma pitää hoitaa itse, mutta eipä siinä ole mitään ihmeelliistä. Boxin mukana tulee virta-adapteri patterille, jotta homman saa hoidettua kotikoneellakin ennen pyörään asennusta. Mukana tulee softa, jolla homma hoidetaan, ja sillä voi vertailla eri karttoja ja tehdä muutoksia karttoihin. Softaan voi tutustua kun lataa sen uusimman version PC:n sivuilta.

Muutama viikko vierähti tossa mun tilauksessa, mutta se riippuu vähän toimitustavasta, ja siitä miten lähettäjällä on tavaraa hyllyssä yms. 2-3vko on varmaan turvallinen arvio..

Missäs sellasen kartan sitte voi oikeen teettää??

Mikäs toi Ups sitte On??
Missä tahansa penkissä pystyy säädättämään, mutta KX-centerissä on Dyno250 penkki, jossa on jarru, joten sillä saadaan osakaasutkin kohdilleen. PC:n sivuilta voi kattoa, josko siellä olis omalle pyörälle ja putkelle sopiva peruskartta.. helpottaa säädätystä, kun on edes sinne päin lähtökohta.

UPS on kuriirifirma, joka liikuttelee tavaroita ympäri maailman. Mun tapauksessa vaan soittivat upsilta varmistaakseen, että se paketin päälläoleva hinta täsmää sisällön kanssa, ja josko hoitavat tullauksen mun puolesta. Lähetti toi sen sitten kotiovelle.

Missäs sellasen kartan sitte voi oikeen teettää??

Mikäs toi Ups sitte On??
Missä tahansa penkissä pystyy säädättämään, mutta KX-centerissä on Dyno250 penkki, jossa on jarru, joten sillä saadaan osakaasutkin kohdilleen. PC:n sivuilta voi kattoa, josko siellä olis omalle pyörälle ja putkelle sopiva peruskartta.. helpottaa säädätystä, kun on edes sinne päin lähtökohta.

UPS on kuriirifirma, joka liikuttelee tavaroita ympäri maailman.
Lisäks siellä on Dynojetin Tuning Link -softa, jolla Powercommader säätyy "automaattisesti" optimiin kaikilla kaasunasennoilla ja kaikilla kierrosalueilla.

Onko mahdollista tolla PC:llä vetää seokset nii persiilleen, että hajottaa koko koneen?? Jos esim laittaa vahingossa väärän kartan?

Onko mahdollista tolla PC:llä vetää seokset nii persiilleen, että hajottaa koko koneen?? Jos esim laittaa vahingossa väärän kartan?
Jos ei laita mitään karttaa, niin PC ei muuta vakioruiskuboxin säätöjä millään tavalla. Kovin paljoa ei voi pieleen mennä jos laittaa oman pyörämallin ja putken kartan.. ei kai voi kämmätä niin pahasti että väärän pyörän kartan lataa.. Ei siillä nyt konetta rikki kuitenkaan saa.. ainakaan helposti.

Ajamallahan sen heti huomaa toimiiko kartta alkuunkaan. Niitä on helppo latailla muitakin kokeeks, ja niillä kolmella napilla voi koittaa vähän korjailla jos ala, keski tai yläpäässä on selvästi häikkää.

Kylläpä joo, nyt on sitte PC tilattu ja tuolta Kyleltä sen tilasin. Nyt vaan oottelua...

Back