PP-Tuning jalkatappisetti RSV -09

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja b_tommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

b_tommi

New member
Tere!

http://www.pptuning.eu/en/products/rear-sets/item-5100f

Tommosen häkkyrän ostin tuonoon käännetyllä kaaviolla... vaihdepuoli meni ihan kivasti heittämällä paikalleen, mut jarrupuoli tuottaa pikkusen mietintää...

Ilmeisesti olis tarkotus, että koko alkuperänen jarrupääsylinteri kaikkine kilkkeineen otetaan alkuperäsestä paikasta pois ja siirretään tohon jalkatappisettiin kiinni... mikä on sen lämpö"ongelman" takia kovinkin hyvä asia =)

Onko kellään sattumoisin tota settiä kiinni omassaan, et näkis hiukan sitä toteutusta, kun minkäänlaista asennusohjetta ei seurannu mukana???

tommi

Mulla oli vähän vastaava Gillesin setti -07 RSV:ssä, niiden ohjetta soveltaen ehkä vois saada ideaa asennuksesta.
Ohjeet mielestäni löytyy Gillesin sivulta (www.gillestooling.de)

On toi kyl ihme juttu, kun ei tunnu oikeen mistään löytyvän minkäänlaista ohjetta setin asennukseen...??

Kyl mä toki ymmärrän, et ihan normi tappisetti mitään ohjeita tarviikkaan, mut jo ruvetaan mopon omia romuja siirtelemään uusiin osotteisiin niin olis kait siitä joku pikku kuvasarja kiva olla olemassa :D

Mulla on sama sarja tossa kämpän lattialla odottamassa asennusta ja itse olen kyllä pitänyt asennusta ihan loogisena että se takajarrun pääsylinteri siirtyy siihen nilkan viereen ja se pääjarrusylinterin sisään työntyvä tanko korvataan sillä sarjan mukana tulleella.
Jarruvalonkatkaisijan toimintaa olen hiukan miettinyt että onkohan se enää toteutettavissa alkuperäisillä hiluilla mutta jos ei niin senhän voi sitten toteuttaa sillä katkaisijan sisältävällä banjopultilla.

Mutta olis siinä silti tietenkin voinu tulla jotain ohjeita mukana :;):

..jep ja itellä ainakin toi takajarru muutenki näyttelee lähinnä statistin osaa =) et vaikka siihen ei nyt hetinmiten sitä jarruvalonkatkasijaa saiskaan niin tuskin hirveetä vahinkoa sattuis... onhan ne toki mielenrauhan takia pakko kaikki laittaa pelittämään ;)

Mites muuten toi nestesäiliö sijottuu?? Ootko funtsinu?

Pitää kans koittaa huomenis käydä tallilla ihmettelemässä =)

Mulla on sama sarja tossa kämpän lattialla odottamassa asennusta ja itse olen kyllä pitänyt asennusta ihan loogisena että se takajarrun pääsylinteri siirtyy siihen nilkan viereen ja se pääjarrusylinterin sisään työntyvä tanko korvataan sillä sarjan mukana tulleella.
Jarruvalonkatkaisijan toimintaa olen hiukan miettinyt että onkohan se enää toteutettavissa alkuperäisillä hiluilla mutta jos ei niin senhän voi sitten toteuttaa sillä katkaisijan sisältävällä banjopultilla.

Mutta olis siinä silti tietenkin voinu tulla jotain ohjeita mukana :;):

Ei hemmetti...ei ollu tosiaan ihan suuvesijuttu se takajarru.

Hetki piti miettiä että mistäs sen jarruletkun kierrättää siihen uuteen paikkaan? (yli puolet lyhyemmällä jarruletkulla pääsis tod.näk siisteimpään asennukseen) ...no itse veistin loven sopivaan kohtaan siihen muoviseen kouruun, minkä sisällä se nopeusmittarin anturin piuha ja jarruletku kulkee ja se nousee nyt sieltä jalkatappisarjan rungon takaa ylös ja heittää siinä melko korkealta lenkin, joten joutuu vissiin laittamaan pari nippusidettä, että pysyy tarpeeksi lähellä runkoa eikä turhaan hankaisi mihinkään eikä ottaisi jalkaan.

Sille jarrunestesäiliölle täytyy keksiä joku kiinnike.

Mutta SUURIN ihmetyksen aihe on se pieni tanko mikä menee sinne taka-pääjarrusylinterin sisään ja painaa sitä sisämäntää, niin jää periaatteessa tavallaan päälle/kantamaan, vaikka tappi on kierretty niin pohjaan sinne polkimenpuolen vastakappaleeseen?

Alkuperäisen polkimen kanssahan siihen pitää jättää se n. 1.1.5mm vapaata aluetta?

Lähden kohta jatkamaan asennusta mutta, jos tuosta nyt tulee ongelma niin ainoina vaihtoehtoina näen ainoastaan, joko hiukan sen pääjarrusylinterin paikan nostamista mikä vaatii pientä askartelua, tai sitten lyhentää sitä sisään menevää tappia niin paljon että siihen jäisi säätövaraa.

Jos joudun tekemään jomman kumman "modifikaation" tuolle jarrupuolelle niin ei tätä ihan "bolt on" sarjaksi pääse haukkumaan. :p

Kerron myöhemmin miten minun tapauksessani kävi ja voin koittaa muistaa ottaa vaikka pari kuvaakin.

Lyhensin sitä pääjarrusylinterin sisään menevää tappia n.10mm ja avot tuli hyvä.

Nyt on säätövaraa molempiin suuntiin jos jarrupolkimen asento ei miellytä.

Alkuperäisen mittaisen jarruletkun kanssa on kyllä melko säätäminen, joten jos haluaa todella siistin asennuksen niin kannattaa teettää tai tilata valmiiksi huomattavasti lyhyempi letku.

Ja sille jarrunestesäiliölle tosiaan pitää askarrella kiinnike jonnekin esim. takajalkatapin ruuvin alle tms... pysyy kyllä tarvittaessa vaikka nippusiteellä takahäkin runkopalkissa.

Hah =) kuulostaa tosi mielenkiintoselta ratkaisulta ottaen huomioon kuinka paljon tota settiä kehutaan piireissä... Ehkä sit se Gillesin n.100€ kalliimmassa ratkasussa on jo kaikki bolt-on valmiudessa ;)

Mut siis ne jarruosat ilmeisesti lähtee paikaltaan ilman nesteiden pois ottamista??

Lyhensin sitä pääjarrusylinterin sisään menevää tappia n.10mm ja avot tuli hyvä.

Nyt on säätövaraa molempiin suuntiin jos jarrupolkimen asento ei miellytä.

Alkuperäisen mittaisen jarruletkun kanssa on kyllä melko säätäminen, joten jos haluaa todella siistin asennuksen niin kannattaa teettää tai tilata valmiiksi huomattavasti lyhyempi letku.

Ja sille jarrunestesäiliölle tosiaan pitää askarrella kiinnike jonnekin esim. takajalkatapin ruuvin alle tms... pysyy kyllä tarvittaessa vaikka nippusiteellä takahäkin runkopalkissa.

Jarrun puoli.jpgVaihde puoli.jpg

No niin eli tässä lupaamani kuvat olkaapa hyvät.

Ei mahdu ainakaan RSV1000R:ssä tulemaan se pääjarrusylinteri sieltä koneen ja rungon välistä.

Tuonosta en tiedä mutta luulisin että se noiltakin osin samanlainen.

Mutta ei toi mitään haittaa. Kun nuo sai paikoilleen ja ilmasi niin päin että piti sen 3mm paksuisen peltilätkän siellä takajarrupalojen välissä ja väänti nestesäiliöön päin ilmat niin ei siinä hirveän kauaa menny.

Tuolle jarrunestesäiliölle täytyy tosiaan askarrella tellinki ja ainakin pienen tutkiskelun perusteella ehkä loogisin paikka olisi tuo takajalkatapin etummaisen ruuvin välistä ohut pelti n.60mm pitkä missä on molemmissa päissä sopivat reiät niin tuo säiliö jää suht. hyvin hollille tulevia nesteenlisäyksiä silmällä pitäen.

Ja niinkuin aiemmin kirjoitin niin tuo jarruletku menee vakiomittaisena vähän hassusti mutta sillä on pärjättävä ainakin niin kauan kun innostuu ostamaan lyhyemmän.

Vipujen asennot saattavat olla vielä täysin metsässä, koska en ole vielä päässyt koeajamaan.

Meinasi vielä unohtua että TARKISTAKAA KAIKKI RUUVIT ETTÄ NE OVAT KIREÄLLÄ!
Lämmittelin pyörää ja rassailin ihan niitä näitä kun huomasin että mites toinen jalkatappi oli pyörähtänyt ympäri ja jarrupolkimen pää heilui niin ei ois varmaan päässy koeajolenkillä kovinkaan pitkälle kun olis osat karissu pitkin tienreunoja :grin: suosittelen ainakin vaihde- ja jarrupolkimen päihin ja jalkatappien ruuveihin keskikovaa lukitetta :thumbup:

Mitähän tarkoitusta varten se pieni ruuvi jarrupuolen jalkatappirungon sisäpuolella on?

Ja se takajarruvalokatkaisija kannattaa tosiaan hoitaa sillä banjokatkaisimella ja siitä vaan piuhat alkuperäiseen pistokkeeseen niin ei tarvitse tuhota mitään alkuperäistä.

Se alkuperäinen katkaisijahan toimii niin että kun poljin EI paina sitä niin jarruvalo palaa mutta kun sen irroitti pistoikkeesta niin nyt se ei ei pala.

Se ruuvi taitaa olla siellä Tuonoa varten, et saa sen mahapuolen katteenpään kiinni =)

Mulla tulee vaihdepuolellekkin se sama ruuvi ja orkkis rungosta lähtee sellanen n.5cm pitkä peltilätkä irti, johon se alakate kiinnittyy...

Mitähän tarkoitusta varten se pieni ruuvi jarrupuolen jalkatappirungon sisäpuolella on?

edit: ja mulla oli tosiaan kans k.a.i.k.k.i paikat löysällä tossa setissä, et kaikki piti erikseen käydä läpi ja kiristää + paketista puuttuu se jarrupuolen poljintappi... sitä odotellessa =)

Viimeksi muokattu:
Back