Mulla ajokamppeiden hankkiminen näemmä meni kuten aina perinteisesti käy, eli ensin hankitaan halvat ja sitten ne hyvät. Tosin ne hyvät on vielä hankkimatta.
Housut (Grand Canyon = GC tms.) ja takki (Richa) on Euromotor Centeristä, maksoivat yhteensä ~200 euroa. Tekstiilivermeet siis kyseessä. Takki on ihan ok, pitää kuivana riittävän hyvin (työmatka mulla 25 km ja huviajeluja en tähän mennessä ole vesisateessa harrastanut) ja helteilläkin sen kanssa on pärjännyt. Housuissa ainoa hyvä puoli on niiden ulkonäkö, tai no kyllähän niillä nätillä ilmalla ajelee... Niissä on nimittäin vetoketjulliset tuuletusaukot etureiden kohdalla ja vedenpitävä kalvo on lämpövuoressa. Eli jos sattuu olemaan liikenteessä ilman lämpövuorta (kuten kesällä useimmiten ollaan) ja alkaa sataa, niin kastumiselta ei voi välttyä.
Kypärän tilasin netistä, uskalsin siksi ryhtyä moiseen koska autokoulussa oli kyseisen merkkisiä kypäriä ja sain sovitettua sopivan koon. Merkki on KBC, malli VR-1X ja hintaa sille tuli Saksasta tilattuna postikuluineen 170 euroa ja rapiat. En ole koskaan ajanut oikeasti hyvällä kypärällä joten vertailua on paha tehdä, mutta kyllähän tuo pitää ääntä varsinkin moottoritienopeuksissa.
Hanskoja mulla on kahdet, Orina-merkkiset nahkaiset kesähanskat (Storm Motorista muistaakseni 49 e) ja paksummat tekstiilihanskat viileämmille keleille (Euromotor Centeristä, 80 e). Nuo kesähanskat on tosi hyvät, kädet ei hikoile helteilläkään, löytyy kovat rystyssuojat ja muutenkin on laadukkaan oloiset.
Ajosaappaita en vielä(kään) ole saanut ostettua, ajelen turvakengillä.
Ne on kaikinpuolin huonot, kastuu sateella läpi samantien eikä ne tietysti suojaakaan muuta kuin varpaita. Vaan taitaa lähteä mopo myyntiin tässä loppukesän aikana, syksyllä suuntaan koulunpenkille eikä opintotuella oikein maksella vakuutuksia ja bensoja.
Eli saa nähdä jääkö ajosaappaiden hankinta odottamaan parempia aikoja.