• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Multa peruuntui kaks ajotuntii tält viikolta, ma ja ti ja saas nähä miten tänään käy. Ope oli lukinnu kaks pyörää yhteen ja sit vkl siivonnu autoaan ja kadottanu sen lukon avaimen...
Eli ei käsittelykoetta täl viikolla, varas mulle sekä käsittelyn että inssin 30.5. Eli ei ihan ens viikkoon kerenny saamaan
tounge.gif

Piti ottaa pekkanen töist tohon kun on 8.00ajo ja sit 8.45 koe, meinasin ens et siihenhän riittäis et ottais puolikkaanpekun, mut sit mietiskelin et kuis pal sit v*tuttaa jos se koe ei mee läpi.
Ja jos yrittäis saada pikku-e ajon siihen samal päiväl et saa sen uuden kortinki sitte!

Heips!

Täällois kanssa yks mimmi ja just pyöräkoulu kesken, teoriat ja pari ajotuntia käytynä, perjantaina taas lisää
smile_org.gif
. Eilen kävin ostamassa jo hyvin pitkälti kaikki tarpeelliset ajokamat, mutta pyörä vielä toistaiseksi puuttuu..  
sad_orig.gif

Suzukin gsx-f:ää olen vähän "sillä silmällä" katsellut, joten eiköhän se sellainen tule tässä jossain vaiheessa. Pitkältä tuntuu vielä matka siihen, että tuollaista osaisi ihan oikeasti ajaa ja hallita, mutta ehkäpä se siitä...  
nixweiss.gif

Muokattu vähän "nätimmäksi".
smile_org.gif

Heippa!

Hienoa että meitä on näin paljon!
Mulla innostus lähti kaverin moposta, omaa kun en saanut.. Vähän ennen kuin täytin 16 rupesin kinuamaan kevarikorttia, johon rakas isäni sanoi että, sitä sä et tuu ikinä saamaan, se on tappovehe! Otin tilalle autollisen poikakaverin  
wink.gif

Muutama vuosi sitten tapasin exäni jolla oli pyörä ja siltä sitten heti kyytiä kinuamaan. Vastaus oli "mä en kyyditä",
ajattelin että siinäpä outo jätkä!! Pehmitin sitä koko talven ja pääsin kuin pääsinkin seuraavana kesänä kyytiin. Parin kyydin jälkeen totesin että, mä rakastan vauhtia, mut eihän kyykyn takapenkiltä mitään näe, mä haluun ajaa ite!
Ja eikun kouluun ja kortti taskuun!

Eka kesä tuli ajettua exän Yamaha R1:llä ja jo seuraavana keväänä ostin oman kullan Ducati Monsterin  
inlove.gif

Nyt alkoi kolmas ajokausi ja kivaa on ollut! Viime kesänä kävin ekan kerran radalla ja totta se on, rataajo on parasta mitä mies (myös nainen) voi tehdä nahkahousut jalassa!  
biggrin.gif

Oikein mukavia kilometrejä kaikille!  
sport05.gif

Moi vaan!

Nyt vasta huomasin tän ketjun!
Täällä siis 29-vee tyttönen, toista kesää oman mopon selässä. 3 vuotta sitten ostettiin miehelle moottoripyörä kun se on siitä aina haaveillut. Istuin kesän kyydissä, rakastuin hommaan ja syyskuussa 2009 ajoin itselleni kortin. Koskaan ennen en ollut moottorikäyttösiä kakspyöräsiä ajanut, joten hiukan jännitti kyllä, mutta hyvin sujui!

Ostin ensin Thundercatin ja nyt viikko sitten siirryin Hayabusan onnelliseksi omistajaksi. Ja ei, en oo niin hyvä kuski että saisin siitä pyörästä oikein mitään irti, mutta musta se on kaunein kyykky mitä maa päällään kantaan, niin pitihän semmonen saada
biggrin.gif
Jossain vaiheessa toivottavasti opin ajamaan niin hyvin, että vois vähän kokeilla miten se kulkee..

Miittiin oisin valmis myös minä, vaikka ujohko olenkin!

Hei naiset!

Juu, kipinän voi saada tähän hommaan... Kipinä omaan ajamiseen syttyi vuosi sitten keväällä, kun olin EAK:lla mukana takaistuimella. Sitä ennen ajeltiin muutama kesä Suomessa ja ympäri Eurooppaa ja olen tykännyt lajista. Jopa tyttönen 50 + voi opetella ajamaan moottoripyörällä ilman, että on aiempaa ajokokemusta näillä peleillä. Kortti oli jo taskussa, mutta taito puuttui! Olen opetellut tänä keväänä ajelemaan ja kivalta tuntuu! Muutaman ajo-opettajan ohjaaman illan jälkeen omaa harjoittelua ja sitten lähdin ajelemaan... opeteltavaa on ja mukavaa menoa!

Suosittelen kaikille (myös takana istuville) EAK:ta! Se lisää turvallista ajoa sekä yhteistyötä ajajan ja takana istuvan välillä ajon aikana!

Hei kaikille prätkämimmeille!

Hetki sitten rekisteröidyin foorumille ja tässä tulee ensimmäinen viesti. Kipinän mopoiluun sain 16-vuotiaana istuessani silloisen poikaystävän tarakalla ja hetihän se piti sitten kortti itselleen ajaa. Täysi-ikäisyyden (ja tämän suhteen loppumisen..) jälkeen ei olekaan tullut ajeltua yhtä ainutta kilometriä, mutta aina on elänyt haave hankkia oma moottoripyörä jokin kaunis päivä. Sitten tulikin moottoripyöräilemätön mies kuvioihin ja lapsiakin kaksi kappaletta, joten ei ole oikein ollut tilaisuutta toteuttaa tätä haavetta.

Ennen kuin nyt. Mies on ajokoulussa ajamassa itselleen A-korttia ja tutulta löytyi mukavasti myynnissä oleva pyörä, jonka kävin eilen ostamassa itselleni. Koeajo meni juuri siten miten voi olettaa, kun lähtee 15 vuoden tauon jälkeen ajamaan ja vielä isommalla pyörällä kuin millä on kortin ajanut. Pyörä toimitetaan minulle huomenna, mutta kova hinku olisi päästä vaikka jollekin kurssille harjoittelemaan ajoa, etenkin se hidas ajaminen ja kaikki väistämiset tarttisi saada tuonne selkärankaan. Oppiihan sitä ajamallakin varmasti, mutta pikkuisen tekisi mieli saada vahvistusta omille ruosteisille taidoilleen.

Eli tästä se lähtee, vihdoin ja viimein unelma omasta pyörästä on toteutunut!

Joukko kasvanee koko ajan !

Tänään tuli ajeltua 370 km ja meinasinpa yhdessä mutkassa vetää ojan puolelle, meni "vähän" pitkäks ! No, hengissä ollaan eikä mitään siis käyny kun sain hidastettua ajoissa. Vähän sydän tykytti sen jälkeen ja nopeudet laski (onneksi).

Varovaisia kilometrejä kaikille !
smile_org.gif

Hienoa saada kauniimman sukupuolen edustajia riviin
thumbs-up.gif
! Tänä kesänä rakennusprojekti vie aikaa pyöräilyltä. Alunperin oli tarkoitus hankkia toinen pyörä ajoon kesäksi, mutta se siirtynee ensi kesälle. Ei vaan yksinkertaisesti ole aikaa ajaa...
nixweiss.gif

Hei tuli semmonen mieleen, että onkos kukaan tietonen jostain naisten kokoontumisajoista, Porvoon seudulla viikko ennen juhannusta ?

Olin paikallisen Motonetin pihalla tuossa varmaan kuukausi sitten ja joku nainen tuli semmoisesta kertomaan ?
...Tosin mulla taitaa olla töitä just silloin, mutta ajattelin et jos joku tietäisi tarkempaa tietoa
smile_org.gif

Hei kaikille, olen uusi ja juuri aloittanut A-kortin ajamisen. Ikää löytyy 39vuotta, aikaisempi ajokokemus on 1980-luvulta Solifer-mopolla mökillä. Ajoa opettelemaan ja korttia hankkimaan lähdin kun mies pitkän tauon jälkeen hankki meille Honda kuussatasen tuossa ennen äitienpäivää.

Tämä palsta on erinomaisen hyvä, olen lueskellut ketjuja todella paljon ja naurahtanutkin välillä. hyvin on sana välillä hallussa!

Tänään tuli ajeltua 370 km ja meinasinpa yhdessä mutkassa vetää ojan puolelle, meni "vähän" pitkäks ! No, hengissä ollaan eikä mitään siis käyny kun sain hidastettua ajoissa. Vähän sydän tykytti sen jälkeen ja nopeudet laski (onneksi).

smile_org.gif
Juu, sydän voi tykyttää ja mutka voi mennä ojan puolelle... näin kävi minulle viikko sitten. Kuten totesit, kannattaa hidastaa ajoissa.

Ajoin liian kovaa mutkaan, joka kääntyi suorassa kulmassa. Löysin ojan pohjalta itseni ja pyöräni. Kiitän leveää ojanpiennarta ja hyviä mp-varusteita, ettei käynyt pahemmin! Nyt ei ajella kuukauteen, kun nilkasta meni nivelsiteet ja siihen tuli murtuma. Ajellaan sitten taas sen jälkeen.  
cool.gif
Nautinnollisia ajohetkiä kaikille prätkämimmeille!

Täällä kanssa yksi mimmi.

Kortti on ollut taskussa kaksi kesää ja nyt alkaa kolmas. Viime kesänä ei paljon kilometrejä kertynyt kun rakennettiin talo loppuun mutta tänä kesänä toivottavasti sitäkin enemmän
smile_org.gif

Vähän noi neljä lasta ja vuorotyö haittaa harrastamista mutta kyllä sitä aina jossain välissä ehtii ajelulle ja töihinkin olisi tarkoitus kulkea pyörällä niinä päivinä kun muksuja ei tarvi viedä hoitoon.

Vielä kolme vuotta sitten en edes suostunut menemään miehen kyytiin ja sit kerran menin ja se oli siinä. Kaverin kanssa autokouluun ja kortti tuli
062802jumpie_prv.gif

Vähän toi ajaminen hirvittää talven jälkeen...tuntuu että pellolla ollaan niin että tömähtää mutta nyt jo parin kerran jälkeen on tullut lisää varmuutta ja luottoa siihen että: hei, tää oikeesti kääntyy mihin mä haluankin
cool.gif

Turvallisia kilometrejä meille kaikille!

Ai niin..pyöränä oli ensin semmonen kiinancustomi (joo ollaan köyhiä sairaanhoitajia sekä minä että mies) Ja nyt on Kawasaki GPZ mutmut joku customi on haaveissa tulevaisuudessa.

062802moto_prv.gif

Täällä kanssa noviisi ilmottautuu, aiemmin jo kirjottelinkin omaa aloitusta mutta hyppään nyt tähänkin ketjuun.  
tounge.gif

Eli siis ikää löytyy kolme kymmentä, muksuja neljä ja mopokuumeinen ukon retale joka päätti että nyt se vihdoin ajaa kortin niin mopoksi ostettiin viime tiistaina kawan gpz 500s ja nyt oon öiseen aikaan koittanut ajella ja muistella kuinka tuota kaks pöörästä nyt ajetaan  
blush.gif
A1-kortin ajoin 17kesäisenä, edellisenä syksynä sillo jammun piikin ostin, enkä kyllä yhtään osaa sanoa miksi, tutuilla ei oo pyöriä ollu enkä oo kyydissäkään istunut mutta jostain sain päähäni pyörän ostaa. Itse jouduin kortin ja pyörän maksamaan, töihin siis vaan heti peruskoulusta  
biggrin.gif

Kevarilla siis ajelin kaks kesää, sen jälkeen en ole ajanut metriäkään millään enkä kyydissä istunut, ennen kuin nyt sit tällä viikolla.. Huih kamala että onkin jännittävää puuhaa, ens viikolla kun saa vielä varusteet ja renkaat kunnollisiksi niin pääsee ajamisen makuun  
inlove.gif

Seuraava viikko onkin sit lomaa jollon tarkotus suunnata keskiseen suomeen sukuloimaan, ukko saattaa rykmentin kanssa jäädä sinne muutamaks päiväks niin mä saan sit töiden jälkeen päristellä niin paljon ku sielu sietää  
cool.gif

Ukko siis ajamassa korttia, lupahakemuksen käsittelyssä menee vielä kolmisen viikkoa, sen jälkeen tapellaan mopovuoroista  
tounge.gif

Minäpä kävin viime tiistaina ensimmäisellä MP-teoriatunnilla! Oli tarkoitus viedä jo keskiviikkona tarvittavat dokumentit autokoululle, jotta olis saanu varattua ensimmäisen ajotunnin. Kohtalo päätti toisin ja työkaveri sairastui, jolloin minä vastuussa olevana jouduin jäämään paikkaamaan. Huomenna vien dokumentit koululle vaikka läpi harmaan kiven ja varaan ekan ajotunnin! Nih! :)

Kiva kuulla etten ole ainut (hullu) suurperheen äiti joka ehdoin tahdoin vaarantaa itsensä aloittamalla näin hullun harrastuksen. Suunnilleen tota mieltä oli yksi "kaveri" kun autokouluun ilmottauduin.

Miehelläkin pyörä niin on se turvallisempaa ajaa kahdella pyörällä kuin yhdellä jos kolari on tullakseen niin saattaa edes toinen jäädä henkiin
tounge.gif
Tähän tyyliin vastasin.

smile_org.gif
Juu, sydän voi tykyttää ja mutka voi mennä ojan puolelle... näin kävi minulle viikko sitten. Kuten totesit, kannattaa hidastaa ajoissa.

Ajoin liian kovaa mutkaan, joka kääntyi suorassa kulmassa. Löysin ojan pohjalta itseni ja pyöräni. Kiitän leveää ojanpiennarta ja hyviä mp-varusteita, ettei käynyt pahemmin! Nyt ei ajella kuukauteen, kun nilkasta meni nivelsiteet ja siihen tuli murtuma. Ajellaan sitten taas sen jälkeen.  
cool.gif
Nautinnollisia ajohetkiä kaikille prätkämimmeille!
Rohkeasti sitten mukaan orgin ratapäiville ja koulutusryhmään, missä saa hyviä oppeja juurikin mutka-ajoa varten. Parhaassa tapauksessa jää nuo ojanpohjat koluamatta, kun on päässyt treenaamaan tilanteita radalla.

Niin hyvät Mimmit
biggrin.gif

Vietän vuorotteluvapaata ja olen kotosalla päivät kun ukko on duunissa ja mukulat koulussa.
Jos joku kaipaa päivisin ajeluseuraa niin ilmoittautukaa, mä voin lähteä.
Asustelen Espoossa.
062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Niin hyvät Mimmit  
biggrin.gif

Vietän vuorotteluvapaata ja olen kotosalla päivät kun ukko on duunissa ja mukulat koulussa.
Jos joku kaipaa päivisin ajeluseuraa niin ilmoittautukaa, mä voin lähteä.
Asustelen Espoossa.
062802moto_prv.gif

062802jumpie_prv.gif
No mä venailen eläkepäätöstä ja kotona että hep, ajelen päivisin
tounge.gif
Ens vko pikkasen busy mut sitte... Koodaillaan?

Hesassa asustelen ja kivoi reittei on muistissa itään ja länteen, kiitos pk-vetureiden
thumbs-up.gif

Back