• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
48.

Mopoiluinnostus lähti exän takapenkiltä ja opiskelukaverin innostuksesta. Mopon ostin ensin vuodeksi alle v. 2006 kun autokoulussa olivat sitä mieltä, että siltä pohjalta on helpompi lähteä ajamaan A-korttia kuin ihan kylmiltään. Mopo vaihtui 535 Viragoon v. 2007 ja kortti tuli silloin. Totesin kans Aata ajaessani, että ratsastuksen myötä tutuksi tulleesta katseen suuntaamisessa ja pään kääntämisestä ja sen vaikutuksista ym. on ollut enemmän hyötyä kuin autolla ajamisesta pyörän käsittelyä ajatellen, mutta tottakai autoilukokemuksella on helpompaa lähteä tiellä liikkumaan pyörälläkin, kun liikenteessä toimiminen itsessään ei ole uutta.

Virago vaihtui isompaan Zetaan reilu vuosi sitten. Aivan mahtava pyörä, just mulle sopiva. Madalsin vähän ja tuunautin ajosaappaisiin sentin lisää korkoa niin on ylettyy kantapäätkin maahan eikä tarvi niin tarkkaan katsoa mihin voi pysähtyä. Uuteen ajoasentoon oli kova kyllä totutteleminen.

FB-ryhmää vaan pystyyn ja ajeluillekin voisin lähteä. En oo tähän asti uskaltautunut orgin ajeluille, vaikka monta kertaa on pitänyt lähteä.

Täältä ilmottautuisi yksi hämäläinen prätkämimmi.
Toinen ajokausi vasta meneillään ja vieläpä piikillä.

Aivan pikkulikasta lähtien olen ollut kakspyörästen ihannoija (isäni matkassa aina kulkenut ja touhunnut), ja 10 v. olin kun ekan mopetin sitten sain (Tunturi Break o/). Siitä se sitten alkoi, eikä loppua näy.
smile_org.gif

Kun ikää tulee lisää, kortti vaihtuu isoon A:han ja pyörä suurempaa.

Paljon kun täällä on myös ollut sitä keskustelua ettei jalat oikein tapaa pyörän selästä maahan, niin olen itse sellainen. Pituutta vajaa metri 60.
Madallussarjoihin tutustuttava tulevaisuudessa.
smile_org.gif

50 ilmoittautuu.Ikää 30 ja kortti taskussa viime kesästä.Sitä ennen on tullut harrasteltua enemmänkin moottorikelkkailua.
Suzuki gs500e alla vm.91
Pikkuisen on pyöräkuumetta,mutta loppuu kun painaa tyhjän lompakon ohtaan

Minulla olisi naisten ajotakki myyntiin lähdössä. Melkein käyttämätön 36 kokoa oleva kangastakki. Selkä-, olka- että kyynässuojat on. Tukeva, sateen pitävä, toimii kylmällä että lämpimälläkin kelillä.
Takki on musta, jossa on hihoissa ruskeat viirut. Muitakin pieniä yksityiskohtia on.

Kiinnostuneita?

Niin joo, mäkin lähetin pyynnön, mutta mistä sitä tietää, kuka siellä pyytelee...?
Eli silmä laittoi pyynnön aamupäivällä.
smile_org.gif

No mäkin haluan fb -ryhmään ja sitten kaikenlaisiin muihinkin ryhmiin mukaan  
smile_org.gif
..

Olen saanut a-kortin joskus "kaupan päälle" kun ajoin b-korttia.. Siitä saa laskee hiukan tän prätkämimmin ikää
biggrin.gif
.. Ja motskarit on mun juttu!

Mulla on toinen kausi menossa vasta ja pyöräkään ei ole mikään kovin iso, mutta kyllä mä perässä lupaan (yritän) pysyä kaikin keinoin..  
062802moto_prv.gif
biggrin.gif

Laitoin pyynnön päästä PrätkäMimmit.ORG!iin..

Oletteko huomanneet tai törmänneet tähän ilmiöön että mopoileva nainen on jollain lailla kummajainen? Kaikennäköistä setää tulee ihmettelemään, päivittelemään ja neuvomaan kun huoltsikalle pysähtyy..? Itselläni ehkä paras kommentti oli, että ' oletpas sinä reipas tyttö!'

Oletteko huomanneet tai törmänneet tähän ilmiöön että mopoileva nainen on jollain lailla kummajainen? Kaikennäköistä setää tulee ihmettelemään, päivittelemään ja neuvomaan kun huoltsikalle pysähtyy..? Itselläni ehkä paras kommentti oli, että ' oletpas sinä reipas tyttö!'
Joo! Mä olen huomannu vastaavia juttuja..!
biggrin.gif

Ja kuitenkin naisia alkaa pyörän päällä näkeen jo aikasta paljon...

Esim. jonkin sortin liikennevalo käyttäytymistä oon ihmetelly autoilijoilta??
omg.gif
Joko sitä naureskellaan tai kummastellaan, kun nainen puikoissa,mut jos olis mies pyöräl auton edessä/sivulla, niin sit ihailtais. Eikö?..

TAI sit se naureskelu VAAN oikeesti johtuu minusta ja mä sit OLEN vissiin naurettavan näköin prätkän seläs!!!
tounge.gif
033102bebe_1_prv.gif

Mulle, nyt ku ostin ton Hayabusan (
inlove.gif
), tulee tosi moni kertomaan sen valmistuksen historiaa ym. Hassua
smile_org.gif

Tänään ärsytti kun oltiin korjaamolla, mieheni oli mukana, ja juttelin sille korjaajahemmolle tosta pyörästä niin se vastas mun miehelle kaikkiin mun kysymyksiin ja kerto sille mitä pyörälle tehtiin, vaikka hyvin ties et mopo on mun. Räyh.

Tänään ärsytti kun oltiin korjaamolla, mieheni oli mukana, ja juttelin sille korjaajahemmolle tosta pyörästä niin se vastas mun miehelle kaikkiin mun kysymyksiin ja kerto sille mitä pyörälle tehtiin, vaikka hyvin ties et mopo on mun. Räyh.
Tollaseen olen miekin törmännyt, mutta vaan mopoliikkeissä. Paras oli kun olin uutta kypärää ostamassa, niin mun miehelle se myyjä sitä pottaa esitteli, vaikka minä sitä siinä sovittelin. Noh, asiakas äänesti jaloillaan sillä kertaa.  
tounge.gif

Onko se sitten 52?

Olen melko tuore tällä "alalla". Vanha ikiaikainen ABC -kortti on jolla saisi kai ajaa melkein vaikka mitä, mutta varoen on pyörän kanssa mentävä ja mennään.

Olen kai aina haaveillut motskarista - jäin leskeksi reilu kolme vuotta sitten ja erinäisten vaiheiden jälkeen pääsin kyytiläiseksi. Eihän siitä kyydistä sen kummempaa suhdetta tullut, mutta kipinä jäi.. Kävin autokoulussa ottamassa pari ajotuntia (hurja kokemus oli
sport05.gif
) ja ostin ikäänkuin sokkona arvokkaasti ikääntyneen ensipyöräni jonka mittariin ei vielä kovin paljon kilometrejä ole tullut.

Olen ollut hiukka arka lähtemään mihinkään kokoontumisiin, kun ei tuota kokemusta tosiaan vielä paljon ole - kiinnostusta kyllä olisi! Kun vielä asuu hiukkasen syrjässä, ei tule kovin helposti lähdettyä yksinkään ajelemaan ilman "syytä". Asustelen Pirkanmaalla, Hämeenlinnassa käyn töissä. Eli aionpa seurailla mitä tällä palstalla tiedotellaan ja pistin pyyntöä tuonne fb:nkin puolelle äsken.
biggrin.gif

Aurinkoisia ajelukelejä!
062802moto_prv.gif

53

Aina ollut unelmana kortti ja oma pyörä... joskus nuorena tuli istuttua kyytillä paljonkin.
No vuodet kului ja lapsikin kasvoi sen verran isoksi, jotta alkoi jäämään aikaa enemän omiinkin juttuihin
Joten 2005 ajoin kortin ja ostin pyörän.
Ja siitä en enää luopus, on se vaan hiin hienoa hommaa  
Kilometrejä kertynyt vähän kesästä riippuen n. 6000 - 1000 kaudessa.

54.
Voi olla että mun ajelut jää kyllä vähäseen tänä kesänä, mutta jos sitten seuraavana kun tuo tuleva prätkämimmi olisi hiukan isompi niin vois päästä helpommin liikkeelle kun olis enemmän hoitajia
smile_org.gif
Isä on kyllä luvannut että mennään vielä tänä kesänä vuokraamaan mulle pyörä ja ehkä jopa parin viikon sisällä pitäis päästä kokeileen melkein kahden vuoden tauon jälkeen
smile_org.gif
Hiukan jännittää jo valmiiks
biggrin.gif
Tarkotus oli aiemmin että päästäis pienelle reissullekin, mutta saas nähdä toteutuuko se.
Laitoin myös pyynnön fb:seen.

Mulle, nyt ku ostin ton Hayabusan (
inlove.gif
), tulee tosi moni kertomaan sen valmistuksen historiaa ym. Hassua
smile_org.gif

...mutta sait bussin sentään hankittua... Itse olen tässä yhtä räyhäkämpää kyykkyä kuolannut niin kaikilta miespuolisilta tulee kommenttia tyyliin ' älä nyt sitä osta, tapat ittes..'
...tai sitte se johtuu mun luonteesta
033102bebe_1_prv.gif

Kummasti juu muuttuu asenteet nais-"bussikuskia" kohtaan  
biggrin.gif

Ihan samanlainen mopo tuo on kun muutkin- itseasiassa vaan helvetin paljon helpompi/parempi ajaa ja se "kahvan kääntäminen" on ihan stongan ja penkin välissä- ei se mihinkään "karkaa" ilman käskyä!
Päinvastoin- alkaa tulee ton kortin menettämisen kanssa suurimmat ongelmat  
biggrin.gif
..tota kun on NIIN kiva "ryntäyttää"  
tounge.gif

55.
Katupyöräilyn ohella on alkanu hiiskatisti kiinnostaa endurojutut.
062802jumpie_prv.gif

Esittäytyny olen tainnukki joskus tuolla leidien omassa loossissa.

Back