Risuja.
Pyörääni oli juuri tehty 36t huolto prätkiksellä ja heti tulevina päivinä ilmeni rykimistä eritoten alhaisilla kierroksilla eikä pyörä tuntunut vastaavan kunnolla kaasuun. Pyörälläni oli ajettu noin 36200km eli vain 300km huollosta.
Soitin prätkäpajaan kysyäkseni viasta ja voisiko pyörän tuoda näytille. Kysyivät onko pyörää viritetty. Vastasin, että LeoVincen slipari löytyy eikä commanderia ole kiinni. Käy mahdollisesti liian laihalla oli vastaus.
Vuoden ollut slipari kiinni ilman minkäänlaisia ongelmia ja nyt käy liian laihalla?
"No, tuo tänne niin katotaan" Lähin aika viikon päähän. Ei onnistu, sillä olen kuukauden poissa suomesta.
Lokakuussa uusi soitto ajanvaraus ja näytille. 2 päivää meni ja soittivat ettei pyörässä ole mitään vikaa.
Olivat tutkineet, käyttäneet dynossa ja todenneet, että kun pyörässä on kiinni slipari käy pyörän seokset liian laihalla eli säätämällä powercommanderilla loppuisi kaikki ongelmat. Hinta 650€ luokkaa.
Hain pois ja ajaminen oli karmeeta. Alhasilla kierroksilla pätkii ja köhii eikä tunnu liikkuvan. Pakko tässä jotain vikaa on olla ja kitkuttelin suoraan kilometrin päässä olevaan toiseen pyörä huoltoon. Kerroin ongelmani ja kaveri tuli samantien ulos katsomaan ja koe ajamaan.
Löi koneen tulille ja totes "TÄÄHÄN KÄY VAAN KOLMELLA PYTYLLÄ" Siinä on jotain vikaa! En siis ollut tulemassa hulluksi.
Lupasi huoltaa pyörän jo seuraavana päivänä.
Ilmeni, että sytytystulpat olivat finaalissa ja vaihdettava uusiin. Hain pois ja

pyörä toimi taas niin kuin ennenkin.
Noita tulppia ei tuossa 36t huollossa vaihdettu, koska prätkäpajalta kerrottiin niiden olevan vielä hyvässä kunnossa eikä vaihto siten ollut vielä tarpeellista.
Taidan asioida tulevaisuudessa jossain muualla.