• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Projektiko Suzuki GSX 1100E ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topseli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Topseli

New member
Miltei pyytämättä ja yllättäen minulle on ajautumassa GSX 1100E vm. -80. Kiinni olevassa mittarissa on n.50k kilsoja ja jos se sattuisi pitämään paikkansa niin ei paha. Historia hieman hämärä mutta pyörä on joskus kaaduttu kunnolla ja sen jälkeen siihen oli asennettu Windjammerin iso kate ja uusittu kaikenlaista. Korjaukset on tehty vähän sinnepäin huitasemalla, lievästi sanottuna. Luultavimmin ollut kilvissä koko ajan ja tuskin tarkisteltu virallisemmin koskaan. Näytti hieman paremmalta kokonaisena mutta kun purin katteet ja muuta poies niin ei näytä kovin ruusuiselta enään.
Mm. miinusta että: kone vuotaa öljyä useasta paikasta, Windjammer asennuksen jäljiltä etupään sähköt melko sekalaiset, takapään sähköt sama juttu, maalarinteipillä eristettyjä nippuja, vilkkuja muutama ehjä, muovit osin halki ja korvia puuttuu, jos jossakin on ollut neljä ruuvia alunperin niin korkeintaan kolme ja nekin erilaisia, väärän kierteisiä muttereita ja pultteja, jne. Kaatuessa toiselle puolelle teleskooppiputki tehnyt runkoputkeen painauman, pitäisi varmaan mittauttaa runko.
Jos jotakin plussaa: ehjä etupää, putket luultavimmin suorat, vanteet ja jarrut ehjän näköiset, tankki aika hyvä mutta maalattu mustaksi, satula lähes ehjä, starttikaapelilla lähti käyntiin jotenkuten mutta kaasarit tulvi reippaasti.
Tuosta voisi jotakin tehdä tai pistää nopeasti eteenpäin vaikka paloina...
Masennuin pahasti kun selasin muutaman projektin, mm. sen UMASin XJRn; ei tästä ole mitään järkeä tehä yhtään mitään, hirveä homma...

Oikeastaan kuitenkin kiinnostaisi, jotakin pelkistettyä. Etuna tuossa olisi ettei tarvitse sääliä mitään vanhaa. Ainoa vaan että pistettävä ihan atomeiksi.
Tuosta voisi saada jotakin "BRAT-henkeen". Ymmärtääkseni vankka kone ja ei alunperinkään sarjassaan paha ajettava.

Mitä sanoo raati: menisikö jatkoon?
 

Liitetiedostot

  • GSX1100E_1.jpg
    GSX1100E_1.jpg
    75,8 KB · Katselut: 174
Ehdottomasti jatkoon, ei näitä liikaa enää ole ajossa!
Tuohon kun maltat laittaa USD keulan jarruineen ja tuoreemman takaswingin vaikka tuplaiskareilla niin ajettavuuskin paranee. Saa 17" vanteet molempiin päihin.
Pussihousut:hanuria: ei tykkää moisista modauksista, mutta jos ei pappatikkari köröttelynopeudet innosta, ei muuta kuin muokkaamaan hyvää aihiota.
Kaasareiksi suoravetoiset, 4-1 ränniä alle, niin alkaa menokin maistua..
 
Siitä vaan, just meinasin että voishan siihen nyt vielä USD-keulan ja vanteet uusia jos ne kerran ehjät oli. :D Brat yms. sirommat tyylit vaatii aika hyvää rakennussilmää koneen leveyden vuoksi, aika useat ovat vain sivulta katsoen siistejä. AMA Superbike -replica aika helppo rakentaa jos diggaat tyylistä, semmoinen menisi vähän taisteluarpisenakin jos et jaksa vimpan päälle kiillotella.

Vielä helpompi on tietty lätkästä Vance & Hines drag pipe paikoilleen ja snadin madalluksen jälkeen se onkin jo siinä. :p
 
^replica jatkoon. Lämpimiä muistoja tuosta mallista - tommosella vedettiin reippaat lipat joskus -82 pintaan kakspäällä.
Farkut ja farkkurotsi päällä niinkuin silloin paljon ajeltiin:sad:
 
Mitä sanoo raati: menisikö jatkoon?

Tuo on erittäin hyvä kysymys, mihin emme raatina voi antaa suoraa vastausta.

Halut, tarpeet, mieliteot! Ne on vaan niin henkilökohtaisia.

joku ei uhraisi euroakaan moiseen nelosjapsiin, kun taas joku toinen pitää sitä Graalin maljana ja haluaa laittaa siihen 6000€uroa.

Rätkäily on 110 prosenttisesti tunnelaji ja tuskin kukaan täällä pystyy antamaan vastausta kysymykselle:
menisikö jatkoon?

Miula on nosturilla 2006 mallin Italialainen Vee-Kakkonen, jolle puetaan 80-luvun vaatteet.
Onko järkee? Ei.
Onko taloudellista ajatusta? Ei todellakaan.
Tuntuuko omalta? Tuntuu ja ihan kybällä.
 
Tiedä mikä budjetti sulla on, mutta voi kai sen laittaa ensin ajoon tuollakin keulalla ja swingillä. Katsoo sitten jos ominaisuudet ei riitä, niin vaihtelee osia. Konehan on väkivahva ja jos siinä on aina öljyä ollut, niin vaikea sitä on ollut rikki saada.
 
Vielä alkamattomassa projektissa uusi käänne :sad:

Kävin kats konttorilla tarkistuttamassa tuota paperipuolta ja vastauksena tuli: älä koske, kepilläkään.

Ko. aihio on ollut myyntivarastossa liikkeessä ja siirretty vajaa kymmenen vuotta sitten "tuntemattomalle".
Mutta, sitä ei ole poistettu kilvistä eikä katkaistu vakuutuksia jne joten kassaan on kertynyt tuolta ajalta vakuutusrästit ja reippaat sanktiot päälle. Jos tuon rekisteröi nimiinsä niin tuo mälli lankeaa seuraavalle... ( jotensakin noin mikäli ymmärsin oikein ).

Mitään vahinkoa ei minulle ole käynyt tuossa episodissa, oli jopa mielenkiintoista selata asioita ja tehdä vielä virtuaalitasolla sitä eteenpäin.
Jopa harmi koska oikeasti tuo olisi ollut mielenkiintoinen peli, jonkin tason klassikko kuitenkin.

Eikun katselemaan uutta potentiaalista kohdetta.

Kun tämä maailman meno on niinkuin on, tässä voipi kohta olla aikaa harrastaa vaikka päätoimisesti.

PS: työnnän aihion pihan toiselle puolelle ja luultavimmin se on kokonaisena tai osina myytävänä jatkossa jossakin.
Ehkä siitä voisi tehdä kilvettömänä Classic Racerin, a'la Wes Cooley, mutta siihenkin se on yhtä pykälää liian uusi malli jos tarkempia ollaan ( 1100 vs. 1000 ).

Kiitos kommenteista, jatketaan jollakin muulla aihiolla...
 
Vielä alkamattomassa projektissa uusi käänne :sad:

Kävin kats konttorilla tarkistuttamassa tuota paperipuolta ja vastauksena tuli: älä koske, kepilläkään.

Ko. aihio on ollut myyntivarastossa liikkeessä ja siirretty vajaa kymmenen vuotta sitten "tuntemattomalle".
Mutta, sitä ei ole poistettu kilvistä eikä katkaistu vakuutuksia jne joten kassaan on kertynyt tuolta ajalta vakuutusrästit ja reippaat sanktiot päälle. Jos tuon rekisteröi nimiinsä niin tuo mälli lankeaa seuraavalle... ( jotensakin noin mikäli ymmärsin oikein ).

Kuka sen nyt omistaa ja miksi siltä ei voi periä niitä rästimaksuja?

Voiko ko. prätkän romuttaa ja sitä kautta poistaa kokonana ja lopullisesti rekisteristä?
Siis ilman, että joutuu maksamaan velat pois

Systeemissä on vika, jos tuommoisia "haamu"ajoneuvoja voi olla siellä, mutta velkaa niin paljon, että kenenkään ei kannata ottaa niitä omalle kontolle:dunno:


Mutta hieno suoritus, että otitte ensin selvää:thumbup:
 
Kuvio on ollut jotenkin silleen että mopo on pidetty myyntivarastossa koska siitä maksut, mitä lie ja vakuutukset on olleet hyvin pienet siinä vaiheessa kun sillä on vähän vielä ajeltu. Menny liki perhepiirissä helposti.
Jossakin vaiheessa ilmeisesti liikkeen kirjanpito on nollattu ja koska tavaraa ei oo nurkissa niin se on vaan "kadoksissa".
Rästiä on sen verran, kai luokkaa n. vuoden vak maksut ja sanktiot päälle että kaikki ovat tyytyväisiä että onkin hukassa.
Romuttaahan sen voi ja käyttää osina. mutta tuolla rek numerolla ja rungon numerolla ei voi jatkaa. Ok, runkohan on mahdollisesti hieman viturallaankin joten ehkä hyvä vaan.

jaska
 
Back
Ylös