• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Putki tripleen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MadCow
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MadCow

New member
Soittelin viimevuotisesta speed triplestä, ja lisävarusteena saisi tietysti putken. Carbon putki maksaisi muistaakseni jotain 550€. Selailin Carpimoton sivuja ja sieltä saisi acrapovic slip-on putken suurin piirtein samaan hintaan. Käsittääkseni postimaksuja tulee jotain 50€ päälle.
Eli onko tuollaisissa putkissa oikein mitään eroja? Laadussa tai äänessä. Ehkä acran putki olisi hieman paremman näköinen. Hieman ovaali ja acran tarra
biggrin.gif

Kyllä siitä Triumphin omasta hiilikuitu pöntöstä ääntä lähtee. Suosittelen kyllä. Halvemmalla saat kuin Akran pöntön. Jos ääntä hakee, niin samahan se melkein on, että mikä pönttö siellä mylvii. Tehon lisäykset on kuitenkin aika pieniä pelkillä vaimentajilla. Mut kuten sanoit, että tarra puuttuu vaimentajasta. Saahan siihen ite laitettua jonkun Triplemuran tai Speedpovicin tarran. Desing by kuski.
biggrin.gif

Oliko se nyt niin, että vain äänen takia noita vaihdellaan? Tehonlisäys vain muutama hv, joka tuskin parantaa suoritusarvoja sekuntitolkulla.

Käyrä ja käyrä
wink.gif
ei vakuuta
wink.gif

Mitä se tuo lisää käytäntöön, esim. kiihtyvyyteen?
Se on varmaa ettei sillä ainakaan saa hyväksyntää ei-motoristien keskuudessa (vaan päinvastoin)
tounge.gif

Soita ihmeessä Moto-Seinäjoelle ja kysy, onko heillä vielä hyllyssä Trumpan oma putki. Tilasin sieltä kaksi viikkoa sitten putken vm. 2000 tripleen, mutta pakkauksesta löytyi vm. 2002-2004 malliin sopiva putki. Palautin sen takaisin. Putki olisi maksanut 400 euroa ja oli viimeinen kappale, joka heillä on hyllyssä. Putki oli "rosteripönttö".

vuoden 2000 Triplen teharin hankkiminen onkin osoittautunut kinkkisemmäksi kuin aluksi luulin. Nyt HD-Center on tilannut siihen jostain trumpan oman hiilariputken, kun rosteripönttöä ei saa enää mistään. Ehdotin heille Acraa, mutta suhtautuivat asiaan nihkeästi tyliin: "saahan noita muitakin merkkejä, mutta säätöjen kohdalle saamisessa voipi tulla jotain hämminkiä..."

Mun RSään laitettiin Trumpan oma tarvikepönttö ja samalla "ajoivat" uuden ruiskuohjelma. JL-Bikessa koeajoivat ensin vakioRSn ja sitten meikäläisen, ero kuulemma oli selvä ala-ja keskikierroksilla mun mopon hyväksi. Sitä en osaa sanoa miten homma toimii jos laittaa jonkun muun merkkisen pöntön
nixweiss.gif

062802moto_prv.gif

JL-Bikessa koeajoivat ensin vakioRSn ja sitten meikäläisen, ero kuulemma oli selvä ala-ja keskikierroksilla mun mopon hyväksi. Sitä en osaa sanoa miten homma toimii jos laittaa jonkun muun merkkisen pöntön
nixweiss.gif

062802moto_prv.gif
Tuota ominaisuutta minäkin olen hakemassa omaan Trumppaani miehekkäämmän soundin lisäksi.

Muuten; onko kukaan teistä kokeillut pienempää eturatasta ja minkälaisin kokemuksin? Kaupunkiajo kun on pelkkää kytkimen luistatusta.

Trumpan omat vaimentimet on ylihinnoiteltuja, mielestäni... Samalla hinnalla saa jos vaikka minkälaisen titaani-/hiilari-pöntön joltain oikeelta merkiltä, joka on sitten jonkun kaks kertaa kevyempi kuin merkin omat. Ja vaikutus on varmasti sama, ellei parempi. Samanlaisia suoria putkia kaikki, sekä Trumpan että tarvikevalmistajien.
Pienempi eturatas vaikuttaa suurinpiirtein vitusti enemmän kuin putken vaihto. Mutta molemmathan on tehtävä... Kyllä maailmaan ääntä näet mahtuu, ja kiihtyvyyttä kanssa.

Niin. Näyttäisi, että tuo akran putki painaa 1,77 kg ja alkuperäinen 5,4 kg. Paljonkohan triumphin oma viri viri putki painaa?
smiley_ponder.gif

Käytettynä ostin ekaan Daytonaani sellanen Trumpan hi-level hiilikuitu-feikin. Rosteria koko putki siis, ohut kääre kuitua päällä. Oli se nyt kevyempi kuin vakio, pääosin pienuutensa takia. Ihan kivan näkönen ja kovaääninen. Kilvetkin kerran nimittäin otettiin pois kyseisen pöntön takia.
Nyt on hiilikuitu-Wileyco kiinni. Iso, ruma, kovaääninen, mutta kevyt. Vaihtuu ennen kevättä alumiiniseen halpisvaimentimeen, pakko kun on saada ovaalin mallinen...

Mun mielestä tuo Trumpan oma ovaali high-level hiilari on parhaannäköinen. Kuulemma ääntäkin siitä löytyy. Omaan Daytonaan tulee sellainen. Nettihuhu kertois että nuo Trumpan putket on Micronin tekemiä, joten kait ne ihan laadukkaita on.

Tuossa on sitten se joka aiheuttaa kuolan valumista..

Kyllä saa aika ihme putken laittaa jotta säädöt menis pieleen. Entisessä RS:ssä oli Staintunen slipari ja ruiskun kartta oli Trumpan aftermarket-putkille tarkoitettu. Hyvin toimi, varsinkin yhdistettynä 18-piikkiseen eturattaaseen. Ajettavuus parani, sekä keulimisfactori..  
tounge.gif

Kannattaa myös muistaa että Trumpan putken hintaan kuuluu tuo ruiskun uudelleenohjelmointi. Jos ostat jonkun muun putken niin sitten siitä ohjelmoinnista yleensä veloitetaan erikseen. Mulla maksoi 70e Motomarketilla. Joten ihan halvasta hommasta ei ole kyse.

Käytettynä ostin ekaan Daytonaani sellanen Trumpan hi-level hiilikuitu-feikin...
TriumphRat.netissä ovat jotkut kirjoitelleet, että olisi tuo hi-level putki vähän pahasti siinä jalkatapin kohdalla. Ottaa kuulemma kenkä helposti kiinni putkeen ja siinähän menee rumaksi sekä putki että kenkä.
Onko minkälaista kokemusta aiheesta?

JL-Bikessa koeajoivat ensin vakioRSn ja sitten meikäläisen, ero kuulemma oli selvä ala-ja keskikierroksilla mun mopon hyväksi. Sitä en osaa sanoa miten homma toimii jos laittaa jonkun muun merkkisen pöntön
nixweiss.gif

062802moto_prv.gif
Tuota ominaisuutta minäkin olen hakemassa omaan Trumppaani miehekkäämmän soundin lisäksi.

Muuten; onko kukaan teistä kokeillut pienempää eturatasta ja minkälaisin kokemuksin? Kaupunkiajo kun on pelkkää kytkimen luistatusta.
Mulla on vakiorattaat RSssä eikä ole ollut ongelmia kaupunkiajossa, ei tarvitse leikkiä kytkimen kanssa.
062802moto_prv.gif

Käytettynä ostin ekaan Daytonaani sellanen Trumpan hi-level hiilikuitu-feikin...
TriumphRat.netissä ovat jotkut kirjoitelleet, että olisi tuo hi-level putki vähän pahasti siinä jalkatapin kohdalla. Ottaa kuulemma kenkä helposti kiinni putkeen ja siinähän menee rumaksi sekä putki että kenkä.
Onko minkälaista kokemusta aiheesta?
Toin takatappeja n. 100mm ulospäin alumiiniholkeilla ja pitkillä pulteilla, muuten ei itseasiassa mahdu koko pönttö paikoilleen. Muutamaan otteeseen kyydissäkin joku oli, mutta ei kukaan onnistunu kenkiään polttaan ja putkea pilaan. Ja voihan ne takatapit ottaa kokonaan pois ja tehdä soolopyörän vallan...

Back