• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Putki tripleen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MadCow
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
TriumphRat.netissä ovat jotkut kirjoitelleet, että olisi tuo hi-level putki vähän pahasti siinä jalkatapin kohdalla. Ottaa kuulemma kenkä helposti kiinni putkeen ja siinähän menee rumaksi sekä putki että kenkä.
Onko minkälaista kokemusta aiheesta?
Ei mulla ole ollut mitään probleemaa putken kans siis hi-level pöntön kans. Ennen vaimenninta siin mutka kohdas on suoja plätkä.
jammun_trumppa.jpg

Nettihuhu kertois että nuo Trumpan putket on Micronin tekemiä, joten kait ne ihan laadukkaita on.
On sitten kyllä jonkinverran työn jäljessä eroa Micronin ja Trumpan putkilla. Voihan ne toki silti tulla samasta tehtaasta...
Omien kokemusteni perusteella, jotka pohjautuvat kahteen Daytonaan, niiden vakioputkiin ja säätöihin, yhteen Vance&Hinesiin, Microniin, Trumpan hi-leveliin ja yhteen Wileycoon, viri-putkien välillä ei juurikaan ole toiminnallisia eroja. Kuitenkin vakion ja avoimen putken ero ei rajoitu pelkkään ääneen, myös teho lisääntyy. Suuri osa lisäyksestä tulee uskoakseni ohjelmamuutoksesta, ei vaimentimesta.
V&H:n, Micronin ja Wileycon yhdeputket tein itse. Putken kokonaispituus vaikuttaa käyntiin: kovin lyhyt V&H aiheutti -99 Daytonaan ihme rykimistä 4000-5000 kierroksilla, mutta kun jatkoin käyrien ja vaimentimen välistä yhdettä n. 100mm, kyseinen yskiminen hävisi. Sama efekti esiintyi nykyisessä pyörässä Wileycolla, jonka sisähalkaisija taitaa olla vaatimattomat 60mm!!! Pieni kuristus (lue: extralyhyt db-killeri) putken loppupäähän ja hyvin pelaa sekin.
Eli eikun ostamaan putki joka eniten omaa silmää miellyttää koska perstuntumalla eroja ei kyllä huomaa. Oletuksena tietysti että putki on mallia pulttaa kiinni... Ja se eturatas kannattaa vaihtaa ilman muuta.

kannattaa vielä katsoa tämä
Mä hain sieltä. On melko halpa (USD kurssi suosii) ja suht hyvän näköinenkin.
Mika

Oliko se nyt niin, että vain äänen takia noita vaihdellaan? Tehonlisäys vain muutama hv, joka tuskin parantaa suoritusarvoja sekuntitolkulla.
Triplessä voi olla tehonlisäys luokkaa 10hp ja väännössä 10Nm, koska putki siinä sitä konetta ahdistaa...

En tiedä mitä vakiotriplestä on jarrutettu, mutta kaverilla on täysin identtinen triple mun kanssa ja ainoa ero on sliparissa. Mulla on remuksen slipari jossa on (ei ole kauaa) semmoinen kuristusholkki päässä, joten penkissä suht vaatimaton 108hp/90Nm takaselta. Kaverin triplestä, jossa on 2" sisähuilulla oleva slipari, on jarrutettu samassa penkissä samoilla säädöillä saman kaverin toimesta 118hp/100Nm! Ja käyrät (myös seos-) olivat täysin identtiset, paitsi että mulla siis n. 10% alempana.  
bawling.gif

Eihän mopot välttämättä täysin identtisiä ole, mutta keväällä sen sit näkee penkissä, kun putkesta lähtee ensin ne ylimääräset roinat mäelle!!  
mad.gif

Edit: Tosiaan itelle on tulossa kans soolomalli triplestä ja pönttöön pitäis saaha semmonen "High" -mallin väliputki GPR:ltä kohtapuoliin. Jos nyt olis sliparihankinnan aika, ostaisin kyllä GPR:n sliparin: hieno, kohtuu edullinen verrattuna muihin, eikä käytettävyyskään kärsi (saa takatapit tarvittaessa paikoilleen).

Back