• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Puusilmä vai puupää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja boomerang
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

boomerang

New member
Meinasi tulla motskari kuskin (eli minun) ovesta sisään eilen illansuussa. Kaveri tuli 60-rajoitusalueella n.tuplanopeudella, rajoitus on huonon näkyvyyden, kapean tien, puuttuvien kevyen liikenteen väylien ja läheisen koulun/asutuksen takia (luulisin). Nummelantie Nurmijärvellä. Tulin pihatieltä eikä mulla ollut juuri mitään tietoista mahdollisuutta reagoida vetomiehen vauhtiin. Onneksi polkaisin kaasua enkä jarrua. Jäi yksi kynttiläketju toistaiseksi aloittamatta, ja puusilmä autoilija syyllistämättä. Ukkorukka ei tule kyllä kauaa ajelemaan...
ghostface.gif

No joo meit o joka lähtöö! meinasin jyrätä kaks teini poikaa skooterilla (omal autolla
smile_org.gif
) ku poijaat päätti tulla kolmio takaa alle. Olin sentää noi 7m päässä risteyksettä! No oha toi ihan ***** pitkä matka, et kerkeehä siittä etee tulla skootterilla ku rolloki kerkes!!

Essonbaarissa aina viistoillaan että olisi saanut halpaa peltiä. Tänä keväänä olisi oma saldo ollut kolme henkilöautoa, yksi skootteri ja yksi kyykky, niin että ei varmasti olisi ollut kenelläkään mahdollista väittää että olisi ollut minun syyni.

Ilmeisesti kyykkykuskikaan ei ollut veto-osaston potilaita, sillä etenemällä ripeästi ei vaaraa olisi ollut. Nyt vain kaveri hivutti vilkutta, päätä kääntämättä ja lainkaan itse tuskaa tuntematta minun kaistalleni kohti auton etukulmaa. Sain sen verran jarrutetuksi että väliin jäi vajaa metri. Onneksi ei ollut ihan takana ketään, edes sitä metrin verran suoraan takarenkaan takana roikkuvaa skootteristia joka siellä niin usein päivystää ison auton peilikatveessa.

Pitää koittaa ottaa omasta kulkupelistä riippumatta sillä lailla järkevästi ettei tule suotta makkelia kuskeista ja ajoneuvoista. Olisiko se sitten sitä oikeuksista luopumista.

Tosin, kerran kun meinasin ajaa matkapyörällä maijan kylkeen niin jo hiukan kirpaisi luopua. Nimittäin, ko. maija tuli 30 alueella pihasta, pensaiden välistä, kohdasta jossa ei ole liittymää tielle. Kuski vain katsoi tyhjin silmin suoraan kypärään kun löin liinat kiinni. Jos olisi ollut tuttuja kyydissä niin palautetilaisuus minulle ilmaisine munkkikahveineen olisi varmaan saatu aikaiseksi. Nyt jäi vain hämmästys.

Älkää nyt viitsikö!

Luuletteko tosiaan, että voitte vaikuttaa heppuihin jotka ajavat "väärin"? Ovat jossain tilanteessa epähereillä?

Vastaan jälleen itse: ETTE VOI.

Voitte kuitenkin ajaa tarkemmin. Itse näen "virheellisiä" menettelyitä päivittäin, en kuitenkaan koe juuri tarvetta taivastella niitä. No pari kertaa kuitenkin olen...

Meillä Lahessa näppituntuma on aivan lyömätön huumorin lähde! Se perustuu ihmisten kaunaisuuteen ja ohjeistamispäällikkö fantasiaan, lainaan Radonin ironiaa:

"Naapurini alakerrassa. Itse et taida kuulua kerrostaloon. Jospa tilaisit itsellesi muuttoauton."

Ja sitten maailma pelastui???

Juuri äsken tuli työmatkalla kolmion takaa autoni eteeni 2 motskaria. Ensimmäinen ehti hyvin väliin, mutta jälkimmäinen tuli niin että jos en olisi hiljentänyt (ajoin rajoitusten mukaan) olisi kolissut.

Juuri äsken tuli työmatkalla espoon itäranta-tielle kolmion takaa autoni eteeni 2 motskaria. Ensimmäinen ehti hyvin väliin, mutta jälkimmäinen tuli niin että jos en olisi hiljentänyt (ajoin rajoitusten mukaan) olisi kolissut.
Radalle harjoittelemaan lähtöjä tollaset.. Normaali 600cc+ prätkä kiihtyy sataseen linja-autopysäkillä, joten teoriassa sillä ehtisi hyökkäämään missä tahansa rajoitusalueella vaikka autojonon keskelle ilman, että autot joutuvat hidastamaan (olettaen, että jonossa on lailliset turvavälit). Tuota en tietenkään suosittele kokeiltavaksi vaikean ajoituksen vuoksi, mutta haastan kaikki motoristit harjoittelemaan ripeitä lähtöjä liikennevaloista aina kun se on mahdollista.

Vaikka täällä kuinka tasajalkaa pompittaisiin ja nyrkkiä puitaisiin, niin mitä se auttaa? Se reikäpää vetää sen mitä ennenkin, ei niihin rajoitukset ja määräykset mitään auta. Luonto kyllä korjaa sitten aikanaan joko puupaltoolla tai ehkä se järki iän myötäkin voi joskus kasvaa
lookaround_orig.gif

Entäs se joustavuus ja huomaavaisuus liikenteessä? "Per...! Mulla on oikeus tulla täältä sen mitä nopeusrajoitus sanoo, vaikka kuinka tulitkin kolmion takaa eteeni." Haloo hei! Moton päällä moinen tilanne ei olisi mikään ylläri. Siihen asennoituu kuitenkin s.e. jokainen sivutieltä tulija voi tulla eteen ja sitten sattuu Teroa taas leukaan. Mihin kummaan tuo asenne katoaa kun niitä renkaita onkin 4kpl perseen alla? Joo, se Tero on siellä kotilon sisällä kaiken maailman airbagien kanssa paremmin suojassa ja siihen leukaan ei ehkä silleen satukaan vaikka kolahtaisi, mutta so what. Moton selässä opitaan lukemaan liikennettä ja aavistelemaan kaikenlaisia "entäs jos tuo nyt..." -skenarioita, niin miksei nuo opit olisi ihan samalla tavalla käytettävissä, oli sitä sitten liikkeellä millä ajoneuvolla tahansa
shaun.gif

Vaikka täällä kuinka tasajalkaa pompittaisiin ja nyrkkiä puitaisiin, niin mitä se auttaa? Se reikäpää vetää sen mitä ennenkin, ei niihin rajoitukset ja määräykset mitään auta. Luonto kyllä korjaa sitten aikanaan joko puupaltoolla tai ehkä se järki iän myötäkin voi joskus kasvaa
lookaround_orig.gif

Entäs se joustavuus ja huomaavaisuus liikenteessä? "Per...! Mulla on oikeus tulla täältä sen mitä nopeusrajoitus sanoo, vaikka kuinka tulitkin kolmion takaa eteeni." Haloo hei! Moton päällä moinen tilanne ei olisi mikään ylläri. Siihen asennoituu kuitenkin s.e. jokainen sivutieltä tulija voi tulla eteen ja sitten sattuu Teroa taas leukaan. Mihin kummaan tuo asenne katoaa kun niitä renkaita onkin 4kpl perseen alla? Joo, se Tero on siellä kotilon sisällä kaiken maailman airbagien kanssa paremmin suojassa ja siihen leukaan ei ehkä silleen satukaan vaikka kolahtaisi, mutta so what. Moton selässä opitaan lukemaan liikennettä ja aavistelemaan kaikenlaisia "entäs jos tuo nyt..." -skenarioita, niin miksei nuo opit olisi ihan samalla tavalla käytettävissä, oli sitä sitten liikkeellä millä ajoneuvolla tahansa
shaun.gif
Silloin kun näkemäalue on niin lyhyt, että yli 100km/h tulevaan ei pysty tietoisesti reagoimaan kunnolla, ei asennejutut paljon auta. Ei siinä airbageja mieti... Ja omaan oveen se olisi tullut, ja siinä ei verhobägitkään auta, kun 200kg+80 kg tulee 100km/h. Vai kuoriutuuko motskarikuskista tappaja kotelon sisällä?
ghostface.gif
kiitti v.tusti

Silloin kun näkemäalue on niin lyhyt, että yli 100km/h tulevaan ei pysty tietoisesti reagoimaan kunnolla, ei asennejutut paljon auta. Ei siinä airbageja mieti... Ja omaan oveen se olisi tullut, ja siinä ei verhobägitkään auta, kun 200kg+80 kg tulee 100km/h. Vai kuoriutuuko motskarikuskista tappaja kotelon sisällä?
ghostface.gif
kiitti v.tusti
Hitec saattoi tarkoittaa, että ennen pihatieltä tuloa sinun olisi pitänyt poistaa pensaikko ja puusto raivaussahalla risteysalueen ympäriltä lähimmän 200 metrin säteellä, oikaista tien mutkat caterpillarilla, lisätä pari kulmapeiliä molempiin suuntiin, kiinnittää autoon semmoinen oranssi lippu kolmemetriseen salkoon, hälyttää naapurin setä viittomaan liikenteenohjausmerkeillä risteyksen toiselle puolelle ja vasta sitten yrittää sinne tielle autolla. Näinhän tekee jokainen vastuullinen moottoripyöräilijä myös autoillessaan.
smile_org.gif

ghostface.gif
kiitti v.tusti
No tuo kommettini joustavuudesta yms. oli enempi kylläkin jyk4:lle kohdistettu
lookaround_orig.gif

Mutta mitä tulee tuohon sinun tapaukseen, niin onhan noita ollut oikeudessakin ja reikäpää on hävinnyt. Yksinkertaisesti kukaan ei voi olettaa kenenkään tulevan 2x nopeusrajoituksen lukemaa tilanteeseen ja jos sitten kolahtaa vaikka peräkonttiin, niin kaahari syyttäköön vain itseään - sen mitä ilmalentonsa aikana kerkiää ennen kuin viikatemies korjaa pois
shaun.gif

lookaround_orig.gif

shaun.gif
Kritisoin lähinnä sitä miten tämä eteentulija pui mulle nyrkkiä kun menin tööttäämään (sen jälkeen kun hiljensin ja luovuin etuajo-oikeudestani). Töötin käyttöhän on Suomessa sama kuin haistattaisit vitut. Ulkomailla tööttäillään enemmänkin eikä siitä heti seuraa keskisormi tai nyrkin puinti.
Olisin mielelläni keskustellut tämän puusilmämotoristin kanssa liikennesäännöistä. Varmaan ajattelee mielessään että mikä asennevamma-autoilija siellä meinasi tappaa minut ja kohta postaa avautumisen tänne foorumille ;)

lookaround_orig.gif

shaun.gif
Kritisoin lähinnä sitä miten tämä eteentulija pui mulle nyrkkiä kun menin tööttäämään (sen jälkeen kun hiljensin ja luovuin etuajo-oikeudestani). Töötin käyttöhän on Suomessa sama kuin haistattaisit vitut. Ulkomailla tööttäillään enemmänkin eikä siitä heti seuraa keskisormi tai nyrkin puinti.
Olisin mielelläni keskustellut tämän puusilmämotoristin kanssa liikennesäännöistä. Varmaan ajattelee mielessään että mikä asennevamma-autoilija siellä meinasi tappaa minut ja kohta postaa avautumisen tänne foorumille ;)
Ihan oikein, että töötätän kun joku törttöilee! Ja kuumille kissoille tietenkin etelän malliin. Itsekin olen saanut tööttiä kun olen nukahtanut valoihin ja nöyrästi aina viittaan anteeksi kädellä. Sitäpaitsi on hauska seurata porukan reaktioita kun saavat äänimerkistä, suurimmalla osalla menee pasmat sekaisin moisesta.

Eli tiesit että haistatit, mitäs siinä enää ihmettelet vastausta.

Jännä juttu. Kaveri teki varmaan virheen, ja sinä vedit herneet. Onko se nyt niin kamalaa himmata vähän jotta toinenkin pääsee mukaan?

Liikennesäännöt... voi hurja. Onko ne muka hyvä syy kiilata ja ajaa päälle? Jota nyt et armollisesti tehnyt, mutta tööttäilitpä vittuilun merkeissä kuitenkin. Kun olit peräti luopunut etuajo-oikeudestasi.

Jos kaveri oli puusilmä, sinä olit puupää, joka aloitti kettuilun.

Eli tiesit että haistatit, mitäs siinä enää ihmettelet vastausta.

Jännä juttu. Kaveri teki varmaan virheen, ja sinä vedit herneet. Onko se nyt niin kamalaa himmata vähän jotta toinenkin pääsee mukaan?

Liikennesäännöt... voi hurja. Onko ne muka hyvä syy kiilata ja ajaa päälle? Jota nyt et armollisesti tehnyt, mutta tööttäilitpä vittuilun merkeissä kuitenkin. Kun olit peräti luopunut etuajo-oikeudestasi.

Jotenka se antaa oikeuden tehdä miten haluaa?

Tämmöisten takia on hyvä, ettei suomessa päde itämaiset liikkennekulttuurit...

Onko testamenttisi kunnossa?

Olisin mielelläni keskustellut tämän puusilmämotoristin kanssa liikennesäännöistä.
on hyvä, ettei suomessa päde itämaiset liikkennekulttuurit...
, mutta trollit elää ja voi hyvin...
Etuajo-oikeutetulla ajoradalla ajaville laput silmiee ettivät vahingossa vilkuile sivuille...
033102bebe_1_prv.gif

Olis ollu kuitenkin paras et ois ajanut päälle ettei tee samaa mokaa toiste. Olihan kaverilla "etuajooikeus" ja ois painanut pedalin kaakkon ois tullut huono housuun ainakin.

Asenne ratkaisee miten liikkumiseta voi nauttia, ei se onko vahvempi vaiko aina oikeassa.

Turvallista kesää kaikille ja kaikentyyppisille liikkujille.
talktohand.gif

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Back