• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Puusilmä vai puupää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja boomerang
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos autolla ei saa tulla kolmion takaa eteen niin miksi pyoralla se pitaisi sallia?
nixweiss.gif
Samalla lailla se koskee jos osuu.

Jep, oma suhtautuminen auton ratissa moottoripyöriin on aina ollut hyvin suvaitseva. Tämä johtuu siitä, että 2-pyöräsellä liikkuminen on itselle kokonasvaltainen elämys. Lähteehän se "mopo välillä käsistä" ja tulee työnnettyä turhan rohkeasti luottaen muiden liikenteessä olevien kykyyn havannoida ja reagoida oikein.  Jos ja kun omalle kohdalle sattuu joku tässä topicissa kuvailtu "kämmi" niin vitutus ja häpeä on kyllä sanoin kuvaamaton.

On hassua, miten suhtautuminen muihin tielläliikkujiin muuttuu riippuen siitä, oletko liikkeellä jalkaisin, autolla tai mp:llä. Jalan kulkiessa pitää olemattomista  oikeuksistaan kiinni ja autoilijat on perseestä, auton ratissa taas pitää jalankulkijoita pähkähulluina. MP:t saa mun sympatiat riippumatta siitä millä itse liikun, silloin yritän olla aina pois jaloista. Taidan olla asenteellinen - myönnetään - no can do, sorry.

Enpä jaksanut lukea koko ketjua. Mutta minullekin kävi sama, eli auto tuli oikealta kolmion takaa eteen, jarrutti ja niin jarrutin minäkin suurinpiirtein täysillä. En tiedä, mistä johtui, mutta jotenkin tuntui ettei tiennyt väistämisvelvollisuudestaan. Eli oletti tasa-arvoiseksi risteykseksi. Toinen vaihtoehto on, ettei nähnyt, ennenkuin oli jo puoliksi kaistalla menossa. Ja vaikka vannon etten itse ajanut ylinopeutta tuossa kohdin. Satamakatu Kuopio, en paljon ajele ylinopeuksia siinä. Tosin viime loppukesästä joku siinäkin otti powerkeuloja R1:llä, osittain 30, osittain 40 rajotus

Aivan sama mulle, ite en uskaltas
smile_org.gif

Ainahan noita pahoja kämmejä sattuu. Itsellenikin sattunut muutama niin että olen huomannutkin, saati sitten joskus jäänyt huomaamatta.

Siinä vaan jos oikeasti meinaa käydä pahasti kun on mopolla matkassa niin psyyke hyppää taivaisiin ja itse alkaa ajaa ö-luokan ajoa kun vain tilanteen jälkeinen vitutus päällänsä. Pitää stopata ja hengittää hetki rauhassa.

Tänään kiinnitin tarkoituksella huomiota ajotyyliin ja loppumatkasta ohittelin lähes stressi päällä kun ei ollut heti ohitusmahdollisuutta.
(lähes 100km kykenin ajamaan kiltisti  
wink.gif
)

062802moto_prv.gif

Back