• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörä levis.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Grango
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Grango

New member
Pyörä on siis nsr!

Laitan nyt tänne, jos joku osais neuvoo..

Olin kaverin kanssa ajelemassa mutkapätkää tänää. Noh tulihan sielä ihan tavallisesti vähän huudatettua, mutta ei kumminkaan punasella asti.
Päätettiin sitten vaihtaa pyöriä ja kokeilla. Noh kaveri ehti ajaa sellasen 150m pitkän suoran päähän ja pysähtyä siihen, se jäi sit siihen istuu mua odottelee, ehti istuu siin ihan 2 sekkaa nii kuulu kauhee rasahdus moottorista ja sit se vaa jatku se ääni, ja se ääni reagoi kierroksiin, eli kun laitto lisää kaasua niin se vaa koveni se ääni. Siis sellanen kauhea raapiva ääni, ehkä vähä sellane et siel pyöris joku kivi sisällä. Toimi kyllä kotimatkan ihan kunnolla, vaikken uskaltanut kierrättää kun 6000rpm asti.
Mistäs moinen voisi johtua? pyörä on siis vm -02. ajettu 17900.

veikkaanpa että mäntä kohtasi tiensä pään. vie huoltoon ellet aio avata itse. mielellään auton kyydillä.
tosin näistä "kuuluu ääntä" jutuista on aina niin vaikea sanoa kun ei kuule sitä ääntä.
oliko mielestäsi kuitenkin kaikki tehot tallella?? jos oli niin tuskin on mäntävika

Joo, tehot olivat kyllä tallella. Ja alkoi siis sellasen yhtäkkisen kovan rysähdyksen jälkeen..

ei tuosta nyt oikeasti voi veikata mitään. oli mikä tahansa niin metriäkään en ajaisi ennen kuin vika on selvitetty.
-pakoaukonsäädin (pudonnut)?
-pakoputkessa jotain irti?
-mäntä?
-männäntappi? (sokka irti?)
-vesipumppu+(siipi irti/rikki)?
-imuaukossa jotain irtopaskaa?
-kytkin?
... eli vie huoltoon.

No milläs vien?
sad_orig.gif

Jos peukalo ei täysin keskellä sojota, avaa pytty. Muista ensin tyhjentää jäähdytyssysteemi kokonaan.

Pytyn kun ottaa auki niin näkee jo varmasti paljon enemmän, jos pytyn puolella kaikki näyttää olevan OK, niin sitten harkitsisin jo viemistä jollekin, joka oikesti tietää mitä tekee. Ellet sitten tee tee/osaa tehdä itse.

Back