• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörä nurin perk...le!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CBX_Raider
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

CBX_Raider

New member
Joopajoo, niin siinä nyt kävi, että pyörä kävi kyljellään ja kuski mahallaan
tounge.gif
Vauhtia oli sen verran, että pyörä juuri liikkui.

Tämä tapahtui siis Porvoossa, kun olin kääntymässä vasemmalle risteyksestä - kone stummppasi (=sammui!)
nixweiss.gif
ja nurinhan siinä mentiin!!! Olin jo hieman kallistanut ja kääntänyt ohjausta vasemmalle, kun tämä tapahtui, joten siinä ei ollut mitään tehtävissä. Vauriot lähes nolla nopeudesta oli vasen alakate, paisuntasäiliö (?!) ja peili ruvella. Takavilkku hajalla (lamppu toimii), kytkinkahva väänty+paino meni ruvelle, jalkatappiasetelma poikki (oli muuten äärettömän mukavaa ja mielenkiintoista ajaa Porvoosta-Keravalle ykkösellä jalkaa takatapissa roikottaen)!! Vasen koneenposki ruvella ja pari muuta pientä juttua. No nyt, joku tietämätön tietysti ihmettelee, miksen laittanut kakkosta ja ajanut sillä. No, kun Kawassa perk...le ei saa kakkosta silmään kuin pienessä vauhdissa, joka olisi tässä tapauksessa vaatinut aikamoista akrobatiaa onnistuakseen.
veryangry.gif

No, kunhan saa tuon jalkatappi hässäkän kuntoon niin pääsee ainakin ajamaan normaalisti. No huomenna alkaa soitto rumba

Olen ajanut jo yli kymmenen vuotta erilaisilla kaksi pyöräisillä, joten en nyt ihan aloittelijana itseäni pidä ja silti tälläinen moka!
lookaround_orig.gif

withstupid.gif
withstupid.gif
withstupid.gif
withstupid.gif
veryangry.gif

Mulle kävi vähän vastaavasti parkkipaikalla pakittaessa.
Jalka lipesi ja pyörä kyljelleen, mutta vahingot jäivät
katkenneeseen kytkinkahvaan ja muutamaan pieneen kosmeettiseen vikaan.

Tämä ei ollut eka kerta, kun kone sammui "lähdössä"? En ole aikaisemmissa pyörissäni onnistunut stumppaamisessa kuin aivan satunnaisesti, mutta nyt on tuo tapahtunut jo kaksi kertaa 500 km sisällä
nixweiss.gif
Onkohan nämä ruiskupelit jotenkin herkempiä tuolle?

On se hidasajaminen vaarallista (ja kallista)
biggrin.gif

Ainiin ja ISO KIITOS sille lukkosepälle rantatien kulmalla, joka ohikulku matkallaan pysähtyi ja tarjosi apuaan.
bowdown.gif
Hän avasi juuri sulkemansa liikkeen ja antoi minulle kymmenkunta nippusidettä ja roudarinteippiä veloituksetta! Tokaisi lähtiessäni, että tule sitten, joskus avaimia teettämään
biggrin.gif
Joten kaikki joukolla avaintalkoisiin
thumbs-up.gif
Liike on siinä torinkulmalla Kesportin/Tiimarin vieressä.

Jos ytimessä roiskii menemään 12rrällä niin näen aika pientä syytä vaihtaa ykkösestä ylöspäin.. ikinä, siis taajamassa.

eihän se riitä kuin jonnekkin 160kmh asti? :P

Vaikka mullakin on kammolyhyt ykkönen mun papattimessa niin rankasti annan kytkintä kaupunki-ryöminnässä jos alakierroksilla vedättäisin ja antaisin vain kaasua niin siinä olis eturengas kokoajan ilmassa, kytkimellä se peli pysyy tontissa, ja sulla pelit käynnissä jos ihan tyhjäkäynniltä ei 'jaksa' vetää ja stumppaa.

trrrrrr.... tässähän meinaa ihan alkaa jännittään, miten itelle käy! Oon katsokaas ihan alottelija saralla, jos katteet menee heti, niin
bawling.gif
korjaamon kautta alkaa kausi.

Tsemppiä!
confused_orig.gif

Itsellä kävi lauantaina Pukkilassa niin että olin kääntymässä vanhan meijerin pihasta vasemmalle tien yli ja katsoin molempiin suuntiin että ei tule autoa ja sitten hanaa (tiellä 40:n rajoitus) niin mutkan takaa tuli auto vauhtia noin 80 km/t joten eikun paniikki jarrutus etupyörä lukkoon takapyörä ilmaan ja nurin.
nixweiss.gif
Kyydissä oli kaveri joka myös sanoi että auto tuli tosi kovaa. Vahingot oli suht pienet kytkinkahva katkes ja vähän naarmuja katteeseen ja mieleen. Se auto ei edes pysähtynyt vaikka varmaan näki tapahtuman
033102ass_1_prv.gif

Ihmettelen myös, että kuinka helv###ssä tuo jalkatappiasetelma menee poikki vauhdista, joka oli lähes nolla?! Periaatteessa tuon tapin pitäisi taipua yläviistoon kaatuessa, mutta niin ei nyt ilmeisesti käynyt.

Itselläni kävi samanlailla joskus parivuotta sitten ja siihen ei auta muu kuin hidasajon harjoittelu itelläni sen jälkeen ei ole tollai käynyt  
smile_org.gif
Mutta ei kun mopo kuntoon ja  
062802moto_prv.gif
Ja ole onnellinen ettein esim. murtunut\poikennu jalka yms.... otan osaa mopon puolesta

Itselle kävi pari vuotta sitten just samalla tavalla. Osin mukana oli kokemattomuutta, osin vaihteiden kenkkuilua, osin pyörään tottumattomuutta.

Kaaduin pyörän stumpatessa vasemmalle kyljelle, mutta vauriot jäivät vähäisiksi: nakupyörässä ei katteista tarvitse huolehtia, ja pyörä oli käynyt edellisellä omistajalla toisella kyljellään, joten nyt oli koneen posket tasaisesti naarmuilla  
biggrin.gif
Peili ja vilkku naarmuuntuivat, mutta ovat sittemmin päätyneet vaihdettaviksi joka tapauksessa, kytkinkahva katkesi läheltä päätä - pikaliimalla kestänyt jo pari vuotta  
tounge.gif

Jalka tien ja pyörän välissä piti pyörän vauriot pieninä, eikä jalkakaan tästä kyllä kärsinyt. Ei sillä että se tarkoituksellista olisi ollut, mutta kuitenkin. Huonona puolena oli, että ilman takana tulevan autoilijan nostoapua loikoilisin siinä risteyksessä varmaan vieläkin  
lookaround_orig.gif

Itselläni kävi samanlailla joskus parivuotta sitten ja siihen ei auta muu kuin hidasajon harjoittelu itelläni sen jälkeen ei ole tollai käynyt
smile_org.gif
Mutta ei kun mopo kuntoon ja
062802moto_prv.gif
Ja ole onnellinen ettein esim. murtunut\poikennu jalka yms.... otan osaa mopon puolesta
Jep, hidasajoharjoittelu on hyvä ja olen sitä sekä muita käsittely harjoituksia aina keväisin yleensä tehnytkin. Noh, sattuuhan tuota kokeneemmallekin. Tämä on neljäs isopyöräni yli kymmenen vuoden aikana ja ensimmäinen kaato
baaa.gif

Soittelin aamulla vakuutusyhtiöön ja vakuutustarkastaja kävi vilkaisemassa+kuvaamassa pyörän, joten eiköhän se tässä. Pyysivät vakuutusyhtiöstä soittelemaan ensiviikolla ja tiedustelemaan korvauspäätöstä. Ainakin pari-kolmeviikkoa menee tärviölle tässä odotellessa.
sad_orig.gif

Back