• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörä ostettu liikkeestä 3vkoa sitten ja lunastukseen.Vaikuttaako hintaan miten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Made
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Made

Kissanainen
Pyörä ostettu liikkeestä 3vkoa sitten ja lunastukseen.Vaikuttaako hintaan miten?

Tosiaan soittivat mun ER-6f:stä autovahinko keskuksesta ja olivat sitä,mieltä että lunastukseen menee.:itkupilli:

Eivät kertoneet vikoja sen enempää,mutta kysyin,ni vaihteistossa ilmeisesti ei vikaa ole (eivät tosiaan olleet sitä ajaneet,mutta kuulemma vaihteet toimivat)

Lunastushinnasta eivät sanoneet vielä mitään,vaan lupasi selvittää ja palata huomenna asiaan.
Mietin,että varmaan on järkevintä maksaa itse omavastuu ja hankkia joko uusi pyörä/korjauttaa vanha,jotta pääsisin vielä tänä kautena ajamaan.Mulla on siis kasko pyörässä ja omavastuu olis se 600e

Poliisi kun sanoi,että tutkimuksiin (kun vastapuoli kiistää syyllisyytensä) voi mennä parikin kuukautta.:sad3:

Itse kysymykseen siis:Osaako kukaan sanoa,että vaikuttaako ostohinta kuinka paljon/mitenkään siihen,että olen pyörän ostanut liikkeestä 3vkoa sitten ja se on rahoitusyhtiön nimissä?

Tosiaan soittivat mun ER-6f:stä autovahinko keskuksesta ja olivat sitä,mieltä että lunastukseen menee.:itkupilli:

Eivät kertoneet vikoja sen enempää,mutta kysyin,ni vaihteistossa ilmeisesti ei vikaa ole (eivät tosiaan olleet sitä ajaneet,mutta kuulemma vaihteet toimivat)

Lunastushinnasta eivät sanoneet vielä mitään,vaan lupasi selvittää ja palata huomenna asiaan.
Mietin,että varmaan on järkevintä maksaa itse omavastuu ja hankkia joko uusi pyörä/korjauttaa vanha,jotta pääsisin vielä tänä kautena ajamaan.Mulla on siis kasko pyörässä ja omavastuu olis se 600e

Poliisi kun sanoi,että tutkimuksiin (kun vastapuoli kiistää syyllisyytensä) voi mennä parikin kuukautta.:sad3:

Itse kysymykseen siis:Osaako kukaan sanoa,että vaikuttaako ostohinta kuinka paljon/mitenkään siihen,että olen pyörän ostanut liikkeestä 3vkoa sitten ja se on rahoitusyhtiön nimissä?

Eiköhän siihen pyörän korvaushintaan vaikuta enemmän kyseisten pyörien yleinen hintataso eikä pyöräliikkeen ns. ylihinta.

Eli todnäk persnettoa tulossa.

No,mitä mä katoin niin 4000e olis noi pyörät yksityisellä myynnissä ja liikkeessä kuulemma halvin tollanen pyörä olis kalliimpi ku mitä ite maksoin...

Eli sillä tiedolla jos mennään,ni ei tule persnettoa 😀

Viimeksi muokattu:
No,mitä mä katoin niin 4000e olis noi pyörät yksityisellä myynnissä ja liikkeessä kuulemma halvin tollanen pyörä olis kalliimpi ku mitä ite maksoin...

Selvä, korvaus tulee käsittääkseni yleisen hintatason mukaan.

Ne näkee mitä oot maksanu siitä pyörästä ja yrittää ensin tarjota alakanttiin. Elä taivu ekaan tarjoukseen vaan koita saada omas pois. Paljoo ei voi hintakaa tippua maksetudta kun et kilsojakaan paljoo tainnu keretä lisätä.

Ne näkee mitä oot maksanu siitä pyörästä ja yrittää ensin tarjota alakanttiin. Elä taivu ekaan tarjoukseen vaan koita saada omas pois. Paljoo ei voi hintakaa tippua maksetudta kun et kilsojakaan paljoo tainnu keretä lisätä.

Joo,en tosiaan suostu alempaan hintaan,ku mitä ite maksoin!Hyvä Karkov,et oot samoilla linjoilla.
Eikös sulla kans joku pyörä oo menny lunariin,mitä sen kans kävi?
Sanoin sille äijälle jo sen hinnan,ku jotain kautta se olis kuitenkin sen saanu selville.

Mietin vaan sitä,et jos tarjoo ihan liian vähän ni voisin sit joko a)korjauttaa liikkeessä omavastuulla tai b)jos ei pahasti muuta kuin kosmeettista vikaa (naarmut katteissa ja vaihdelaatikossa)ni jos joku osais fiksaa ni ottaisin korjaus rahaa ja maksais tekijälle ja silleen...

Joo,eipä niitä ehtiny hirveesti niitä kilsoja kertyä...:sad:

Korjauttamisessa sit se et sinne voi jäädä jotain "piilevää vikaa" korjaamatta ja sitä pyörää pn todella paljon vaikeempi sit aikanaan myydä kakskilpisenä lunarista korjattuna. Ja joo keväällä ajoin yhen Z1000:n lunariin. YV:llä tms lisää siitä.

Juu se korvaussumma, mitä ne ehdottelee on tosiaan neuvoteltavissa, eli ei kannata tyytyä ekaan hintaan mikä tulee..

Nimim. Jälkiviisaana

Vakuutustarkastaja oli ainakin jotain kautta saanut selville mitä omasta pyörästäni maksoin. Ja maksoin vieläpä käteisellä erisumman kuin nettimotossa, tiesi silti. Eli todennäköisesti vakuutustarkastaja katsoo Maden pyörän nettimoto ilmoituksen ja/tai soittaa liikkeeseen mistä oli ostanut ja liike kertoo myyntihinnan.

En siis tyydy muuta kuin siihen.mitä itse maksoin!:WAZAAP:

Saahan sitä sanoa mitä haluaa, mutta fakta on että pyörän hinta katsotaan ihan muualta kuin siitä liikkeen kuitista. Muuten olisi aika hyvä businestä ostaa "kaverilta" ylihintaan pyörä ja vetäistä se sopivasti traktorinkeulaan. Toki jos liikkeen kuitti vastaa yleistä hintatasoa (pyörän arvo) niin silloin korvauskin täsmää. Jos pyörän myynti-ilmoitus löytyy tai saa muuten tietoa tuoreesta kaupasta niin etenkin jos kauppa on tehty ns. hyvään hintaan verrattuna esim edeltävän vuoden keskihintoihin niin varmasti mieluummin korvaavat "kuittihinnan".

Vakuutusyhtiöllä on Grey Hen yms tietokannat käytössä, josta katsovat sen keskimääräisen arvon niillä kilometreillä ja iällä. Sen jälkeen jollain hattuvakiolla sopeuttavat sinun kohdalle. Jos olet erityisen arvokas asiakas niin voivat korvata jopa avokätisesti.

Hienoa!Kiitos vinkistä!
En siis tyydy muuta kuin siihen.mitä itse maksoin!:WAZAAP:
Siitä on hyvä lähteä liikkeelle. Entisen pyörän lunastus summa oli neuvottelujen jälkeen se hinta mitä siitä ois saanu jos ois myyny ennen vahinkoa. Sit siitä vahingosta about 1,5kk nii uus pyörä ajossa ja kun siellä etelässä on ajokelejä vielä joulukuussa nii ei tuu kiirettä 🙂

No voihan morjens , joko sä sen kaadoit

Voi ja voi . Tuliko sulle pipiä .

Ps. Pyöriä on kaupat täynnä

Joo ja oman kokemuksen mukaan kannattaa myös kertoa jos on pyörän sattunut vaikka huoltamaan tms. ja siitä on kuitti tallella. Ainakin autopuolella vaimon tunarointiin tuli korotusta ihan kiitettävästi kun oli edellisellä viikolla vaihdattanut jakoremmin ja muutenkin huollattanut 1500e:lla ennenkun päätti osua kaiteeseen. :rakastunut:

Mutta kuten joku totesikin niin pyöriä on nettimoto täynnä ja pääasia että kuski säilyi kunnossa

Itselläni lunastus hinta oli se mitä liikkeeseen pyörästä maksoin. Yhtiöstä nimen omaan sanottiin, että kun pyörä ostettu vain 2kk aikaisemmin niin lunastavat osto hinnalla.

No voihan morjens , joko sä sen kaadoit

Voi ja voi . Tuliko sulle pipiä .

Ps. Pyöriä on kaupat täynnä

Kyllä vain.Näin pääsi käymään 🙁 Idiootti kotelo kuski mun edessä veti liinat kiinni Kehä 1 rampilla tyhmän ohitus yrityksen (yritti ohittaa toista koteloa,mut ei vissiin tehot riittänyt ja/tai toinen kotelo kuski viel kiihdytti ni tää urpo ei päässy ohi) vaan palas takasin samalle kaistalle ja ilman näkyvää syytä veti liinat kiinni ja sen perässä jarrutin väistin ja vedin lipat.Vauhtia oli n.60-70km/h
Itse säästyin pelkillä mustelmilla ja mitä nyt paikkoja särkee,et sinänsä mulla kävi hyvä tuuri.:jpstyle:

Viimeksi muokattu:
Back