• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörä ostettu liikkeestä 3vkoa sitten ja lunastukseen.Vaikuttaako hintaan miten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Made
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä vain.Näin pääsi käymään 🙁 Idiootti kotelo kuski mun edessä veti liinat kiinni Kehä 1 rampilla tyhmän ohitus yrityksen (yritti ohittaa toista koteloa,mut ei vissiin tehot riittänyt ja/tai toinen kotelo kuski viel kiihdytti ni tää urpo ei päässy ohi) vaan palas takasin samalle kaistalle ja ilman näkyvää syytä veti liinat kiinni ja sen perässä jarrutin väistin ja vedin lipat.Vauhtia oli n.60-70km/h
Itse säästyin pelkillä mustelmilla ja mitä nyt paikkoja särkee,et sinänsä mulla kävi hyvä tuuri.:jpstyle:

Pikaisella arviolla menee liikennevakuutuslain nojalla sinun piikkiisi.
Kerro vielä montako metriä tai sekuntia etenitte peräkkäin sen jälkeen kun auto oli jo vaihtanut kaistaa samalla ajokaistalle?
Tapahtuiko tämä kaikki kehälle johtavalla tai kehältä pois johtavalla rampilla?
Onko molemmilla sama vakuutusyhtiö?

Tossa on se negatiivinen juttu et vähentävät omavastuun, yritä saada se pois siltä edellä ajaneelta urpolta. Tutkintapyyntö poliisille.

Oma kokemus lunastuksesta on, että yrittävät ostaa mopoa reilulla alihinnalla. Josta sitten lähdetään tappelemaan hinnasta.
Joten selvitä moposi oikea arvo, ja samoin mitä vastaavat netissä maksavat.

Kyllä vain.Näin pääsi käymään 🙁 Idiootti kotelo kuski mun edessä veti liinat kiinni Kehä 1 rampilla tyhmän ohitus yrityksen (yritti ohittaa toista koteloa,mut ei vissiin tehot riittänyt ja/tai toinen kotelo kuski viel kiihdytti ni tää urpo ei päässy ohi) vaan palas takasin samalle kaistalle ja ilman näkyvää syytä veti liinat kiinni ja sen perässä jarrutin väistin ja vedin lipat.Vauhtia oli n.60-70km/h
Itse säästyin pelkillä mustelmilla ja mitä nyt paikkoja särkee,et sinänsä mulla kävi hyvä tuuri.:jpstyle:

Tuolla näkee jatkuvasti niin käsittämättömiä "suorituksia", että kilometreillä ja kokemuksellakin
saa olla välillä ihmeissään.

Noiden erilaisten "huippusuoritusten" toteennäyttö onkin sitten viimekädessä varsin hankalaa.

Ei kannata ihmetellä jo ihan yleiseksi käytännöksi muuttunutta tapaa ajella jatkuvasti
kamera päällä..... muuallakin kun villissä idässä.

Tuolla näkee jatkuvasti niin käsittämättömiä "suorituksia", että kilometreillä ja kokemuksellakin

Noiden erilaisten "huippusuoritusten" toteennäyttö onkin sitten viimekädessä varsin hankalaa.

Ei kannata ihmetellä jo ihan yleiseksi käytännöksi muuttunutta tapaa ajella jatkuvasti
kamera päällä..... muuallakin kun villissä idässä.

Olen vähän reilut 60tkm vuodessa tienpäällä erilaisilla kulkupeleillä ja noita käsittämättömiä "suorituksia" näkee itse asiassa hyvin harvoin, ehkä sitten enemmän ajavat kohtaavat näitä enemmän, mene ja tiedä.

Tämän tapauksen osalta ei tossa ole mitään ihmeellistä autoilijan osalta tapahtunut ainakaan omasta mielestä. Autoilija on yrittänyt ohitusta ja syystä tai toisesta epäonnistunut siinä, tämän jälkeen on jarruttanut voimakkaasti ja palannut omalle kaistalleen. Jos motoristi ajaa auton takaluukussa kiinni välittämättä turvavälistä eikä osaa jarruttaa moottoripyörää, niin näinhän siinä käy. Toki en tapausta nähnyt, mutta olis oikein hieno kuulla myös vastapuolen näkökanta tapahtuneesta. Mutta koska ollaan prätkäfoorumilla, niin väliäkö tuolla, autoilijahan se on aina viimekädessä syyllinen kaikkeen.

Videokuvasta olisi varmasti hyötyä riitatilanteissa kun on sana sanaa vastaan, mutta onneksi Suomen liikenne on vielä sen verran turvallista, että uskaltaa ajella ilman kameraakin.

Mitä enemmän on ajokokemusta sitä paremmin osaa ennakoida tilanteita! Itse ainakin pyrin 10 sekunnin sääntöön (joka kaupunkiliikenteessä on lähes aina mahdoton). Ja tällä tavalla kun ammattilaisena liikenteessä ajelee (10v taksikuskina) ei mikään juurikaan enää yllätä ja lähes kaikki liikenteessä tapahtuva on normaalia.

Niin kuin hirven väistö täysjarrutuksella viereiselle kaistalle (ilman vilkkuja?), ja sitten vollotetaan että takana tulija varmaan näpläsi kännykkää, kun tuli hanuriin? Kännykän näpräys varmaan tässäkin syynä...

Korjauttamisessa sit se et sinne voi jäädä jotain "piilevää vikaa" korjaamatta ja sitä pyörää pn todella paljon vaikeempi sit aikanaan myydä kakskilpisenä lunarista korjattuna. Ja joo keväällä ajoin yhen Z1000:n lunariin. YV:llä tms lisää siitä.

Piileviin vikoihin en ota kantaa - niitä kun hyvinkin voi jäädä.

MUTTA tuo kaksikilpisyys, ota selvää asioista ennenkun puhut niistä kiitos.
Se lunariin meneminenhän on käytännössä sitä että ne osataa sulta pyörän, kunnes ne on sen ostanut se on sun omistuksessa - joten jos otat rahan ja korjaat itse se säilyy yksikilpisenä. Jos myyt lunastukseen sen ja menee AVK:lle ja sieltä joku ostaa niin sitten on kaksikilpinen.
Eli toisin sanoen ns yksikilpistä vekotinta ostaessa et voi tietää oikeesti montako kertaa kaaduttu ja korjattu omaan budjettiin/saatu korvaus ja korjattu sillä.
Lisäksi joskus palauttaa kilvet konttorille kun pyörä menee syssllä seisontaan, joloinka pyörä voi hyvinkin olla useampikilpinen vaikka se ei ole kertaakaan käynyt kyljellään...

Tämän tapauksen osalta ei tossa ole mitään ihmeellistä autoilijan osalta tapahtunut ainakaan omasta mielestä. Autoilija on yrittänyt ohitusta ja syystä tai toisesta epäonnistunut siinä, tämän jälkeen on jarruttanut voimakkaasti ja palannut omalle kaistalleen. Jos motoristi ajaa auton takaluukussa kiinni välittämättä turvavälistä eikä osaa jarruttaa moottoripyörää, niin näinhän siinä käy.

Made kirjoitti, että autoilija palasi ensin omalle kaistalleen ja jarrutti vasta sen jälkeen.

Niin tai näin, aina kahden auton ollessa peräkkäin tai rinnakkain, on syytä varautua siihen, että kohta toinen singahtaa johonkin suuntaan tai kulkuvauhdissa tapahtuu radikaali muutos. Varsinkin risteyksissä ja liittymissä.

Kyllä nuo ihme suoritukset pistää tuolla silmiin aika paljon. En tiedä ajanko itse päin vittua, mutta välillä tuntuu että kerään niitä ympärille....
Tuosta kaksikilpisyydestä, onko sillä niin väliä. Niin jos ei ole korjattu oikein

KEn tiedä ajanko itse päin vittua, mutta välillä tuntuu että kerään niitä ympärille....

Toisille sattuu... Pojanpojalla meni juuri viides kännykkä vuodenvaihteen jälkeen. Eilen jäi uimatta, kun vaadittiin shortsien vaihtoa uimahoisuihin. Tänään ei keretty vaatimaan, niin meni kännykkä taskussa uimaan:kääk: "Vahinkoja" kuulemma sattuu, sanoi vaimo...

Toisille sattuu... Pojanpojalla meni juuri viides kännykkä vuodenvaihteen jälkeen. Eilen jäi uimatta, kun vaadittiin shortsien vaihtoa uimahoisuihin. Tänään ei keretty vaatimaan, niin meni kännykkä taskussa uimaan:kääk: "Vahinkoja" kuulemma sattuu, sanoi vaimo...

Tuossa kohtaa jäisi ilman puhelinta:)-:)-:)-:)-:)-

Back