• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörä provosoi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ron Jeremy

New member
No nyt taas tulee hienoa aihetta... Se pari viikkoa mitä oon ajellut K1:llä ja muistelen viimekesän loppua 9R:llä niin tuntuu että pärrä oikein pakottaa ajamaan kovempaa kuin pitäis. Tiedän että se on korvienvälissä se kaasukahvan kääntö. Jotenkin vaan pitää niitä fiilareita saada. Yksi tuttuni möi pois 1000RR:n kun alkoi tuntua että pyörä provosoi liikaa kovaan ajoon. Oikein mietityttää mitä kesä tuo tullessaan kun vauhti tuntuu maistuvan. Enkä muuten tarkoita mitään älyttömiä nopeuksia pelkästään. Olen jopa ihan puolivakavasti ruvennut harkitsemaan että pitäisi kokeilla enskailua jos se tyydyttäisi samallalailla turvallisemmin. Tää on vaikea laittaa sanoiksi, ehkä joku tajuaa
nixweiss.gif
Kiitoksia ei mitään kukkahattu/vittuiluvastauksia
smile_org.gif

En tiedä provosoiko minulla mitä olen pyörillä ajanut/testannut, se on vain se voiman tunne (25kW
biggrin.gif
) siellä jalkojen välissä kun tietää että tästäkin voisi pyyhkäistä jonosta ohi ettei mitään. Saas nähdä mitä tapahtuu kun oikeasti tehokkalla pyörällä saa ajaa
crazy.gif

Juu samoja ajatuksia, ite ajattelin vaihtaa nakuks jos se ees vähän rauhottais menoa ennenkun sattuu jotain. Enskailu ois kans kiva vaihtoehto, mut ei viittis katupyörästä luopua.

biggrin.gif
Ton takia mä käyn varttia ja nopeusajoja ajamassa, että enimmät halut lähtee... Niin ja samalla tulee todettua kuinka p*ska kuski oikeesti on
biggrin.gif
biggrin.gif
Ei tartte sit liikenteessä pullistella
tounge.gif

Näinhän toi on..
confused_orig.gif

Siksi itsellä on noita tuhnuja, joilla voi käydä palauttamassa kuskin taas maanpinnalle tähän sääntöjen maailmaan. Tossa pari päivää sitten alkoi taas tuntumaan, ettei toi 10r kiihdy mihinkään..
tounge.gif

Ei muuta kun viikko jollain alle 100hp pyörällä ja taas maistuu.
Radalle pitäis mennä ajamaan, niin riittäis se 50 heppaakin.. ja kun naiset ja lapset kyykyttäis mutkissa, niin olisin taas nöyrää poikaa...
wink.gif

...just tuon takia en vanhoilla päivillä harrastusta uudelleen aloittaessa kyykkyä mietinyt sekuntia pitempään, kävin kyllä koeajolla kohtuutykillä...mutta päädyin nakuun, ainakaan kovin pitkiä täyskaasuvetoja ei sillä viitsi...vauhdin tuntu irtoaa vähemmälläkin...reaktiokyky ei varmaan riittäis enää liki kolmensadan vauhteihin yleisillä teillä niinkuin ennen...eikä hulluntuurikaan.
062802moto_prv.gif

Eipä toi nakuun vaihto oikein rauhottanu tota menoo... Ennemminkin toistepäin!
biggrin.gif
Uus mopo lähestulkoon pakottaa pahennuksenaiheuttamiseen, mutta ei se mitää. Pääasia että on hauskaa!
sport05.gif

Sitku tää on vielä niin vakavaa että DVD maku on Man saarta, Kyöstiä, Turborideria+kaiken maailman autobahn videoita ja Nick Slicksiä tms. Sen veraan olen vanha ja viisas
tounge.gif
ettei bomberi/temppuilu-osasto kiinosta yhtään. Onhan tää varmaan turhaa jauhamista, mutta olen huomannut että alkanut turhan vauhdikkaasti tää kausi
sad_orig.gif
varmaankin myös uuden pyörän syytä.

En tiedä provosoiko minulla mitä olen pyörillä ajanut/testannut, se on vain se voiman tunne (25kW
biggrin.gif
) siellä jalkojen välissä kun tietää että tästäkin voisi pyyhkäistä jonosta ohi ettei mitään. Saas nähdä mitä tapahtuu kun oikeasti tehokkalla pyörällä saa ajaa
crazy.gif
Ei ehkä kannata edes kokeila jos piikin hepatkin saavat aikaiseksi tuommoisia tuntemuksia.

Alkuperäiselle kysyjälle suosittelen nakun ostamista! Itse ainakin löysin ajamisen ilon uudestaan ilman että vauhtia tarvitsi olla... no liian paljon liikaa
biggrin.gif

Provoilu loppui ainakin mulla kun mutkan takana odotti maija parkissa. Onneksi kerkesin jo höllätä mutta lähellä oli.
talktohand.gif
Avoin alue ja hyvä näkyvyys niin johan alkaa olkapäällä piru tökkimään.

Voisko tälläkin olla osuutta asiaan, että ajokausi on alussa vielä niin on ku varsa laitumella, näin verrannollisesti. Ja ku ajotaidot talven jälkeen ehkä ei niin hyvät niin paha yhdistelmä. Kyllähän se varmaan rata-ajo ja lentokenttäkiiharit saa maan pinnalle
biggrin.gif
Sinne pitää mennä itsekin.

Hieman samoja aatoksia on uinut minunkin kypärän sisälle. Itse olen kuvitellut vaihtoa isoon kustomiin. Lähtisi kohtuu rivakasti, mutta ei viitsisi/pystyisi ajelemaan pitkään kovia vauhteja.

Hieman samoja aatoksia on uinut minunkin kypärän sisälle. Itse olen kuvitellut vaihtoa isoon kustomiin. Lähtisi kohtuu rivakasti, mutta ei viitsisi/pystyisi ajelemaan pitkään kovia vauhteja.
Kaveri osti just ton takia isomman custom, eikä mitään spo rttimopoa... Hyvinhän se korttin näytti silläkin lähtevän
lookaround_orig.gif

yhtenä monista syistä hommasin tuon vauhtihulluuden vastapainoksi ja sakkojarruksi sellaisen perävaunun. tietysti kuljetus- ja yöpymiskyky oli ensiksi mielessä tässä tapauksessa, mutta vauhtien hilliintyminen tuli kaupan päälle sopivasti. jo monta sakkoa säästynyt kärryineni ajaessa.

Toi on yksi syy miksi olen vältellyt FJR:n ostoa ja ajan edelleen tuhnu R1100RT:llä. Ei paljon tehot liikuta tuota massaa.

tuntuu että pärrä oikein pakottaa ajamaan kovempaa kuin pitäis. Tiedän että se on korvienvälissä se kaasukahvan kääntö. Jotenkin vaan pitää niitä fiilareita saada. Yksi tuttuni möi pois 1000RR:n kun alkoi tuntua että pyörä provosoi liikaa kovaan ajoon.
Samoja fiiliksiä koettu. Aina kun tekee periaate päätöksen, että nyt muutun teiden ritariksi
talktohand.gif
niin ei kerkee, kun pihatieltä ja voisi pyyhkiä päätöksillä ahteria.
sad_orig.gif
On nuo kilo kyykyt nykyään vaan niin vietävän provosoivia kaluja (aikasemmilla pyörillä ei ollut samallaista provokatiivistä vaikutusta), että on jopa käynnyt mielessä onko tollaisella tosiaan kovin terveellistä liikuskella pitkänpäälle
confused_orig.gif
Tietty kasvun paikka, mut toisaalta mitä järkee kun ei edes ykkösellä pääse kokeileen tehoja noin niiku laillisesti
tounge.gif

Nyt on alla bemarin R1100S, kohtapuoliin siirrytään takaisin ensimmäiseen omistamaani mopoon, hondan CB500 - 25kw kuristettuna. Tehot vähenee noin 70%lla, mutta ei haittaa. Olen siihen lopputulokseen tullut, että hitaalla prätkällä on hauskempaa ajaa kovaa kuin nopealla hiljaa. Nakupyörä rajoittaa myös hyvin vauhteja (130km/h huipuista puhumattakaan) ja jotenkin siinä on enemmän fiilistä kuin katetulla pyörällä ajellessa.

Välillä tulee kyllä ihmeteltyä, kun lukee ihmisten mielipiteitä siitä, miten kuussatkut sporttipyörät on nuhasia, liian nuhapumppu matkailuun yms, hakekaa kaupasta suoraan tonninen. Voin todistaa, että 33 heppanen kaksisylinterinen mopotin on ihan hauska laite, ja ihan kivasti kuljettaa myös munlaista satakilosta örmyä esimerkiksi Norjaan ja takaisin =)

biggrin.gif
Ton takia mä käyn varttia ja nopeusajoja ajamassa, että enimmät halut lähtee... Niin ja samalla tulee todettua kuinka p*ska kuski oikeesti on  
biggrin.gif

biggrin.gif
Ei tartte sit liikenteessä pullistella  
tounge.gif
Mutterilla kuultua:

Kaksi pyörää saapuu paikalle, ja parkkeeraamisen jälkeen kuskit juttelevat.
-Tulipa vaihteeksi ajettua vähän reippaammin.
-Joo, taitaa olla taas liikaa aikaa edellisestä ratapäivästä. Vilkasin mittaria Korson rampissa ennen motaria, 265 oli taulussa.

Elikkäs menkäähän radalle jos ajohaluja tuntuu olevan
smile_org.gif

Antakaa palaa vaan, siellä on kyllä tyhjää baanaa missä päästää  
smile_org.gif

Ihan turhaan yrittää itselleen pitää moraalisaarnaa kaahamisesta yleisellä tiellä. Se on ihan normaalia, että prätkällä haluaa ajaa välillä reippaasti.

Mulla on ainakin prätkä sitä varten, että sillä ajetaan lujaa kun tilaisuus tulee. Kadulla, radalla ja varttimaililla jne.. Köröttelystä ei saa sitten yhtään mitään irti, sen teen ennemmin autolla..

Kyllä se on nimenomaan tuo kovaa ajaminen kun prätkällä kiehtoo, en yritä yhtään kierrellä. Kukkahatutkin päästelee välillä, eivät vaan myönnä sitä!

Kohta taas pärrällä töihin, toivottavasti joku ramppi on sen verran tyhjä, että pääsee edes vähän vääntämään  
smile_org.gif

Back