Pyörä todella kokeneelle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GuessWho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GuessWho

Mopoton ja veneetön mies
Täällä opastetaan kivasti, joskin toistuvasti uusia mopoilijoita pyörän hankinnassa. Miksi ei siis voisi kysyä samaa jos takana on jo 35 vuotta kakspyöräisiä. Ajettu on matkalehmillä, kyykyillä, nakuilla, crosseilla, enskoilla, kustomeilla, koptereilla, kilvettömillä, skoottereilla ja trikeilla. Kokemusta on runsaasti asfalttiradoista, kuraspooreista, hiekkateistä, mutkapätkistä, motareista ja korttelirallista.

Merkkejä on ollut Gagivasta, Harrikan kautta Kotariin ja koko japanialaisten skaala. On jo ollut vaparia ja ahdettua, kakstahtista ja nelikkoa, ykspyttystä, twiniä, rivinelkkua...

Mitäs nyt ? Jotain uutta olis nasta kokea. Edellytyksinä on toimiva alusta, hyvä ajogeometria, tarpeeksi ruutia, puhuttelevat äänet, loistava ajettavuus ja joku lievä arvonpito ja uushaluttavuus että kikottimesta pääsee joskus irtikin.

Voimaa pitää olla mutta se ei saa houkutella liikaa hullutteluun, koska poliisi.

Auttakaa nyt orpolasta keksimään että mitäs seuraavaksi ? En löytänyt vastaavaa ketjua hauilla joten pakko kysyä suoraan.
 
Listallasi ei ollut V4 sta, joten tarjoankin hyvillä: äänillä, ruudilla, alustalla ja ajettavuudella... Aprilia V4R Tuono / RSV4. :grin:
 
Valitse pyörä pelkästään ulkonäön perusteella ja käytä sitä aivan erilaiseen ajoon, kuin mihin se on suunniteltu!

Customilla radalle ja metsäteille! Ovat kuulemma hyviä ajaa.

Ducati Diavel! Ei kylläkään ole customi eikä edes hieno ja ajoasento väärin. Muilta osin kriteerit täyttyy enkä keksi lyhyen koeajon jälkeen muuta pahaa sanottavaa. Voima saattaa houkutella :dunno:
 
Mä oon aikalailla samassa veneessä. Tosin Harrikoita olen vaan ajanut, enkä sellaista edes halua omistaa. Enkä ihan heti edes ajaa. Eikä oikein mitään muutakaan jonka ajettavuus on tourinkilehmä tai huonompi. Eikä rivinelkuissa ole pitkään aikaan ollut omistamisen iloa vaikka se varmasti paras konstruktio onkin.

Panokalle on aivan mielettömän upea mopo, mutta muualla kuin radalla ja Alppireissuilla käyttökelvoton kapine. Se vaan huutaa hulluttelemaan tavalla joka johtaa ajoluvan välittömään menetykseen sekä usean tonnin sakkoihin.

Olen ihan vakavissani harkitsemassa xDiavelia. Tosin siinäkin tuota ruutia on sikailuun aika kivasti, mutta katteettomana ehkä kuitenkin maltillisemmin ajettava kuin esim Pani. 1290 Duke kai pitäs olla hyvä, mutta sen muotoilu ei kyllä puhu mulle. En uskalla mennä koeajamaan xDiavelia, niin hyvältä se näyttää ja kylmätyypit messuilla tuntuivat.
 
Tai sit tommonen MV Agusta Brutale Dragster RR

1932312_10152654936418855_3675499189518498677_n.jpg


:paikallatuulee:
 
Se kuka väittää tietävänsä jotain moottoripyöräilystä, niin voisi kokeilla 80-luvn 500 kuutioista crossipyörää, siis jos saa sen edes käyntiin...

Siinä on kaikkien äijäpyörien äiti.
maico%20490%20alpha%2001.jpg
 
Täällä opastetaan kivasti, joskin toistuvasti uusia mopoilijoita pyörän hankinnassa. Miksi ei siis voisi kysyä samaa jos takana on jo 35 vuotta kakspyöräisiä. Ajettu on matkalehmillä, kyykyillä, nakuilla, crosseilla, enskoilla, kustomeilla, koptereilla, kilvettömillä, skoottereilla ja trikeilla. Kokemusta on runsaasti asfalttiradoista, kuraspooreista, hiekkateistä, mutkapätkistä, motareista ja korttelirallista.

Merkkejä on ollut Gagivasta, Harrikan kautta Kotariin ja koko japanialaisten skaala. On jo ollut vaparia ja ahdettua, kakstahtista ja nelikkoa, ykspyttystä, twiniä, rivinelkkua...

Mitäs nyt ? Jotain uutta olis nasta kokea. Edellytyksinä on toimiva alusta, hyvä ajogeometria, tarpeeksi ruutia, puhuttelevat äänet, loistava ajettavuus ja joku lievä arvonpito ja uushaluttavuus että kikottimesta pääsee joskus irtikin.

Voimaa pitää olla mutta se ei saa houkutella liikaa hullutteluun, koska poliisi.

Auttakaa nyt orpolasta keksimään että mitäs seuraavaksi ? En löytänyt vastaavaa ketjua hauilla joten pakko kysyä suoraan.

Se on kuule sellainen peli jossa on kaikkien kohtuudella vaatimiesi ominaisuuksien lisäksi muutama hieman
hankalammin toteutettava.....

Tärkeimpänä se, että virkavalta jähmettyy suolapatsaaksi lähestyttäessä, sulaa vartin kuluttua, eikä
tapahtumasta jää mitään muistikuvaa tai tallennetta.

Sitten on tietty nämä.... painaa 120 kg tai 220 kg.... ihan kulloisenkin tarpeen ja tilanteen mukaan.
Ajotilanteen ja suoritteen mukaisesti vauhdissa muuntuva rengastus.
..... + erinäinen määrä "muuta vastaavaa mukavaa" :;):.

Voi olla, että se vanha ihmeidentekijä, jonka paluusta on kovasti puhuttu rapiat 2000v,
tärähtää taas kehiin ennen kuin sulle(kaan) enää sitä täydellistä yleiskonetta mistään löytyy :grin:.

Kyllä se montaa muutakin vituttaa, että ei aina voi voittaa....
Sen vielä kestää, ettei voi voittaa aina, ja vaikka ei edes joka kerta.....

Mut siitä ei vaan millään pääse yli, ettei aina voi voittaa edes itseään....
ja tyytyä hopeaan.... :;):.
 
Se kuka väittää tietävänsä jotain moottoripyöräilystä, niin voisi kokeilla 80-luvn 500 kuutioista crossipyörää, siis jos saa sen edes käyntiin...

Siinä on kaikkien äijäpyörien äiti.
maico%20490%20alpha%2001.jpg

Faija on vissiin sitte vastaava Yammu :D.

Ehkä kaikki ei sitte kuitenkaan ennen ollut paremmin.....
Äijät oli vaan HULLUMPIA :D.
 
Aloittaja on jo sen verran keski-ikää nähnyt ja kookkaaksi kasvanut joten mites olis tyylikäs pyörä tällä kertaa, Californialla auringonlaskuun... :jpstyle:
moto-guzzi-california-1400.jpg
 
Olen aika huono sanomaan tähän mitään, vedoten omaan kokemukseeni prätkäilyssä. Voisin kuitenkin heittää ilmoille idean jostain vimpan päälle rakennetusta caferacesita. Uskon, että täsmää arvonpito, äänimaailma, tarvittava teho (mutta ei ehkä liikaa). Hyvin pidettynä uushaluttavuutta ja kysyntää luulisi olevan. Ajoergonomia ja alusta on näissä varmasti pyöräkohtainen, mutta josko sieltä löytyisi hyvääkin!
 
Pari kertaa on käynyt mielessä joku 390rc:n tyyppinen laite. Sillä voisi ottaa siviililiikenteesäkin edes muutaman sekunnin revityksiä täysillä pyörän silti pysyessä tiellä ja kortin taskussa. Kaarteissakin voisi avata vähän huolettomammin, ja pa-kulut,vakuutukset yms. olisi maltilliset. Absoluuttisella suorituskyvyllä ei tunnu (enää) olevan merkitystä. Ehkä tulee tollasta vielä joskus kokeiltua.
 
Prätkäilyä takana vasta 29v ja vielä pieni tauko välissäkin....mutta mulla on vahvistunut käsitys että tarviin kaksi pyörää. Ja molempien päälle tarvii sopia tarvittaessa 2 täysikasvuista ihmistä ja oltava ehdottomasti ruiskupelejä.
Ensimmäinen on se jolla voin ajaa mukavan sporttisesti mutta riittävien kamojen kanssa kymmenen-kakstoista tuntia pikitietä ilman sen kummempia kiropraktikkoja ajokaverina. Ja toistaa tuon tarvittaessa muutaman päivän ajan. Mukana tarvii kulkea kolme laukkua ja rekan ohi pitää päästä nopsaan. Ja ehdottomat valinnat ovat sähköpleksi ja kardaani sekä se että pyörässä ei tarvita peruutusvaihdetta.
Toinen on se jolla ajellaan mökille leikkaamaan nurmikot ja ajellaan joko asfalttia tai soratietä mennentullen. Tällä ei tarvitse päästä rivakasti minnekkään mutta tuon 150 kilometriä suuntaansa täytyy pystyä satulalla oleilemaan ilman tuskaa. Ehdottomat vaatimukset enemmän sylintereitä kuin 1, pleksi ja senkokoinen takalaukku että sopii riittävästi kamaa ja 5 litran bensasäiliö.
Ensimmäisenä noista on tällä hetkellä FJR, toista ei vielä ole...mutta harkinnassa dl650, transalppi tai joku vastaava jokusen vuoden päästä
 
Back
Ylös