Pyörää ostamassa..mitä tulee tarkastaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Wii

New member
joo eli ensi pyörän osto hetki on lähellä..mutta apua kaivataan..oletetaan että pyörä ostetaan yksityiseltä henkilöltä joka sanoo että pyörä on kunnossa..mutta mihin kannattaa kiinnittää huomioo/tarkistaa kun on pyörää ostamassa noin niiku pyörän kunnon puolesta?ja mitä kannattaa kysyä? ja oon pyöräks miettiny kawa:n zxr750 vm.90 et jos tulee jotain mieleen niin tietoa otan onnellisena vastaan.KIITOS

T:
withstupid.gif

joo eli ensi pyörän osto hetki on lähellä..mutta apua kaivataan..
Ota mukaan ainakin yksi henkilö, joka Oikeasti tietää pyöristä ja jolla on oikeasti kokemusta: tekniikka, heikot kohdat, perushuoltokohdat, käyntiäänet, perstuntuma pyörään ajolenkillä jne. Maksa vaikka viiskymppinen tai satanen jollekin ammatilaiselle, niin säästät mahdollisesti satasia tai tonneja ja ainakin säästyt armottomalta vi....kselta, jos jotakin pöllöä tapahtuu muutaman päivän sisällä.

Tämän vuoksi olen ostanut pyöräni liikkeistä, sillä silloin kuluttajasuojalaki on takana (ellei pyörää osta firman nimiin). Mielummin maksan päälleppäin täysin samanlaisesta kamppeesta muutaman satasen enemmän liikkeeseen. Tämä on vain MHO.

PPK

ah..aika paljon lontoota tähän aikaan yöstä ehkä jopa liikaa..mutta kiitos! ja lisää otetaan vastaan.

062802moto_prv.gif
liike on monesti turvallisempi, mutta ei niitä kauppoja aina hinnankaan puolesta kannata siellä tehdä mutta...kuten edellä jo sanottu, ota mukaan joku joka ymmärtää asian päälle.

Viime kesänä on hankittu pyöriä monelle frendille ja aina ollut mukana muutakin kuin ostaja niin ainakin tuntuu siltä että paremmin on kerrottu myös viat koska osahan niistäkin on semmosia mitä jopa kannattaa ite laittaa kuntoon jos pyörässä on muuten systeemit ja hinta kohdillaan. Viime kesän ostoksista ei yksikään ole vielä levinnyt tai pahemmin renannut joten ihan hyviä kauppoja on tullut tehtyä.

Tuon ikäisessä pyörässä voi jo olla jos mitä vikaa... Huoltohistoriaa tuskin löytyy kovin pilkuntarkkaa.

Ensimmäinen oma pyöräni (siis ensimmäinen isompi, kevareita ei lasketa) oli karvan yli 70000km ajettu ja kuusi vuotta vanha kun sen pari kesää sitten ostin. Ensimmäisen 2000km aikana vaihtoon meni: ohjauslaakeri, etuputkien stefat, akku, ketjut ja rattaat sekä jotain muutakin mikä ei nyt muistu mieleen. Ja vaikka liikkeestä ostin niin kuluvat osathan ei tietysti kuuluu takuun piiriin. Hinnoissa toki tulivat vastaan mutta 1000e meni kuitenkin korjaamiseen. Kyllä kyrsi! Jos olisin senkin tonnin laittanut pyörän ostoon niin olisin saanut tod.näk. murheettoman ja vähän ajetun pelin. Vähän huolellisempi olen ollut sittemmin vaikkakin kun johonkin innostun niin järkevyys unohtuu.

Ja useinhan yksityinen myy pyörän juuri siinä vaiheessa kun jotain vähänkin kalliimpaa on menossa vaihtoon...

kiitos vinkeistä...lisäää otetaan vastaan..ja sehän tässä pieni ongelma on että ku ei oo oikeen ketään kaveria kuka ymmärtää pyöristä niin paljoa..

Paperit... myyjän henkilöllisyys...omistaako myyjä pyörän tai onko muuten lupa kaupata sitä... vastaako otteen numerot pyörässä olevia

Ota mukaan edes joku kaveri jolla EI OLE pyöräkuumetta. Sellainenkin kaveri todennäkösesti huomaa enemmän vikoja, kuin kovassa pyöräkuumeessa oleva. Eipä silti, pari pyörää ostin itekseni ja kolmatta mopoa olin hakemassa vaimon kanssa, joten mikäs mäkin olen ketään neuvomaan. Toisaalta suuremmilta murheilta olen onneksi säästynyt, joten ei mun kauppani oo aivan reisille menny.

nixweiss.gif

joo eli ensi pyörän osto hetki on lähellä..mutta apua kaivataan..oletetaan että pyörä ostetaan yksityiseltä henkilöltä joka sanoo että pyörä on kunnossa..mutta mihin kannattaa kiinnittää huomioo/tarkistaa kun on pyörää ostamassa noin niiku pyörän kunnon puolesta?ja mitä kannattaa kysyä? ja oon pyöräks miettiny kawa:n zxr750 vm.90 et jos tulee jotain mieleen niin tietoa otan onnellisena vastaan.KIITOS

T:
withstupid.gif
Ittelläni oli aikoinaa ZXR750L vm93. Ehdottomasti kysy myyjältä koska viimeksi venat säädetty. Toinen aloittelijalle vittumainen duuni on jo mainitut etustefat eli kato että liukuputket kuivat. Pyydä että saat mennä katsomaan pyörää niin että se on kylmänä (kokeile syyläristä että varmasti kylmä). Sit kun käytät pyörää ja ajat sillä lenkin niin kun tuut takasin niin koita käynnistää myös lämpimänä. Omassani oli vaikeuksia saada lämpimänä käyntiin ennenkuin tein venojen säädön. Varmasti hyvä pyörä ja kunnon racing ajoasento ja look
062802jumpie_prv.gif
historiaa...

Back