• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörää vaihtamassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ilca
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ilca

New member
Pyörää vaihtamassa

Olen vaihtamassa pyörää ja muutama kiinnostava löytyy lähistöltä, Suzuki GSX 750f, Kawasaki ZR-7S ja Yamaha FZS 600. Kaikki 2000-luvulta.
Olen pari kesää aloitellut ER-5:n kanssa, mutta sen kanssa on melko kamalaa ajella isoilla teillä tuulisella kelillä, ainakin omasta mielestäni. Olisi muutenkin mukava vaihtaa vähän isompaan, ensi kesänä olisi tarkoitus mennä ensimmäistä kertaa paremman puoliskon kanssa vähän pidemmälle reissulle Suomessa.

Mitä mieltä noista vaihtoehdoista, soveltuuko "reissupyöräksi" kohtalaisen kokemattomalle kuskille? Noista halvin ja vanhin on Kawa, ja kallein \ uusin Suzuki.

Erkki-97 ja Ähvä-03 on itellä ollut....ottaisin F:n.Varma peli ja kuljettaa hyvin kahtakin ja tavaroita.Ainoa - on tiuha venttiilien säätöväli (12tkm) joka nostaa huolto kustannuksia jos ei itse tee huoltoja

Kyllä toi suska on varmasti paras vääntään ja kulkeen. Mitä vääntävämpi pata, sen parempi, varsinkin kaks päällä ajettaessa:) Tietysti ajoasento on se asia mikä pitää itse kokeilla ja miettiä tykkääkö vai eikö. Sekin vasta selviää silloin parhaiten kun erehtyy hankkimaan semmosen josta ei tykkää...:thumbup:

Kaverilla on myytävänä tuollainen 30tkm ajettu zr-7s suht. edullisesti. Hyvässä kunnossa ja huollettu. Laukkusarja mukaan :) Väri hopea, laita YV:tä jos kiinnostaa :)

No jos noista nyt matkapeliä katsoo, niin kyllä se sitten tuo 750F olisi. Varsinkin jos nakupyörän heikohko tuulensuoja käy nyt liiaksi harteille. Patahan noissa pitäisi olla jokseenkin pomminvarma, joskaan en ole noista kahdesta muustakaan mitään pahaa juuri lukenut. Mitä nyt olen saanut sen käsityksen, että Kawin ilmajäähypannut eivät ole valmistajan parhaita tuotoksia, mutta tämäkin pohjaa vanhempiin pannuihin, kuin mitä ZR-7:ssa on.

Viime kädessä kuitenkin sen pyörän istuvuus omaan lapaseen ratkaisee paljon. Esimerkkinä meikäläisen hanuri, jolle ei japanialaisista ole koskaan istuneet kunnolla muut, kuin Kawasakit. Kaikissa muissa on aina ollut jokin asia väärässä paikassa; jalkatapit, stonga, tai jokin muu. Eli: käy nyt ainakin ottamassa kylmät ennen edes päätöstä edeltävää ajatusta.

Kyllä toi Kawa ja Suzuki ainakin tuntu ajoasennoltaan olevan mulle ihan ok. Tietysti koeajo on nyt jo mahdottomuus, mutta pikaisesti kokeiltuna näin oli. Huonoin penkki oli minusta Jammussa. Tosin monet haukkuvat Kawan penkkiä pitkässä ajossa, että perse puutuu äkkiä. Noh, siitä selviää tauoilla. Kuinkahan paljon tossa Kawassa auttaa ajon vakavuuteen se, että siinä on pleksi edessä? Sivukatteitahan ei ole, paljonko taas niiden puute vaikuttaa samaan asiaan?
Harmi kun ei pääse tielle kokeilemaan.
GSX noista eniten vaikuttaa tarkoitukseen soveltuvalta, on kuitenkin varmaan vakain ajaa, kun on täyskatettu. Paljon myös kehutaan. Eikä tuo venttiilien säätöväli muodostu ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi, mitähän moinen toimenpide maksaa huoltoliikkeessä \ voiko helposti tehdä itse?

Älä tee liian vaikeeta asiasta, jos pelit on hyvässä ajokunnossa kaikki, tuohon sun tarpeeseen ota Suzuki alle ja ..:orgmp2::orgmp3:

Noista 750gsxf on ihan hyvä valinta ainakin yhdeksi ajokaudeksi.

Pidemmällä jaksolla tulee vaan paha mieli ajella tommosella.

Back