Pyörän lukitseminen kotona

"niin mieluummin ajan niillä itse, kuin olen ajokaudella ilman kulkuvälinettä."

pyöriä ostaa uusia kaksi päivässä. Anna olla, vie jos on viedäkseen. jokaisella ajolenkillä on mahdollista lipata pyörä soseeksi. joten se että viekö joku pyörän pihasta on vain pieni lisä siihen.

Parempi tapa pilata outlawn tulevaisuuden suunnitelmat on piilottaa paikannuslaite pyörään ja soittaa pojat perään kun pyörä viedään. saahan siitä suomessa ainakin ankaraa sormen heristystä tuomioksi.

Se ostaa kenellä on varaa laittaa sen seuraavan pyörän hinta lompakostaan ennen vakuutuksen korvauksia. Ja niitä odotellessa menee melkoinen osa ajokautta ns. hukkaan.

Aiemmin kyselin, että edellyttääkö joku vakuutusyhtiö lisälukituksia...ei ole sellaista vissiin vielä tullut.
Ja vaikka kirjoitin tuosta olettamastani "yhden lukon" periatteesta, niin omassa virtalukon lisäksi ohjauslukko aina päällä ja pyörässä oma häly...Ja reissussa tulee kiinnitettyä hälyttävä jarrulevylukko.

Tuosta yöLiitäjän postauksesta nappasi silmään muutama juttu..

Näyttäis vähän siltä, että jokainen markkinoilla oleva lukko aukeaa hiljaa, kun tekijänä on kaveri, joka osaa tiirikoida sen auki. Kaupungilla ei hälyttimestä paljon apua ole, jos ei itse ole siinä läheisyydessä reagoimassa. Muut siihen tuskin reagoivat.
Itse uskon, että nämä on juurikin näin. Ihan turha luottaa siihen, että joku sivullinen puuttuisi huutavan mopon varastamiseen.

Hälyttimellä varustettu levyjarrulukko vaimenee kummasti youtuben vinkkien avulla. Joten äänekäs hälytin sellaiseen paikkaan, että sitä on vaikea vaimentaa - kenties niin, että se ei näy edes päällepäin.
Tätä olen itse miettinyt kanssa...ja itse olen päätynyt lopulta siihes, että keltainen hälyttävä jarrulevylukko on etulevyssä mahdollisimman näkyvällä paikalla. Ammattilaiset vie mitä haluaa, mutta toiveena, että amatöörit valisevat toisen kohteen kun näkevät heti, että levyssä on lukko, jossa häly. Jos se ei ole selvästi näkyvissä, niin pahimmassa tapauksessa joku hörhö runnoo jarrulevyn solmuun, kun ei tajua sellaisen olemassaoloa.
Loppujen lopuksi kaikkien lukitusten ainoa tarkoitus on koittaa saada rosvoa valitsemaan toinen "helpompi" kohde tai jättämään keikka väliin.

Hiukan off topic, mutta aiemmin viitattiin Trafiin.
Avioeron jälkeen kauan sitten totesin, että Saab ei sitten mene heti vaihtoon ja tyytyväisenä ajelin sillä. Ostin kyllä kunnon autostereon ja wooferin takalootaan. Siinä oli poikamiehen hyvä ajella ja kuunnella musaa. Ja saada sakot CCRää kuunnellessa, kun ei hoksannut rajoituksia.
Yhtenä päivänä sitten oli rivarin autokatoksessa murtauduttu kaikkiin autohin, myös wanhaan rouvaan ja viety Alpinen soitin (ilman etulevyä). Luulin tietenkin olevani sijaiskärsijä, olihan katoksessa uudempiakin kärryjä monta.
Jätkät saatiin aikanaan kiinni, kun poliisi teki ratsian jätkien kämppään ja sieltä löytyi paljon tavaraa, mm mun Alpine ilman etulevyä. Tarina oli, että käydessäni tyttöystävän, nykyisen vaimon luona iltavisiitillä, ei varmaan oikein tullut mieleen ottaa etulevyä irti ja jätkät olivat bonganneet paremman luokan soittimen ja Trafista oli kysytty osoite. Niinpä wanha rouva oli varsinainen kohde ja muut siinä samassa. Alpineen oli käyty kysymässä etulevyäkin kaupasta, mutta kun ei ollut kuittia, ei myyty.
Tein sitten Trafiin kiellon. Tämä moponi tuskin on ensikohde, mutta kyllä tuo osoitteiden luovutus on ihan tosi riski.

Tässä on vanha ketju aiheesta. Sieltä poimintana tämä video. Siitä yksi perusjuttu: raskaskin ketju tai lukko menee poikki jos sitä pääsee työstämään lattiaa vasten, muuten menee vaikeaksi.

Tässä on vanha ketju aiheesta. Sieltä poimintana tämä video. Siitä yksi perusjuttu: raskaskin ketju tai lukko menee poikki jos sitä pääsee työstämään lattiaa vasten, muuten menee vaikeaksi.

Eli jos tuo ketju olisikin kiinni autokatoksen katossa? ketjut menisivät ylöspäin sensijaan että olisivat kiinni matalalla olevassa pylväässä tms. jonka tekeminen on aika monen vaiheen takana. Se kiinnityskohta palkkeihin on kohtuu helppo suojata sahaukselta riittävän tukevalla ja koolinkien yli menevällä teräslatalla.

Luulisi että johonkin akkuporavääntimeen saa sellasen kidan mikä puree mihin vaan vaikka alle minuutin pyörittämisellä, ei tarvis asvalttia tai lattiaa mitä vasten painaa pihtiä. :dunno:

Nuo akkurälläkät on alunperin kehitetty vene- ja perämoottorivarkaille. Autoradiovarkaat ennen käyttivät bilteman iskevää pistepuikkoa, jolla tökkäämällä sai sivulasin hajalle. Tehokkaat akkukäyttöiset vehkeet ovat varkaan onni.

Abusin hälyttävää jarrulevylukkoa pidän. Pyörä on ihan makkarin ikkunan alla. Ketjulla voi tosiaan lisäksi kiinnittää (saa tuohon samaan lukkoon). Kyllähän sen aina mukaan saa jos tosissaan haluaa, mutta hyvällä lukituksella se edellyttää sen verran meteliä sen verran pitkään, että ainakin hiukan intoa laskee.

Tällä menee pari sekuntia kun lukko on palasina.

katso liitettä 16119

Ei sillä ole aina väliä, vaikka kestäisi pidempäänkin. Vajaa 20 vuotta sitten Tampereen keskustassa unohdin munalukon jarrulevyyn ja lähdin liikkeelle. Lukko vääntyi niin, ettei auennut avaimella. Soitin poliisille, he eivät tulleet lukkoa avaamaan/auttaneet asiassa. Hain Supermyynnistä opiskelijabudjetilla rautasahan ja sahasin lukon sangan kadun varressa (Aleksanterin- tai Tuomiokirkonkatu) poikki. Aikaa meni, en varmaksi muista, ehkä vajaa tunti. Ohi kulki kymmeniä ihmisiä - ketään ei kiinnostanut. No, nykyään joku ehkä ottaisi videon YouTubeen.

Ei sillä ole aina väliä, vaikka kestäisi pidempäänkin. Vajaa 20 vuotta sitten Tampereen keskustassa unohdin munalukon jarrulevyyn ja lähdin liikkeelle. Lukko vääntyi niin, ettei auennut avaimella. Soitin poliisille, he eivät tulleet lukkoa avaamaan/auttaneet asiassa. Hain Supermyynnistä opiskelijabudjetilla rautasahan ja sahasin lukon sangan kadun varressa (Aleksanterin- tai Tuomiokirkonkatu) poikki. Aikaa meni, en varmaksi muista, ehkä vajaa tunti. Ohi kulki kymmeniä ihmisiä - ketään ei kiinnostanut. No, nykyään joku ehkä ottaisi videon YouTubeen.

Nuo Abloyn 350:set eivät ole rautasahasta moksiskaan, et saa sillä kuin naarmuja niiden kaareen.

Ohi kulki kymmeniä ihmisiä - ketään ei kiinnostanut. No, nykyään joku ehkä ottaisi videon YouTubeen.

Niinpä, jos itse näkisi asiallisen kaverin tai pari, ehkä toisella työhaalarit päällä ja toisella ajokamat, ryhtyvän moottoripyörän lukitusta avaamaan, niin tuskin kukaan uskaltaisi kysyä, mitä on tekeillä. Jos joku jotain kysyisi, niin varas voisi vain vastata, että hukkasi avainnipun, soitti korjaamolta kaverin auttamaan... No jos sitten alkaisivat nostaa pakun kyytiin, niin voisi sanoa, että kun ei viitsi rikkoa lukkoa eikä ajella eestaas, niin viedään pyörä samantien kotia.

Kukas tuohon mitään vastaan sanomaan, paitsi jos joku kuitenkin soittaisi virkavallan paikalle, mutta sen täytyis varmaan olla joku toinen motoristi. Ja virkavalta sanoisi, että voi, voi, kun ollaan justiinsa kahvitauolla. Kysy niiltä niiden nimet ja osoitteet ja puhelinnumerot, niin manjaana, manjaana... (tai miten toi loppu menee). Pitäsi kutsua paikalle plehtinen mieluummin...

Sitten taas pyörää modaamaan! :p

Täytyy käydä katsastamassa toi Motonetin lukko. Siinä olisi taas hyvä syy lähteä ajelemaan. Mulla on kyllä yksi U-lukko (Abusin), jonka pystynee motskariin laittaan kiinni sen verran hankalasti, että kaikenmaailman levittimet ei ehkä tehoa tai niitä on vaikea käyttää. Tosin tiedä sitten kiinnostaako ketään mun pyörä, vaikka se minun mielestäni onkin ihan hyvä. Ja aika kookas mukana kuljetettavaksi.

Sama juttu. Aikanaan putos avaimet virtalukosta (joka tankin alla poikittain) ja alettiin purkamaan lukkoa sitten Mikkelin S-marketin pihalla. Kukaan ei tullut kysymään mitään eikä ilmoittanut virkavallalle.

Kotona mulla on tällänen.
Painaa kun tauti, eli kotona roikkuu naulassa, kun mopottimella lähetään ajamaan.
https://www.mandsmotorcycles.co.uk/shop/oxford-monster-chain-and-padlock-15m

Tilasin ebay.co.uk:sta vuosia sitten. Jämpti vehe.

0006812_oxford-monster-chain-padlock-15m_300.jpeg

Pitää joskus kokeilla laittaa lukitsemattomaan polkupyörään muutama 200 kg pitovoimalla varustettu neodyymimagneetti ja niillä fillari kiinni, nojaamaan sähkötolppaan tms. Sitten terassille katsomaan, kun keijot yrittävät napata pyörää matkaan.

Kotona mulla on tällänen.
Painaa kun tauti, eli kotona roikkuu naulassa, kun mopottimella lähetään ajamaan.
https://www.mandsmotorcycles.co.uk/shop/oxford-monster-chain-and-padlock-15m

Tilasin ebay.co.uk:sta vuosia sitten. Jämpti vehe.

Tuossa ylempänä Hannulan viestissä on linkki videoon, jossa kyseinen ketju katkaistaan alle 20 sekunnissa voimapihdeillä. Harmillisen helposti nämä kaikki (niin ketju-, kaari- kuin jarrulevylukotkin) kyllä näköjään pettävät kun noita tähän ketjuun linkitettyjä videoita katselee.

Tuossa ylempänä Hannulan viestissä on linkki videoon, jossa kyseinen ketju katkaistaan alle 20 sekunnissa voimapihdeillä. Harmillisen helposti nämä kaikki (niin ketju-, kaari- kuin jarrulevylukotkin) kyllä näköjään pettävät kun noita tähän ketjuun linkitettyjä videoita katselee.

Hyvä kun mainitsit videosta! Hitto on hienot pihdit :grin::WAZAAP:
En oo tommosia ikinä ennen nähnyt. Pituutta varmaan 120 cm? Hyvin kyllä katkee.

https://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

Liitetiedostot

• pihdit.jpg
    pihdit.jpg
    51 KB · Katselut: 51
Viimeksi muokattu:
Back