• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörän myynti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Speedy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Speedy

New member
Tossa kun on katsellut pyörien myynti ilmoituksia niin mikä on ettei pyörät mene kaupaksi? Onko jo tuotu liikaa käytettyjä maahan ettei markkinat enää vedä? Hintapyynnötkin näyttävät olevan ihan kohdallaan tai jopa erittäin edullisia ja silti samat ilmoitukset tulevat aina vaan vastaan.
Esim. viimevuotisia kyykky kusiaisia on ollut 10k€ myynnissä eikä se ole kauhea hinta yli 14k€ maksaneesta pyörästä. Eikä silti näytä menneen kaupaksi. Samoin vaikkapa Suizan tonnisia tai Busaa saa tosi sopivasti kuin myös monia monia muita malleja/merkkejä. Onkohan jotain mallia joka on taas helppo myydä?
No onneksi ei ole halua myydä omaa, ei siitä toisaalta mitään saisikaan...

Taitaa yksi iso syy olla se, etta markkinoilla on niin paljon kaytettyja suht sopivaan hintaan, varsinkin noita 'tusinassa kolmetoista' mopoja.

Vaikka vaikeaa lienee myos noitten harvinaisuuksien myynti, kun ne ei sitten puolestaan miellyta jokaista 'massaostajaa'.

Jos omastaan haluaisi eroon paasta, niin hinnan lisaksi on loydettava oikeat markkinapaikat, ja se ei aina tarkoita noita useimmin kaytettyja, vaan joskus paikalliset kanavat toimii tehokkaammin.

Tässä ehkä jotain syitä:

vesisateinen kesä
paljon tarjontaa
uudet prätkät halventuneet
uudet mallit tulollaan
syksy tulollaan
lomat loppu, reissut tehty ja perse auki

Prätkäkaupasta tehdään n. 70% maalis-kesäkuussa. Muu aika on Alea.
En muista koska olisi ollut näin paljon tarjontaa prätkistä. Jos et omista harvinaisuutta, ainoa keino on hinnoittelu! Vaikka kirpaiseekin.

confused_orig.gif

Esim. viimevuotisia kyykky kusiaisia on ollut 10k€ myynnissä eikä se ole kauhea hinta yli 14k€ maksaneesta pyörästä.
Niin, mutta kun tosiaan kovin moni myyjä ei tajua sitä että sillä mitä hän siitä viime vuonna sattui maksamaan ei ole enää mitään väliä.

Kun nyt uuden vastaavan, tai päivitetyn version saa reilulla 12500 eurolla, niin turha yrittää perustella sillä kun "vuos sitten joutu maksaa tästä 14500"

Toisaalta, 10000 on kyllä periaatteessa ihan ok hinta jos kunto on oikeasti hyvä.

Omasta mielestäni suurin osa pyynneistä on aivan käsittämättömiä, hinta kohilleen niin kaupaksi menee ja helpolla, oma kohtaista kokemusta asiasta on.
Täysin samaa mieltä. Olen katsellut puolivakavissani itselleni ensimmäistä pyörää n. 5000 €:n hintaluokasta ja monilla tuntuu olevan kovat kuvitelmat oman fillarin arvosta.

Tässä jokin aika sitten oli esimerkiksi jossakin mopolehdessä kaksi kuussatasta Diversionia vierekkäin samalla sivulla. Ensimmäisessä pyyntö oli 4500 € mikä oli ikään ja kilometreihin nähden ihan kohdallaan. Toinen oli samaa vuosimallia, ajettu 15000 km enemmän ja hintapyyntö 7000 euroa. Noh, ei se ole tyhmä joka pyytää...

Kyllähän se myynti tuntuu vaiketa olevan, olen itse yrittäny tätä omaa pyörää myydä ny tässä melkein koko kesän ja jopa kokonaiset 3 soittoa on tullut pyörästä. Hinta ei ole kova (5700e) kun tietää pyörän kunnon. Esim. vaihdettu kaikki kuluosat (eturengas, takarengas, ketjut, rattaat). Varkaiden jälkien jättämisen jälkeen vaihdettiin vielä 2000e:llä lisää osia joten uutta osaa on ja paljon. Pyörällä on ajettu reilu 34tkm mut silti ei tunnu ketään kiinnostavan. Kyseessähän on siis CBR600F vuosimallia 94, onkohan sitten niin että kun kyseessä on saksantuontia niin se pelottaa kaikki pois?

Minä ostin kuussatasen pyörän tossa männä viikolla. Ostoilmoitukseen jonka orggiin ja mpf:lle jätin tuli paljon tarjouksia, jopa sellasta tarjottiin mitä jo ostoilmoituksessa suoranaisesti kielsin tarjoamasta. Tuli sellanen fiilis, että olen ainoa ostaja Suomessa tällä hetkellä. Sainpahan mitä halusin
smile_org.gif

Ite sain oman pyörän myytyä jokin aika sitten vaikka olikin ehkä hankala peli periaatteessa myydä 80-luvun kolmipuolikas honda, mutta siisti ja kulutusosat vaihdettu eli renkaat ja jarrupalat, akku ja ketjut jo edellisinä vuosina. Pari ilmoitusta, yksi soittaja ja sama ostikin sen suunnilleen siihen hintaan minkä ali en edes ajatellut sitä myyväni joka ei ollut kuitenkaan kovin hirveä
wink.gif
Eli hinta ja laatu kohdalleen niin meneehän ne pelit
smile_org.gif

Monia hämää viimeisen vuoden aikana tapahtunut raju hintojen lasku nimenomaan käytettyjen osalta. Myös tuontipyöristä maksettava autovero on pienentynyt samassa suhteessa. Ensiksi itsekin kauhistelin asiaa koska oman vessan arvo putoaa silmissä. Toisaalta kaikkien mopojen hinnat putoaa joten se väliraha kalliimpaan pysyy aikalailla vakiona. En kylläkään ole pyörää vaihtamassa, mitä nyt korkeintaan hiukan viriviriviri...

Itseasiassa olen tässä ihmetellyt miksi pyörät maksaa käytettynäkin maltaita. Tai siis käsitän.. kysyntä ja tarjonta jne.

Esimerkiksi oma Ducatini hintalapussa seisoi keväällä (2004) hintapyyntönä 9500€. Eihän siinä mitään, mutta kun pyörä on vuosimallia 2001 ja ajettukin 9600 km. Käsittääkseni kyseinen pyörä maksoi vuonna 2001 uutena 9990€.. eli kolmessa vuodessa ja n. 10tkm:ssä pyörän arvo olisi tippunut n. 500€ = n. 5%, eli noin 1,7 % per vuosi, jos unohdetaan inflaatiot jne. Helsingin ydinkeskustassa asuntojen arvo tippui viime vuonna 0,8 %... miettikääpä sitä. Melkein jo alkaa kannattaa tämä homma.  
wink.gif

En (tietenkään) ostanut pyörää pyyntihinnalla vaan muutaman tonnin halvemmalla. Ducati kun ei ollut kelleen kevannut yli vuoteen. Eli hinnat vaan reaalistiselle tasolle, niin jo alkaa kauppa käymään.

Nojuu, minäkin olen yrittänyt pyörääni myydä jo jonkin aikaa. Mukaan olen pistänyt varustettakin todella mukavasti ja ostajaehdokkaiden mukaan (ei koske janezky:a
tounge.gif
) hinta on todellakin kohdallaan kuntoon ja varusteisiin nähden. (LINKKI )

Mutta kaikilla ostajilla tuntuu olevan sama ongelma: oma pitäisi saada ensin myytyä pois alta ja siitä pitäisi saada (minun mielestäni) uskomattoman hyvä hinta. Aika harva ostaa 1100:sta ensimmäiseksi pyöräkseen.

Muutenkin tämä myynti on aika v****umaista. Viime viikon perjantaina tuli ajettua Oulusta Pulkkilaan ja takaisin (yht 180km) vesisateessa pyörää kauppaamaan, kun ostaja lupasi puhelimessa jo ostaa pyörän kuvat nähtyään ja kyselyjen jälkeen.
veryangry.gif
Eipä paljon tarjottu kahvikuppi lämmitänyt...

Eiköhän tuohon kysyntään ja tarjontaan kontra hintoihin ole tällä kalenterikuukaudellakin osuutensa. Pukkaa meinaten syksyä päälle ihan tosissaan. Keväällä kaikki on sitten taas hetken toisin.

Vaan jos ovat hinnat järkeistyneet, niin hurraa sille. Puolitoista vuotta sitten huhtikuussa kun ostin omani uutena, niin käytettyjen vastaavien hinnat oli niin pilvissä, että ei ollut järkeä ostaa kuin uusi.
Suzuki GS500E maksoi silloin toimituskuluineen tarjouksessa 6500 euroa. Samaan aikaan oli lähes naapuripuodissa myynnissä tismalleen samanlainen 2 vuotta ja 15.000 km vanhana hintaan 6470 euroa. Kummanko ottaisi, ei tarvinnut kauaa miettiä.

Käytettyjen autojen hinnoille tapahtui paljon hyvää ajoneuvoreron laskiessa ja tuonnin helpottuessa, toivotaan 2-pyöräisten seuraavan vihdoinkin perässä.

Kyllähän välillä tulee ihmeteltyä noita hintoja. Muistelee noita aikoja vanhoja kun vielä käytettiin markkaa kaupankäynnissä. Itse ostin -92 Kawa GPZ500s:n vm.-89 hintapyyntö oli 25 500mk eli noin 4290 € (ihan tuota en maksanut) ja kun myin sen -96 sain siitä 17 500 mk eli noin 2945 €. Ja kun nyt katsoin motopalstaa niin tuollaiset 87 -89 hintapyynnöt 2400 - 2800 €. Ja joku vielä sanoo että prätkät/autot ovat huonoja sijoituksia, aika vähäistä on ollut arvonalenema. Täytyy tietty huomioida että justiin tuossa välissä on kyllä uusienkin hinnat nousseet. Nooh nythän ne ovat laskussa...mutta kuitenkin..
confused_orig.gif
nixweiss.gif

Toisaalta oikeaa hintahan on selvillä vasta kun kauppa toteutuu. Itse olen vuosisitten tekemiini kauppoihin tyytyväinen, ainakin vielä ehkä talven/kevään aikana viriää vaihtokuume.
cool.gif

Kyllähän se myynti tuntuu vaiketa olevan, olen itse yrittäny tätä omaa pyörää myydä ny tässä melkein koko kesän ja jopa kokonaiset 3 soittoa on tullut pyörästä. Hinta ei ole kova (5700e) kun tietää pyörän kunnon. Esim. vaihdettu kaikki kuluosat (eturengas, takarengas, ketjut, rattaat). Varkaiden jälkien jättämisen jälkeen vaihdettiin vielä 2000e:llä lisää osia joten uutta osaa on ja paljon. Pyörällä on ajettu reilu 34tkm mut silti ei tunnu ketään kiinnostavan. Kyseessähän on siis CBR600F vuosimallia 94, onkohan sitten niin että kun kyseessä on saksantuontia niin se pelottaa kaikki pois?
Nii-in, mietihän tuo hintapolitiikka hieman uudelleen... -94 CBR600 eli pc23. Tuolla hinnalla saa jo pc25 mallia ja pistämällä tonnin enemmän alkaa saamaan jo -99 mallia!

Tottakai kulutusosilla on merkitystä, mutta eipä ne toimi ns. sisäänvetotuotteena. Eli ei kukaan tule katsomaan pyörääsi sen takia että siinä on hyvät kulutusosat! Hinta kohdalleen ja sitten sinun pyörä vs. toinen myynnissä oleva pyörä; saat myytyä koska kulutusosat on kunnossa!

Ps. 4500e vois olla sopiva hinta...

Tomi

Kyllähän rahalla aina saa ostettua pyörän, vaikka - kuten aiemminkin mainittu - jotkut mallit ovat hieman harvinaisempia ja usein ylihinnoiteltujakin. Saksasta tuodaan niitä koko ajan lisää. Mutta vähässä ovat ne tuojat, jotka ottavat vanhan pyörän vaihdossa ...

MP-Tukku on yksi tällainen käytettyjen pyörien tuoja. Sieltä olen ostanut/vaihtanut kaksi viimeistä pyörääni.

Joo, itsellä kävi niin hauskasti että pyörä jonka nyt vaihdoin oli tuotu Suomeen jo keväällä. Seurailin hintakehitystä koko kesän kyseisen pyörän kohdalla, ja hinta tippui kokonaista 3000 egee!!!
Kyllähän se sitten siihen ostopäätökseen vaikutti plus tietenki se että omasta sain sen mitä oli luvannu keväällä!!!

Nii-in, mietihän tuo hintapolitiikka hieman uudelleen... -94 CBR600 eli pc23. Tuolla hinnalla saa jo pc25 mallia ja pistämällä tonnin enemmän alkaa saamaan jo -99 mallia!

Tottakai kulutusosilla on merkitystä, mutta eipä ne toimi ns. sisäänvetotuotteena. Eli ei kukaan tule katsomaan pyörääsi sen takia että siinä on hyvät kulutusosat! Hinta kohdalleen ja sitten sinun pyörä vs. toinen myynnissä oleva pyörä; saat myytyä koska kulutusosat on kunnossa!

Ps. 4500e vois olla sopiva hinta...

Tomi
Niin tosiaan pc25 tuo 94 vuosmalli on, ja jos katsotaan että 4500e ois se käypä markkinahinta ni mielummin itse pidän tuon pyörän ja menen sitten kävellen / bussilla töihin talvella
biggrin.gif

Hauskintahan on laittaa suomi.24 -sivustolle pyörä myyntiin. Vastaus tyyli on: "Vaikka tuo onkin vuoden 2000 väyrys-mersu, sä et saa siitä 10 000 euroa enempää. Saksasta saa ihan varmasi 5000 egulla, myy se mulle 4500 egulla. Et sää saa siitä mistään enempää." Oman moponi laitoin tuonne myyntiin, ja mielestäni hinnan kohdilleen (vfr, hp 6666), ja vastauksena tuli justiin tuo edellisen tyylinen. Joku olikin sitten laskenut valittajille esimerkki hinnan saksasta tuodulle, mobile.de:n hinnaston alemmasta keskitasosta samanlaisen vfr:n, tuli hintaeroksi n. 200 egua.

Itseä nuo vain huvittaa, teini-ikäiset pojat joilla saattaa isukin rahoilla olla varaa NSR:ään, valittavat liian kalliista hinnasta.

Back