Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noin minunkin mielestä. Nimim. Jo neljäs YLIvuotinen mopotus. Minä ainakin koen saavani mopoon uponneelle rahalle eniten vastinetta, kun ostaa ylivuotisen. Rekkariin tulee se vuosiluku, jolloin se otetaan ekan kerran käyttöön. Se on UUSI eli ajamaton ja takuut voimassa. Ostohinta on se paras juttu - pari viikkoa sitten tuli talliin ekan kerran vuonna 2008 markkinoille tullut Bemu. Rekkariotteessa lukee 2010, vaikka moista mallia ei ole edes valmistettu pariin vuoteen. Siinä on kaikki kilkkeet ja se ostohinta oli yli 4000 euroa pienempi, kuin vuonna 2008. Mielestäni ihan ok diili.Jos kyseessä on ajamaton eli uusi pyörä, se ei välttämättä ole rekisteröity, eli rekisteriotetta ei ole. Rekisteriotteeseen muistaakseni muutenkin tulee näkyviin vain rekisteröintivuosi, ei valmistusvuotta.
Jep, vähän sama muijan kanssa. Ajattelinkin, että tonni sinne tänne kun saattaa olla että eukko häviää kunhan tien päälle pääsen. Siinä tulee pyörälle vähän lisähintaa.....^ juu kyllähän se varmaan jotakuta lämmittää, että pitää pyöräänsä tuoreempana kuin se oikeasti on (ainakin myyjää ihan varmasti, jos saa sillä tavalla paremman hinnan....)![]()
Tuohon varaosamyyjä sanoo: Me olemme myyneet oikean osan, mutta teillä on väärä pyörä...Mutta jos vuosimalli- ja käyttöönottopäivät laitetaan sekaisin, ainakin varaosien tilaamisen kanssa voi mallista riippuen tulla kyllä eriasteisia ja täysin tarpeettomia ongelmia.
Jeps. Mä ostin syksyllä 1700km ajetun 2006 vuosimallia olevan Millen, joka on otettu käyttöön eli rekisteröity Suomeen (+ takuu alkanut) keväällä 2008. Mitään käytännön eroa ei ole vuosimalleilla 06 ja 08. Katteiden ja muiden osien väritys eroaa ja pakoputkien pään muotoilu. Kilkkeet on samat. (05 malli olisikin käsittääkseni jo täysin eri asia, esim. etujousituksen ja vanteiden osalta.) Tämän takia asia ei minua haitannut, vaikka selvisikin vasta kesken kaupanteon tai oikeastaan täysin vasta sen jälkeen.Oikealla vuosimallillahan ei ole kovin suurta merkitystä silloin, jos ei merkittävää mallimuutosta ole tapahtunut nimenomaan sen väitetyn ja todellisen vuosimallin välissä. Voi se silti myyntihintaan jotain vaikuttaa.