Pyörän paino

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FJ20
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

FJ20

New member
Miksiköhän "saman tasoiset" pyörät ovat kovasti eri painoisia.
Kikserikyykyt alle parisataa kiloa kun sit muuten isompikokoiset mut samaa teholuokkaa olevat heti kohta 50 kg enemmän ja ylikin. Moottorin tehon ei luulisi olevan syyn. Eikä kevyemmän rungon yms hinnan muodostuminenkaan.

Olishan se helpompi kieputella 50 kg kevyempää, jossa kuitenkin tehoja riittävästi.

Tässä vähän joutopäivien louskutusta.
omg.gif
 
Suzuki GSX-R 1000cc 2007 = 172kg
Yamaha R1 2007 = 176.9 kg
Honda CBR 1000 RR Fireblade 2007 = 176.0 kg
Kawasaki Ninja ZX-10R = 175.1kg

Ei kauheasti eroa, vai?

Edit: Tai sitten tarkoitit muilla kyykyillä Bussia yms, mutta ne ovatkin matkasportteja ja muutenkin kookkaampia ja jadda jadda, joo, en tiedä
biggrin.gif
 
Suzuki GSX-R 1000cc 2007 = 172kg
Yamaha R1 2007 = 176.9 kg
Honda CBR 1000 RR Fireblade 2007 = 176.0 kg
Kawasaki Ninja ZX-10R = 175.1kg

Ei kauheasti eroa, vai?

Edit: Tai sitten tarkoitit muilla kyykyillä Bussia yms, mutta ne ovatkin matkasportteja ja muutenkin kookkaampia ja jadda jadda, joo, en tiedä
biggrin.gif
Näistäkin painoista saadaan vielä ihan kotonakin muutama kilo pois jos haluaa(nyt ei ole kyse putkistosta).
 
Suzuki GSX-R 1000cc 2007 = 172kg
Yamaha R1 2007 = 176.9 kg
Honda CBR 1000 RR Fireblade 2007 = 176.0 kg
Kawasaki Ninja ZX-10R = 175.1kg

Ei kauheasti eroa, vai?

Edit: Tai sitten tarkoitit muilla kyykyillä Bussia yms, mutta ne ovatkin matkasportteja ja muutenkin kookkaampia ja jadda jadda, joo, en tiedä
biggrin.gif
Tarkoitin just noita.
Kun mennään pois noista "superkyykyistä" pyörän paino nousee viitisenkymmentä ja ylikin olematta silti mikään matkalehmä.

Siis jos vaikka tykkää tuosta voimasta mikä niissä on ja ketteryydessä mut ei "kyykkyyden" asteesta, eikö samoja ominaisuuksia saada vähemmän kyykkyihin painon silti merkittävästi nousematta.
 
Muissa pyörissä se paino ei ole enää niin tärkeä asia, joten voidaan kertoa niiden 100% oikea paino.
smile_org.gif
 
lisää muovihimmeleitä, isommat tankit, tilaa matkustajallekkin, rautarunko...... onhan noita
 
Kaikki alle kolmesataakiloiset punnitaan neuvolan vaaoilla
biggrin.gif
Jaa kuskit vai?
biggrin.gif
Mopo, josta olen hieromassa kauppoja, painaa kuivapainonakin jo 260 kg, vaikkei näytä mitenkään ihmellisen isolta, eikä ole edes katettu. Pyörähän on sukisukin 1100g ja mielestäni pienemmän ja kevyemmän näköinen kuin muut nakupyörät, esim xjr1300. käsittääkseni kone on sama kuin isossa rosvossa, mutta painoa rutkasti enemmän. Ei kai toi kardaanivetokaan voi kymmeniä kiloja painaa? Kummallisesti tota painoa vaan jostain tulee niin kuskille, kuin pyörällekin
biggrin.gif
 
Jos ns. moottoripyörä painaa alle 200kg ja kuski alle 100kg. Niin kyseessä ei ole moottoripyörä ja mieskuljettaja. Sanon minä!
tounge.gif


Noitten alle menevät painot punnitaan neuvolassa, tai sitten täytyy tunkee kiviä taskuun ja laukkuihin....
 
Tosta painostahan olikin jo jossain täällä foorumilla juttua. Noi kilokyykythän on siis ihan totaalisen riisuttuja, jotta päästään noihin painolukemiin. Bensat, kaikki öljyt ja oisko ollu jopa renkaatki otettu pois. Muistaakseni joku oli punninnut oman r1:sen ja sen paino oli lähemmäs 200 kg.
 
Nämä "kikserikyykyt" ovat rakennettu mahdollisimman kevyillä osilla, jotka sitten myös maksavat painonsa verran kääntäen verrannollisesti.
 
2006 GSXR1000 166 kuiva
2007 172
öljyt 4kg
jäähdytysneste 4kg
bensa 20kg
Noin karkeasti... En tiedä onko renkaat mukana monessa ei ole...
Oho ollaankin jo n.200kg
Jaa jarrunesteet jäi...
Jaa mites tunkkien öljyt...
 
Back
Ylös