• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörän sammutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pasiman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pyörän sammutus - Virta-avain vai tappokytkin

• Virta-avain

Ääniä: 0 0,0%
  • Tappokytkin

Ääniä: 2 100,0%
  • Joku muu

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    2
En ole tappokatkaisijaa puolesta enkä vastaan vaan pikemminkin päinvastaa... okei, avaimesta sammutetaan...
smile_org.gif

Juuh, eiköhän se normaalisti avaimella sammuteta. Joskus poikkeustapauksissa, kun virta pitää saada nopeesti pois(ajan vaikka sisään talliin), niin sammutan pyörän hätäkatkasialla.

No mites jos se tappokytkimellä sammuttaminen on niin vaarallista niin crossipeleissä ei ole avaimia?

Tappokytkimellä siis henkipois, niskalaukaus.

Sivutuella pysäköitäessä, jätän aina vaihteen päällä. Muulloin avaimella.

Avaimella sammuu. Kerran kävi sitten niin klassisesti, että kun yritin pyörää käyntiin parkkiksella, niin eihän lähtenyt saatana! Siinä tarkastelin pyörää sieltä ja täältä, irrotin tankin, tarkastin bensaletkut ja sitä ja tätä kunnes hoksasin, että joku mukava kanssaihminen oli ohi mennessään törkännyt tappokatkasijan "off"-asentoon! Vitutti, hävetti, nauratti.
mad.gif
biggrin.gif
Itseni sammutan toisinaan viinalla.
baaa.gif

Mikä se tappokytkin on
tounge.gif

Viimeks semmonen oli kasikymppisessä krossisukisukissa.

En ainakaan vielä 12 vuodessa ole moista nappulaa löytänyt. Jos ei aina sillon tällöin reistailutta torven nappulaa lasketa tappokytkimeksi.
biggrin.gif

mä oon ite aina kääntäny avaimesta virrat poikki. oonpa vielä niin tohelo, että muutaman kerran kun oon tappokytkimestä laittanu pelit seis ni se on unohtunu OFF asentoon ja sit ku oon yrittäny lähteä seuraavalla kerralla ni ei ookkaan pyörä käynnistyny.  
withstupid.gif

Pyörä sammuu aina avaimella, kelkka aina tapponapilla.

Ite otan aina tankin irti ja nykäsen tulpanjohdot irti niin johan sammuu....

Vähän se nyt ottaa aikaa mutta mikäs kiire mulla nyt olisi
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Avaimella. Aina.
Paitsi joskus vahingossa olen hipaissut tappokatkaisijaa valoissa... Se on ihan yhtä nolottavaa kuin pyörän kaataminen omalla pihalla. (siihen en ole ainakaan vielä syyllistynyt)
älä puhu siitä mitään  
crazy.gif

avaimesta sammutan alltid moottorkykkelin. kuorma-auton taasen päävirtakytkimestä perälaudan alta. henkilöauton sammutan yleensä työntämällä tennispallon pakoputkeen.

Sama se vaikka kaatamalla kyljelleen... yks lysti mistä sammuttaa...

P.S. ihan saman tekee virta-avimesta ja tappokatkaisiasta sammuttaminen, sytytysvirta loppuu... et ihan yks lysti...

ja vielä yks juttu, saman asian ajaa myös sivuseisontatuki...

Avaimesta kun sammuttaa niin on pienempi mahdollisuus unohtaa se virtalukkoon..  
idea3.gif
  Niin mä ainakin kuvittelen.

Jaa sammutus? Jauhesammuttimella kerran, muuten yleensä virtapiikistä.

Back