Käytät vanhentunutta selainta. Se ei välttämättä näytä tätä tai muita verkkosivustoja oikein. Sinun pitäisi päivittää tai käyttää vaihtoehtoista selainta.
Avaintahan sitä tulee käytettyä... ongelma tosin on siinä, ettei sitten tahdo muistaa koko tappokytkintä.. niinku sillon, ku puoli pyörää oli purettu ihmetellessä miksei lähe käyntiin.. vahingossa huitastu kytkintä
Eikös virta-avain ole sammattamista varten...
Eli siitä sammutan.
En ole "tekniikan ihmelapsi", mutta minulle on sanottu Yammun huollossa, ettei pyörää saa sammuttaa tappokatkasijasta, koska muistaakseni rele saattaa mennä paskaksi..?
En tiedä. Avaimesta olen siitä lähtien sammuttanut ku yhden pyörän jouduin huollattamaan sen takia, että tappokatkaisinta käytin jatkuvasti ja pyörä ei sitten enää toiminutkaan...
JA miksi se tappokatkaisin siinä on niin tietty hätä tilanteita varten, jos ei saa muuten sammutettua pyörää niin siitä sitten... Esim kaatuessa. Mukavampi, että saa virrat pois edes jostain tarvittaessa. Varsinkin jos makaa itse pyörän alla...
Edellisessä sammutin joskus taposta, mutta nykysessä ei ole, niin avaimella sammutan. Joskus tylsyyttäni vaan päästän ykkösellä kytkimen nopeasti ni se sippaa siihen. Ja joskus on kokeiltu tota sivujalan kytkintäkin
joko seisontatuella tai tappokatkasimella, joskus avaimella.
syynä lähinnä laiskuus, parkkiin aina vaihde päällä ja avain kun on oikealla poskella niin sen käyttö on hitiusen hankalaa kun puristaa kytkintä
Avainhan siinä on... Sillä myös sammuu, nimittäin pläkkäri. (kuskiin on omat metodit..
)
Ja ennen sammuttamista, viimeiset ajot silleen jäähdytellen. Samoin, kun startatessa. Minutti-pari käyttöä, sitten rauhallinen alkutaival. Ja kun se 40km/h alue päättyy, voikin motarilla hiukan kierrättää...