Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei niin. Kts. aiempi viesti. Kaikenlaisia pyöriä olen kuskannut eikä ole muita tapoja tarvinnut käyttää.Ei varmaankaan yhtään riipu pyörästä....Miten ja millä moottoripyörä kannattaa kiinnittää peräkärryn? Sivutuella vai keskituella seisten? Mistä kohdista kiinni?![]()
Yksi on takavanteesta toiseen takakulmaan, kun kärryllä kuljetellaan. Pakussa en oo sitonu takapäätä.Tuolla Tumeetin tavalla pyörä pysyy kyydissä tasan niin kauan kun etulaita tai laidan lukot ei petä![]()
Eli laitappa jatkossa yksi lisäliina taaksepäin.
Juuri näin. Muistan että cebarin sai aika hyvin ilman että kaasukahvaan tarvitsisi laittaa. 12r:ssä kaasukahvasta kuitenkin siksi ettei liina hiertäisi katetta.Kannattaa muistaa, ettei yllä olevan kuvan mukaisesti kaasukahva kestä ihan mitä vain voimia jos siitä kiinnittää. (pitää ainakin kääntää kaasua auki ja lukita liinoilla keskivaiheille ettei kahvan muovimekanismi vaurioidu)
Jep, tolleen munkin mopo on tonne pikkarin lavalle köytettynä ollut. Mulla tosin mopossa ei ole pakkausmuoveja, joten olen vetänyt liinat alakolmion päältä. Ja siellähän se on mukana pysynyt, vaikka välillä on ruvennut lapsettamaan ja on pitänyt kokeilla etenemistä kahva edellä. Eikä ole edes ollut takaa sidottuna mitenkään.Olen liittänyt ennenkin, ja liitän saman kuvan taas. Ainoa oikea tapa, joka on tässä ketjussa aiemminkin mainittu. Turhan tiukalle vedetty, tosin. Ei liiku, ei heilu, ei lähe yhtään mihinkään. Pysyy myös vaikka perä menosuuntaan, toki keula silloin takalaidassa.
Eihän sitä kinnata äärimmilleen, vaan otetaan enimmät löysät vaan pois ja soon siinä. Kun kiristää keulasta ja sitten takaa myös niin sei liikaha siitä mihkään.![]()
Lainaan tota kuvaa vain sen takii ett;
Onks kukaan koskaan koittanu (vahingossa tai tahallaan) paljoko noi kahvat kestää ennen ku napsahtaa juuresta poikki...?![]()
Ei muuten tartte olla edes eturengas etulaidassa kiinni. Omassa katetussa kärryssä ei mopo mahdu olemaan ihan etulaidassa. Hyvin on kestänyt noilla liinoilla. Lisäksi oon köyttäny takarenkaan yhdellä liinalla molempiin takakulmiin. Toimii kuin junan vessa.![]()
Onks kukaan koskaan koittanu (vahingossa tai tahallaan) paljoko noi kahvat kestää ennen ku napsahtaa juuresta poikki...?![]()
Tokimotossa näin alkukesästä jotain tuon tapaista. Hinta oli ehkä 20 euron luokkaa.Mistäpä löytäsi pk-seudulta tuota kahvoihin tulevaan sidonta-apuvälinettä?
Isompaa mopoa en ole kokeillut kahvoista, mutta Aprilia AF1 replica![]()
Mitä että? Millanen vieteripallo se sun pyöräs on? Jos etupumput on nykästy liinoilla etuseinää vastaan puoleen väliin, ni ei minun pärrä ainakaan heilu yhtään mihinkään, saati sitten että nykis vetoautoa vastaan sillä tasolla, että sitä vois järjellisesti huomata.Pyörän kuuluu ottaa heijaukset vastaan iskareillaan ja renkaillaan, ei keskiseisontatuella.
Muuten käy niin että ainakin jousitettu kuorma elää väkisin hieman eri tahtiin kärryn kanssa ja nykii veturia vastaan. Eihän se välttämättä mitään haittaa mutta kuormasidontakin kestää parhaiten, kun niihin ei tule ylimääräisiä nykäyksiä.
Tossa jo aikasemmin kerroinkin, että joskus on tullut tolla junttilavetilla vedettyä kohtuullista sladia mopo kyydissä. Eikä se mopo ole sieltä mihinkään yrittänyt lähteä. Ja on ollut köytettynä vain eteenpäin. Eiköhän se siellä kärryssä pysy samalla tavalla kiinni kuin auton lavalla.Jos jollain ei sen pyörän perä pompi kärryssä jos pärrä on etusista kärryn etulaidassa kiinni niin hyvä - ajelette sitten ihan hissuksiin varmaan? Täytyy uskoa ja kokeilla kun on lyhyempi matka ja laiskottaa niin ettei jaksa paria lisähihnaa taakse laittaa.
Onko sulla tuossa kiinnityksessä sellainen liinan pätkä missä on lenkit molempiin kahvoihin? Ja sitten kiristetty toisella liinalla kiinni?![]()
En tiiä kysyitkö scuubalta vai multa, mutta vastaan koska kuva ja pyörä ovat minun..Onko sulla tuossa kiinnityksessä sellainen liinan pätkä missä on lenkit molempiin kahvoihin? Ja sitten kiristetty toisella liinalla kiinni?![]()
Ainakin Duellin kuvastossa oli sen tyyppinen ratkaisu. Ei ollut pahan hintainen (15€), mutta löytyisköhän jostain muualtakin esim louisilta en löytänyt. Tekisi mieli tilailla vähän muutakin samalla.