Pyörän vaihto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MickeK
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MickeK

New member
Pyörän vaihto

Hei! Laitoin jo tuonne ”Yleistä keskustelua”-osiolle kyselyn, mutta huomasin tämän kohdan vasta nyt.
Lyhyesti; mietinnässä Hayabusan (2010, 39 tkm) vaihto R1200 GS (2005, 30 tkm).
Mielipiteitä kaivataan eli onko vaihdossa mitään järkeä?
Busaan ei ole tarvinnut tehdä mitään ylimääräistä korjausta, pelkät määräaikaishuollot ja renkaanvaihdot.
 
Busa kulkee 310 km/h
Gs kait 210 km/h
miksi vaihtaisit huonompaan:no:

Oma pyörä kulkee kuulema parisataa, en ole koskaan kokeillut kun se ei ole mulle oleellinen tieto, eikä tarve. Kulkee minkä kulkee, pääasia että on sopiva pyörä alla siinä käytössä mitä tulee ajeltua. Eikä niissä ajoissa tee kolmensadan huipuilla yhtään mitään. Tuu joskus Busalla mukaan niin voidaan yhdessä miettiä laavulla makkaran ääressä että oliko se Busa sittenkään paras pyörä:grin:
 
Re: Pyörän vaihto

Busa kulkee 310 km/h
Gs kait 210 km/h
miksi vaihtaisit huonompaan:no:
...
e2e9ff9991a32973a3eea26cb492e569.jpg
 
Busa kulkee 310 km/h
Gs kait 210 km/h
miksi vaihtaisit huonompaan:no:

Kerran lappeen rannan lentokentällä pakettiauto saavutti kovemman nopeuden kuin mie miun rätkällä.
Mutta se ei harmittanut, koska miula on rätkä ja sillä toisella pakettiauto.
 
Hei! Laitoin jo tuonne ”Yleistä keskustelua”-osiolle kyselyn, mutta huomasin tämän kohdan vasta nyt.
Lyhyesti; mietinnässä Hayabusan (2010, 39 tkm) vaihto R1200 GS (2005, 30 tkm).
Mielipiteitä kaivataan eli onko vaihdossa mitään järkeä?
Busaan ei ole tarvinnut tehdä mitään ylimääräistä korjausta, pelkät määräaikaishuollot ja renkaanvaihdot.

Kerran vaihdoin bussin gessuun ja toiste en erehdy :itkupilli: mutta kokeilemati ei voi tietää. Ja onneksi nyt on 1400ZZR :jippikaijee:
 
Itsellä oli tallissa sekä kyykky että tuommoinen iso adventure- pyörä. Kyykyillä ajohistoriaa oli todella paljon kilsoissa/useita eri pyöriä vuosikymmenten aikana.

Viime kesänä huomasin että kyykyllä ei enää tule ajettua lainkaan, joten myin sen pois. Jäljelle jäi iso adventure- pyörä, ja sillä olen nyt tyytyväisenä ajellut paljon enemmän kuin kyykyllä tuli ajettua viime vuosina.

Kaipaanko kyykkyä enää lainkaan? Kyllä. Uusi S1000RR olisi oikein oiva ja mieluisa, ja sillä olisi mukava käydä muutama ratapäivä vuodessa horjumassa.

Kaipaanko kyykkyä enää niin paljon että uuden kyykyn ostaisin? En kaipaa.

Pääasiallisiksi syiksi olen itselleni selitellyt mm. matalat nopeusrajoitukset kyykyn kyvyille ja en viitsi enää vähiin kesäviikonloppuihin punkea ratakeikkoja entisellä innolla jne. Kyykky menisi siis ominaisuuksiltaan hukkaan nykyisten omien ajeluiden myöden.

Myös adve- pelin ajomukavuus on Suomi- nopeuksille (ainakin itselleni) mukavampi. Adve- pyörä myös laajensi kierrettävien ja koluttavien reittien määrää paljosti, vs. kyykkypyörä.

Kumpikin pyörämalli siis parempi. Mene oman tunteen mukaan. Järkeä ei kummankaan omistamisessa ole.
 
Viimeksi muokattu:
Mie oon kans miettiny, jos vaihtais zetorin gessuun.
Pyörä olisi monikäyttöisempi kotimaan teille, routakuopat ja lyhyet sorapätkät eivät lähtökohtaisesti ahdistaisi.
Huoltotoimenpiteet olisivat nopeampia, kun katteita ei tarvitse niin paljoa purkaa.

Toistaiseksi jarruna on velaton pyörä, joka pitäisi vaihtaa rahoitetuun. :right:
 
Oma pyörä kulkee kuulema parisataa, en ole koskaan kokeillut kun se ei ole mulle oleellinen tieto, eikä tarve. Kulkee minkä kulkee, pääasia että on sopiva pyörä alla siinä käytössä mitä tulee ajeltua. Eikä niissä ajoissa tee kolmensadan huipuilla yhtään mitään. Tuu joskus Busalla mukaan niin voidaan yhdessä miettiä laavulla makkaran ääressä että oliko se Busa sittenkään paras pyörä:grin:

Joo, ymmärrän pointtisi 😀
 
Itsellä oli tallissa sekä kyykky että tuommoinen iso adventure- pyörä. Kyykyillä ajohistoriaa oli todella paljon kilsoissa/useita eri pyöriä vuosikymmenten aikana.

Viime kesänä huomasin että kyykyllä ei enää tule ajettua lainkaan, joten myin sen pois. Jäljelle jäi iso adventure- pyörä, ja sillä olen nyt tyytyväisenä ajellut paljon enemmän kuin kyykyllä tuli ajettua viime vuosina.

Kaipaanko kyykkyä enää lainkaan? Kyllä. Uusi S1000RR olisi oikein oiva ja mieluisa, ja sillä olisi mukava käydä muutama ratapäivä vuodessa horjumassa. Kaipaanko kyykkyä enää niin paljon että uuden kyykyn ostaisin. En kaipaa.
Pääasiallisiksi syiksi olen itselleni selitellyt mm. matalat nopeusrajoitukset kyykyn kyvyille, en viitsi enää vähiin kesäviikonloppuihin punkea ratakeikkoja entisellä innolla jne. Kyykky menisi siis ominaisuuksiltaan hukkaan nykyisten omien ajeluiden myöden.

Myös adve- pelin ajomukavuus on Suomi- nopeuksille (ainakin itselleni) mukavampi. Adve- pyörä myös laajensi kierrettävien ja koluttavien reittien määrää paljosti, vs. kyykkypyörä.

Kumpikin pyörämalli siis parempi. Mene oman tunteen mukaan. Järkeä ei kummankaan omistamisessa ole.

Näin juuri, tuo viimeinen lause on kyllä hyvä 😀
Itsellä ennen noita busia oli 650 Transalp ja olihan se monipuolinen.
 
Vaihdoin muutama vuosi sitten Busan Gessuun, kun selkä ei enää kestänyt Busan ajoasentoa. Kyllä Gessulla ajellessa useinkin kaipasi Busan voimaa, mutta selän kolotusta en kaivannut enkä vaihtoa katunut.
 
Kukin tyylillään:thumbup:

Mä oon yrittänyt pitää lihas- ja yleiskunnosta huolta niin saanu ajaa sellaisilla vehkeillä kun tykkää.
"No Compromise" , kuten Kawan slogan kuuluu

Jos joskus tulee gessu pihaan niin saa kärrätä mut dementiahoitolaan
saman tien...
 
Ihan reunahuomautuksena kun itellä ollu tommonen kohtuutehokas nakufaitteri, 90 ideaalivauhti missä tuuli kantaa muttei vedä taakse, 230 huiput mitä kokeillu, pyörä ois vielä kiihtyny mut alko tuntuu siltä et pää repee justiin irti.
 
TIJ kirjoitti
Busa kulkee 310 km/h
Gs kait 210 km/h
miksi vaihtaisit huonompaan

e2e9ff9991a32973a3eea26cb492e569.jpg

en mä yleensä syyllisty trollaukseen mutta nyt oli niin herkullinen tilaisuus...

oikeesti ymmärrän kyllä GS:n viehätyksen kun melko saman kategorian laite on itselläkin. Miinuspuolina gessussa on tietysti järkyttävä paino (eipä busakaan mikään keujukainen oo) ja bokserimoottorin pierupörinää muistuttava äänimaailma.
 
Viimeksi muokattu:
Hetkellinen mielenhäiriö meni ohi.
GS on varmasti hieno pyörä, mutta kyllä minussa silti
virtaa busanistin veri.
Joten busalla jatketaan ja hymyssä suin (kun kahvaa kääntää, niin suupielet nousee hymyyn) 
 
Kukin tyylillään:thumbup:

Mä oon yrittänyt pitää lihas- ja yleiskunnosta huolta niin saanu ajaa sellaisilla vehkeillä kun tykkää.
"No Compromise" , kuten Kawan slogan kuuluu

Jos joskus tulee gessu pihaan niin saa kärrätä mut dementiahoitolaan
saman tien...

Joskus funtsin järjen valolla näitä juttuja ja aattelin et Bemarin S1000 RR olis järkivalinta ripeisiin laitteisiin.No,akka sano et se parkkis mikä meillä on ni siihen ei Bemaria mahdu,ei ainakaa jos samas osottees kortteerataan.No ei onneks dementiahoitolaan tarvi lähtee ku sopu löytyny ja ja jos lähtö jonain päivänä tulee ni se on nopee ku mua raavitaan rekan keulasta ruokalusikalla ku ajatus karannu kesken mopoilun tällä ikää ja kyykkypyörällä.

No,onhan nuolla keikkaa heitelty Euroopas reput seljäs pitkin poikin.Helppoo ku kerää olkkarin lattialle ryönät mitä mieles ottaa mukaan ja ku siihen panoo kaks reppua mikkä täytetään niin kummasti jää turha tavara pois.

Mutta pääasia on intohimo näihin hommiin,akka myi kämpän ja mä kurkkuani myöten velois mutta lystiä on joka päivä.Pääasia et valkkaa itelleen sellasen pyörän mistä ittelle eniten lystiä missä sitten ajeleekin.Meille kyykky aivan väärä laite mutta se ei meitä haittaa.Eli kauppaan vaan ja kattoo mis kohta ajatus laukkaa villinä ja nappaa siitä kiinni.
 

Liitetiedostot

  • 01.jpg
    01.jpg
    78,6 KB · Katselut: 133
Back
Ylös