• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

pyörän valinta.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JmasterJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo täällä pituutta kans hiukka yli 190 nyt ajelen Fjrä:llä. Edellinen ajokki oli Suzuki 1200 gsf bandiitti. Pyörä oli mielestäni loistava myös pitkälle ajajalle + kyytiläiselle. Bandiitti saa multa +10 joka asiassa: Matka-ajossa yksin tai kaksin, kylä gruisailu, mutkapätkät,
jne. Pyörä oli mielestäni loistava hinta/laatu suhteessa. Ajeli reilut 5 vuotta eikä mitään murheita koko aikana. Tämänhetkiseen FJr:ään verraten loistava matkakumppani. FJR:ssä mielestäni aivan liikaa vikoja/huomauttamista tämän hintaisessa pelissä. Käy koittaa Suzuki Bandiitti ja se vanhempi korimalli. Uusi on huomattavasti ahtaampi ja pienempi. Tietysti vanhassa ilma/öljy jäähdytys mutta toimii kuin junan vessa ja moottoriakin on tehty jo 70 luvulla ensimmäisiä eli ei lapsentauteja. Tää on tietysti vai mun mielipide asiaan.
062802moto_prv.gif
 
no nyt o käyty istuskelee R1 ja cbr päällä kummatki vain oli 2010 mallia... hyvin mahtu kyytii ja jalatki mahtu mukavasti eli vissii sitten pitkä selkä. vieläkö ois vuosimallit kohillaan.
 
Hayabusa. Meillä sillä ajaa isäntä, tytär ja minä
smile_org.gif
. Kaikille 190-160 cm pituus välille sopii.
 
...vaimon veli on reilut 190cm ja ajellu R6:lla joku vuosi sitten...ja hyvin mahtu. Asennekysymys myös
wink.gif


Ja tuolla meikäläisen Hayabusalla on ajellu parina kesänä, eikä tuo pöllömmältä näytä se päällä. Ja hyvin taipuu.

Notkia mies kun on
cool.gif
 
nyt kävin suzukin päällä istuskelemassa se tuntu vähä pystymmältä ko edelliset. onko 45tuhatta jo paljon ajettu riippuu tietenki huolloista mutta jos normaalisti huollettu.
 
nyt kävin suzukin päällä istuskelemassa se tuntu vähä pystymmältä ko edelliset.  onko 45tuhatta jo paljon ajettu riippuu tietenki huolloista mutta jos normaalisti huollettu.
Eipä niistä huolloista ny niinkään,jos on jotensakkin ajallaan tehty ja öljyt vaihdettuniin ei 45 kiloo oo gigserin padalle mitään,paras kone kilokyykyistä,mut jos pyörä on ollut "horo",eli omistaja vaihtunut joka vuosi,niin miettisin sen ostamista.Aina on mahdollisuus että siihen sakkiin on löytynyt joku ,joka saa ratakiskonkin mutkalle.
tounge.gif
 
Hohoo 190 senttiä + kilokyykky = fysioterapiaa luvassa.
Voi morjens taas mikä asiantuntija...

Itselläni 193cm ja elopaino huitelee pitkälle yli sadan. Kun vaihdoin matkasportista bladeen, niin jalkakrampit ja polvikivut loppuivat samantien.

Kokeilemalla selviää, esimerkiksi allekirjoittanut ei mahtunut millään RC8:aan, mutta bladessa ja GSXR:ssä on tilaa ihan kivasti. 10Kawa ei oikein istunut muuten hanskaan, mutta hyvin siinäkin mahtui parin sadan kilometrin lenkkejä heittämään kun sellainen koeajossa oli.

Kokeilemaan vaan reippaasti ja talven aikana koeistuntoja suorittamaan jos vain pääset. Mieluiten kannattaa kylmätyyppejä ottaa sellaisista pyöristä jotka ovat kiinteällä ständillä, jolloin pääset istumaan pyörän kyydissä ihan kunnolla. Keväällä sitten heti vaan koeajolle ja uutta mopoa alle.
 
Jokainen punnitsee käyttötarkoituksen,hinnan ja pyörätyylin ihan itse ja lopulta ratkasee fiilis ja mikä aiheuttaa eniten kuumotusta.
Se tod.näk on paljon kalliimpi kun mitä budjetoitu ja mallikin varmasti ihan jotain muuta kun mitä järkiperusteilla olisi valinnut.

Joten ei muuta ku hakemaan fiiliksiä messuilta ja koeajamaan. täältä foorumilta et oikeita vastauksia löydä.

Paitsi toki..osta S1000RR se on paras
tounge.gif
 
Kampeaahan Ryan Farquhar (6' 4") itsensä ZX-10R:n ja ZX-6R:n kyytiin ja vielä piiloutuu katteen taakse... Toki hieman korotetulla tuplakuplalla ja varmaan muitakin pieniä säätöjä noissa kilpureissa...
 
nyt kävin suzukin päällä istuskelemassa se tuntu vähä pystymmältä ko edelliset.  onko 45tuhatta jo paljon ajettu riippuu tietenki huolloista mutta jos normaalisti huollettu.
No ei toi 45 tkm ole oikeesti vasta kun sisäänajettu peli. Kyllä ne kestää ihan älyttömästi kilometrejä. Tärkein Suzukissa on toi ventiilien säätö siitä ei kannata tinkiä,muuten huoleton peli. Pyörä mielestäni ns. joka paikan höylä. Tietysti jokaisella aina omat mieltymykset ja tarpeet harrastukseen. Ite vaihdoin Suzukin pois vain "huvikseni" piti muka saada matkapyörä. Ja niin se vaihtui Yamaha Fjr:ään. Niin ne ajatukset seilaa minne milloinkin. Tärkein pointti on kuitenkin, että ITE TYKKÄÄ. Kun sen kerran itselle hankii. Messuille kannattaa tulla Hesaan 4-6 helmikuuta, sieltä saa myös muita kimmokkeita asiaan.
bowdown.gif
 
itsellä on pituutta yli sen 190cm ja ajelen vesijäähy isorosvolla. kun pleksin, stongan ja alustan laitoin uusiksi niin tuli parempi. nyt on sitten ongelma kun ei muka kulje tarpeeksi.

jos mieli tekee kilokyykkyä niin osta se, ei alitehoisellakaan ole mukava ajella jos mieli on alati musta. motoilua ei kannata järkeillä ihan liikoja!!  
biggrin.gif
 
Aprilian Futurassa saa ainakin alle 180cm tosissaan kurotella että yltää koivet maahan. Eli sopii hyvin pidemmille kuskeille.
 
erästä mainosta mukaillen: hampillahan on uudet guzzit.

ainakin guzzin kyykkyihin sopii. tosin kiloset pitää ite kokeilla. ergonomia on jokaiselle omansa.
 
tässä ois ollu pari  pyörää kiikarissa
http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/1053060
http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/1011085

käsittääkseni 03-04 sama laite mutta kannattaako maksaa enempää vanhemmasta vaikka paljon vähemmän ajettu.
Itse olen K4:n onnellinen omistaja (184cm) ja pitkätkin siivut on ihan mukavasti sujuneet. Vuosimallilla K3/K4 ei oikeastaan ole mitään eroa tai väliä, eikä kilometritkään oikein tuossa padassa tunnu. Kannattaa eniten katsoa yleistä kuntoa ja huoltohistoriaa. Loisto peli kaiken kaikkiaan voin suositella.
 
itsellä on pituutta yli sen 190cm ja ajelen vesijäähy isorosvolla. kun pleksin, stongan ja alustan laitoin uusiksi niin tuli parempi. nyt on sitten ongelma kun ei muka kulje tarpeeksi.

jos mieli tekee kilokyykkyä niin osta se, ei alitehoisellakaan ole mukava ajella jos mieli on alati musta. motoilua ei kannata järkeillä ihan liikoja!!  
biggrin.gif
No bandiitin ainakin saa laiteltua millaiseksi tykiksi haluaa,kaikkea on vaikka turboa myöden. Parhaita mopoja virityksen kannalta. Myös rimmattuna kestää melko moisia kilometri lukemia.
 
mikä pyörä soveltuis parhaiten 190cm pitkälle ja olisi muutenki hyvä ajettava. honda cbr 900 , suzuki gxr-1000 vai yamaha R1 vuosimallia 2004 paitsi et hondaa ei taida saada ko 03 6000-7000e  hintaan.
Kun kaikki muut mahdolliset mallit on jo ehdotettu, niin muistutan, että Triumph Daytona 955i:tä taitaa saada tuohon hintaan jo viimeisiä valmistettuja vuosimallejakin (-> 2006). Näkee jo päältäpäin, että on nykyisiä kilokyykkyjä numeron tai pari väljempi. Eivät kipeydy polvet pitkäjalkaisellakaan 190-senttisellä.
 
Mites olis Honda CBR 1100 "Bläkkäri"

Eihän se kilokyykky nyt ole, mutta niin lähelle menee, että mainita voi.
Vieläpä väitän, että jos todella et hanskakuski ole, niin et kiloisellakaan nopeammin ehdi... jos, niin onko sillä enää mitään merkitystä?
Bläkkäriin mahtuu isompikin kahvankääntäjä, varsinkin jos hommaa 30mm nostavat tankopalat ja jaloille lisää tilaa mad.jalkatapit. (JAWS)

Itse olen 195sm / 110kg ja käsien "suotupituus" aika perkeleen huono... siis pitkä.
Käy kokeilee... istumassa. Bläkkäriä myyty tässä maassa niin paljon, että jos siihen päädyt, niin tod.näk. löydät hinnaltaan myös itsellesi sopivan.

Mulla -07 BB. Aj. 24500km. En vaihda iha heti.  
biggrin.gif

...tai, no... vannomatta paras, heh...
Aiemmin oli parikin FJR:ää   Hieno ja hyvä fillari. Miksi vaihdoin?
Siksi, etten tarvitse suoranaista matkaratsua ainakaan seur. kolmeenkesään...  
062802moto_prv.gif

Nyt kustannukset ja eritoten fiilikset aivan eriluokkaa.

Ed: Tässä jo ed. kaikki mahdolliset ja jokseenkin mahdottomat tulleet esille. Kunhan laitoin "jonon jatkoksi."
Tässä ainakin kokeilun arvoinen pyörä.
 
Mene johonkin alan liikkeeseen, niin 'hyvä' myyjä kertoo kyllä mikä sopii just sulle.
crazy.gif


En todellakaan lähtisi muiden suosituksista mitään pyörää ostamaan. Sen verran kiinnostaa itse tutkia asioita.
062802moto_prv.gif
 
Back
Ylös