Pyörän valintaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AJoe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Miltä tuntuisi Honda vfr 750 vm.94-97 saa jo edullisesti 3-4t euroa.
Sillä ajaa mutkat ja matkat. Kaks päällä ja laukut saa.
Alavääntöä löytyy.. 72kw/100hv Täyskatettu. Luotettava peli.
Täyskatettu.
T:Vuosien kokemuksella voin suositella!
wink.gif
 
zx9r:ssä on jo voimaa.

gsxf on hyvä perus pyörä jossa on laukku valintaa, mutta hieman tehoton ehkä. Joka tapauksessa silläkin kyllä pärjää. On kohtuu urheilullinen. Menee kaupunki ja matka.
 
Niin, GSX-F tykkää kyllä mutkapätkistä eikä ole kaupungissakaan ihan sietämätön. Mun mielestä enemmän tunnelmaa kuin VFR:ssä, jossa kaikki on jotenkin liian vaivatonta.

(Jos kiinnostaa, voisin myydä omani, laita privaa jos kiinnostaa
smile_org.gif
)
 
Eroz, onko noita Guzzeja jossain olemassa?
smile_org.gif


EDIT: Näkyihän niitä ihan nettimotossakin pari olevan, ja ihan kohtuuhintaiselta näyttää laite. Se vaan että toi vaikuttaa kyllä aika isolta, just XJ:n kokoluokan masiinalta ja ihan pikkaisen kevyempi ja näppärämpi laite oli vielä hakusessa.
 
Se vaan että toi vaikuttaa kyllä aika isolta, just XJ:n kokoluokan masiinalta ja ihan pikkaisen kevyempi ja näppärämpi laite oli vielä hakusessa.
Tuossa nyt menee niin klassisesti halut ristiin sen kanssa mikä ne pystyy toteuttamaan. Pieni ja näppärä kun ei välttämättä ole se paras vaihtoehto 3x laukun ja kyytiläisen kanssa loma-turneella
omg.gif
Omalla kohdalla kallistuin tuohon reippaampaan runkomitoitukseen, 2000-luvulle piti päästä ja hintalappuakin sai olla max. 5ke. No pienen hakemisen jälkeen viime syksynä sopiva ZR-7S lopulta osui kohille ja sillä mennään
sport05.gif
 
Omasta puolesta voisin sanoa, että hanki vähintään 1000 kutioinen...
Itse hyppäsin ZX-10:stä CBR 600:een, mutta eihän tuollaisella lelulla voi ajaa ainakaan pidempää matkaa.
Tietenkin jos tykkää p***urallia ajella, niin varmasti sopiva peli...
Vakavasti harkitsin jo kokonaan mopoilusta luopumista ja auton hankkimista...
omg.gif


Nyt sitten vaihdoin FJ 1100 ja taas matka jatkuu...
062802moto_prv.gif

Ei tartte joka ohitukseen paria pykälää pienemmälle heittää, vääntää vain kahvaa ja autot jää jälkeen...
 
Eroz, onko noita Guzzeja jossain olemassa?
smile_org.gif


EDIT: Näkyihän niitä ihan nettimotossakin pari olevan, ja ihan kohtuuhintaiselta näyttää laite. Se vaan että toi vaikuttaa kyllä aika isolta, just XJ:n kokoluokan masiinalta ja ihan pikkaisen kevyempi ja näppärämpi laite oli vielä hakusessa.
Oon ite kokeillut tuommosta V11 Sporttia ja oli kyllä helkkarin kiva ajaa, vaikka kys. yksilö olikin Moto-Italian toimesta kutitettu. En ole XJ:tä ajanut, mutta veikkaan Guzzin olevan ketterämpi ja nopeampi mutkateillä. Näyttää isolta kuvissa, mutta ei se mikään möhkäle ole.
 
Eroz, onko noita Guzzeja jossain olemassa?
smile_org.gif


EDIT: Näkyihän niitä ihan nettimotossakin pari olevan, ja ihan kohtuuhintaiselta näyttää laite. Se vaan että toi vaikuttaa kyllä aika isolta, just XJ:n kokoluokan masiinalta ja ihan pikkaisen kevyempi ja näppärämpi laite oli vielä hakusessa.
Niin, kai se vähän stydimpi laitos on massaltaan ja valitettavasti useimmiten myös hinnaltaan, mutta kyllä sen pitäisi taipua pienemmässäkin ajossa.

Tuota GSXF:n suosiota en voi kyllä ymmärtää ellei koe jotakin perversiota ylensyöneitä kimalaisia kohtaan
biggrin.gif
(ei voi mitään, siltä se mulle näyttää)

Kyllä jokin tuollainen varttikatteella varustettu naku tai muu matkasportti vaikuttaisi jotenkin passelilta. En olisi uskonut että Hondaa jaksaisin mainostaa, mutta nuo vuosituhannen vaihteen (ja vähän aikaisemmatkin kait) VFR:t voitti silloin aikanaan säännöllisesti sporttouringtestejä maailmalla, kun sellaisella kuulemma tekee mitä vaan.
 
Se vaan että toi vaikuttaa kyllä aika isolta, just XJ:n kokoluokan masiinalta ja ihan pikkaisen kevyempi ja näppärämpi laite oli vielä hakusessa.
Tuossa nyt menee niin klassisesti halut ristiin sen kanssa mikä ne pystyy toteuttamaan. Pieni ja näppärä kun ei välttämättä ole se paras vaihtoehto 3x laukun ja kyytiläisen kanssa loma-turneella
omg.gif
Omalla kohdalla kallistuin tuohon reippaampaan runkomitoitukseen, 2000-luvulle piti päästä ja hintalappuakin sai olla max. 5ke. No pienen hakemisen jälkeen viime syksynä sopiva ZR-7S lopulta osui kohille ja sillä mennään
sport05.gif
Hei!

Samalla tavalla kuin en haluaisi ostaa äärimmäistä katukyykkyä sitä varten että voin pari kertaa vuodessa pommittaa radalla, en haluaisi myöskään isoa touringpyörää sitä varten että kerran pari vuodessa käyn jossain pidemmällä matkatavaramäärän kanssa.

Käyttö kuitenkin tulee olemaan suurimmaksi osaksi sitä että pyörällä mennään töihin, treeneihin, maitokauppaan, juhannustansseihin ja muihin menoihin, eli sitä ihan arkipäiväistä lyhyen matkan meininkiä, plus sitten sopivina iltapäivinä ja viikonloppuina satunnaista kiukkuista räimintää mutkapätkällä, ja ex-tempore-matkoja sukulaisten luo.

Eli mieluiten valitsisin pyörän siihen tarkoitukseen mihin se kuitenkin
suurimman osan ajasta tulee, ja siihen suurempi matkapyörä vaikutti vähän hassulta ja omituiselta.

Toisaalta, kyllä 900:sen moottoriluonne oli ihan miellyttävä. Uskon teidän sanojanne että herhiläismäinen kierrosulvoja-600nen ei varmaan oo mulle se oikea, mutta laajoja vaihtoehtoja tässä haetaankin eli aika laimealla kädellä minä näitä tässä vaiheessa karsin, otan mieluiten paljon ehdotuksia ja käyn sitten ajamassa ja katson mihin suuntaan siitä mennään.
smile_org.gif


Tällä hetkellä nuo FZS:t, ZRX:t ja muut just "varttikatteelliset" peruspyörät vaikuttaa aika luontevilta, ja alan uskoa että se hiukan suurempi moottorikokokin vois olla tavoittelemisen arvoinen. Mutta kokeillaan sitäkin sit vielä lähempänä. Otan jonkun kaverin mukaan koeajoille, mulla on kuitenkin parikin ylimääräistä kyytiläisen kypärää.
smile_org.gif


EDIT: Ja kylläpä muuten kutkuttaa... Tänään oli ensimmäinen työpäivä.
smile_org.gif
 
Iskiköhän nyt joku mielisairaus kun Pikkuhannun tarinan innoittamana aloin huvikseni selailla CBR-1000Fiä, Kawa ZZ-R 1100sia, Yamaha FJ 1200sia ja Suzuki GSX 1100 Fiä?

Ja jokin niissä alkoi tuntua todella houkuttelevalta
062802moto_prv.gif


Ne on vanhoja, hiukka rumia mutta omalla tavallaan todella sympaattisia.. Ja samalla ainakin muutamia yksilöitä löytyy kirjoitusten, kuvien ja ajomäärien perusteella todella nätisti pidettyjä...

On tää hölmöily yhdenlaista kyllä
smile_org.gif
 
Ei tässä muuta kuin väliaikaraporttia:

Koeajettu Kawa ER-5 2000, Yamaha FZS 600 2003, Honda CBR 1000 F '90.

Kawan otin ihan vuoden ensimmäiseksi kokeiluksi, että sai verestettyä vähän ajotaitoja. Kävin heittämässä mutkalenkin, ja olihan se nyt aivan kammotta ritsa - ei pahalla kawattelijoille, kyllä tuolla työmatkat zuumailisi ihan mielellään, kevyt ja näppärä. Ei kyllä todella tekis mieli lähteä tuolla kuitenkaan pidemmälle kyytiläisen ja tavaroiden kanssa, oli se aika lelun tuntuinen.

Yamahaa ja Hondaa ajamaan hainkin sitten mukaan kaverini, tuollaisen 50-60kiloisen tyttösen.

Yamaha oli oikein mukava, eikä siitä hirveästi pahaa sanottavaa keksi. Kytkimen, kaasun ja vaihteiden toiminta ei jotenkin ihan natsannut, oli pikkaisen vaikeaa liikkua sulavasti. Muuten sen sijaan matkanteko oli ihan mukavaa eikä kuussatasen väännöttömyys hirveästi haitannut.

Voiton vei kuitenkin, yllättäen, Honda CBR 1000 F, vaikka se oli 13 vuotta Yamahaa vanhempi, yli puolitoista tuhatta euroa halvempi ja 40 000km enemmän ajettu, oli meillä kertakaikkiaan vaan mukavampaa Hondan kanssa ajaessa: vaihteiston ja kytkimen toiminta oli sulavampaa, voimaa ja vakautta riitti. Moottoritienrampista kakkosella suhistiin jo lähemmäs sataaneljääkymmentä. Kaasukahvan liike tuntui myös lyhyemmältä - yamahassa täyskaasulla kiihdyttäminen oli ikävää kun ranne oli aivan lintassa.

Mutta vielä tässä ei lopussa olla - koeajettavaa ja valittavaa on ihan älyttömästi. Heti ensimmäisenä tulee mieleen Hondan CBR 600 - pärjäisköhän pikkumoottorilla sitten kuitenkin? Ja tietysti Kawan ZZ-R, vanhemmat ZX-R:t, jokerina se GSX-F ja mitähän näitä nyt keksii.

Tää on kyllä ihan järjetön savotta, kokeiltavaa olisi vaikka hautaan saakka ja mieli muuttuu joka päivä että mihin suuntaan ollaan menossa. Pitäisi vaan rakastua johonkin pyörään tai jonkun tulla tarjoamaan just sopivasti jotain
biggrin.gif
 
Suzuki SV650S? Viidellä tonnilla saa jo hyvän ja toimintavarman kamppeen. Ei taatusti jätä kylmäksi. Halpa ja helppo ylläpitää.

Muistutetaan vielä että ostajan markkinat ovata syksyllä/ talvella, tähän vuodenaikaan käytettyjen hinnat ovat hieman liian kuorrutettuja.
On muuten oikeesti hyvä vaihtoehto!

Ei hauskanpitoon aina tarvita tonnikyykkyä ja 180+ tehoja.

Lisään: alkaa muuten se kallis aika olla mennyttä. Saattaapi olla ihan hyvä aika ostaa...
Uudemman mallin SV on itselläni kanssa seuraavana ostoslistalla, olisikin jo tallissa jos ei olisi tullut tämä taloudellinen laama ja ilmainen loma. Jos sitä ensi kaudeksi saisi tuo oman pikku  lypsyjakkaran myytyä ja päivitettyä isoveljeen  
062802moto_prv.gif


Mitä tuohon 5k€ hintaluokkaan tulee niin Sv650 alkaa olla aika optimi, ~600cc rivineloset putoavat automaattisesti pois, ainakin jos hyvän haluaa? Hyosung Cometteja tuolla samalla koneella saa samalla rahalla vielä uudempia ja vähemmän ajettuja mutta Suzuki on kuitenkin Suzuki.
600 Bandit, GSX600/750F ja ehkä vanhemmat RF:t ovat myös oivia valintoja.

Siinä vuodatusta Suzuki-rintamalta, mitenkään muita valmistajia syrjimättä
wink.gif
Suzuki SV650s ja 600 bandit on iha mahtavii pyörii... Itellä oli banditti viime kesänä ja nyt on toi sv650s alla
smile_org.gif
suosittelen ja varmasti täyttää sun vaatimukset
smile_org.gif
Molemmat on mukavii pyörii ajella mutkapätkää ja menee kaks päälläkin vaik on pikku pyöräst kyse :P

Uudemman mallin SV on itselläni kanssa seuraavana ostoslistalla, olisikin jo tallissa jos ei olisi tullut tämä taloudellinen laama ja ilmainen loma.
Offtopic, mutta Gladiustako meinasit?

Samaa pyörää haaveilen itsekin seuraavaksi
biggrin.gif


Offtopic:
Liityn tässä samaan kerhoon Gladius itelläkin haaveena seuraavaksi
smile_org.gif
 
Jaa'a.

Tulipa aika kaivella tämä threadi "naftaliinista".

Nimittäin nyt se pyörä sitten löytyi, eli ostin itselleni viime perjaintaina n. 7000 euroa velkaa. Hintaluokassa mentiin siis reilusti korkeammalle kuin oli tarkoitus, mutta luulisinpa että kauppa oli aika hyvä.

Pihalla istuu nyt, minun alla ensimmäiset 300km perjantain jälkeen kulkenut Kawasaki ZRX 1200 S. Vuosimalli on 2004, ja hienoin osa kaupasta on pakko olla mittarilukema. Myyntihetkellä se nimittäin oli 5600km.

Täytyy sanoa että tuossa yhdistyy aika mahtavasti juuri se mitä kaipaan. Vakaa, riittävän iso muttei liian iso, älyttömän mukava, hyvännäköinen... Myös kerta kaikkiaan loistava jekyll and hyde-tyyppinen luonne. On iso, mukava satula, leppoisa, hyvän hallinnan antava ajoasento, ilman rintakehän yli heittävä kate, hyvät mittarit mukaanlukien moottorin lämpötila- ja bensamittarit (kello puuttuu, mutta se onkin helpoin lisäillä itse), jne... Mutta sitten tuon moottorin järjetön vääntö... Millä tahansa nopeudella, millä tahansa vaihteella kun kääntää kahvaa niin kulkua riittää. Hemmetin helppo ajaa jouhevasti ja nopeasti liikenteessä.

Että jepa jee ja kausi avattu!
 
Back
Ylös