shyhander
Rahastonhoitaja
Joo samansuuntaisia fiiliksiä kun itse vaihdoin vanhaan XJ:n noita laakereita. Hikipäässä sähläämistä ja kuumailmalla puhaltamista. Se yks laakeri tosiaan on "kelluva" vai miks sitä sanotaan, ja se on sitten että ei saa olla liikaa eikä liian vähän. Siinä tulee tarkkaa laakeriprässiä ikävä kun lekalla ja hylsyavaimen hylsyllä hakkaa…
Ja takaisinpän ei periaateessa sitten enää saa laakerin sisäkehältä lyödä.
Joo, mulla jäi se väliholkki XJ:ssä eka vinoon ja systeemi jumiin... Väkivallalla, taka-akselin avulla, se väliholkki suoraan ja… Mulla se jäi snne vapaana hiukan väljästi, että saa sormella just heilutettua. Sitten kun laakerin sisäkehää painaa niin se jää kiinni sinne väliin. 11 000 nyt ajettu ja tuntuu laakeri toimivan hyvin.
Ja takaisinpän ei periaateessa sitten enää saa laakerin sisäkehältä lyödä.Joo, mulla jäi se väliholkki XJ:ssä eka vinoon ja systeemi jumiin... Väkivallalla, taka-akselin avulla, se väliholkki suoraan ja… Mulla se jäi snne vapaana hiukan väljästi, että saa sormella just heilutettua. Sitten kun laakerin sisäkehää painaa niin se jää kiinni sinne väliin. 11 000 nyt ajettu ja tuntuu laakeri toimivan hyvin.
No itte kovasti pohdin jotain millä laakerin sais painettua ja vaihtoehtoja oli käsillä aika niukasti, kaverin joku ranteenpaksuinen hylsy 60-luvulta oli lähes sopivankokoinen.. En muista tuliko akselia soviteltua hylsyn läpi.. mutta Nii'i.. No.. Mietin että olis isolla vinkalla (mikä se oikeesti on, puristin mitä puuseppäpuolellä käytetään) "prässännyt" mutta se jäis kokeilematta, olis voinu olla hyvä..